Prispeju jednou informaci ohledne originalniho palubniho pocitace do Forda sierry, ktery se mi ted dostal do ruky. Pocitac je udajne ze sierry 2.0 DOHC 92kw verze 2000E (nejlepsi vybava pro UK).
Pocitac jsem si pripojil na stole na pristroje, abych ho promeril a nelaboroval naslepo. Motor ma ridici jednotku EEC4 s 3-pinovym diagnostickym konektorem. A protoze vime, ze Ford je skladacka, tak s celkem vysokou pravdepodobnosti bude obdobne platit i pro ostatni palubaky minimalne ze Scorpia, tipuju i Mondeo; proc menit proverene.
K palubaku jsem pripojil 2 generatory:
Jeden simulujici signal z cidla rychlosti VSS, kde 139Hz by melo podle mych vypoctu odpovidat rychlosti 100km/hod (je to i prakticky overeno, protoze ve svym kombiku jeden palubak vlastni konstrukce uz nekolik let mam). Vypocet vychazi z udaje tachometru 625ot bowdenu na 1km, coz je uvedeno na otackomeru a 8 impulzu/otacku se snimace rychlosti, ktery je taktez na bowdenu. Takze konstanta je 5.000 impulzu/km. Toto by melo byt pro vetsinu Fordu stejny (snimac rychlosti ze sierry 4x4 je napr. stejny jako napriklad na Escortu a KAcku a scorpia mela stejne prevodovky jako sierra).
Druhym generatorem pulzu jsem poustel impulzy do vstupu odpovidajici spotrebovanemu benzinu. Tento vstup je podle schemat pripojeny na vystup diagnostickeho konektoru STO, kde by ridici jednotka mela (pri bezne jizde bez diagnostiky motoru) poustet impulsy odpovidajici spotrebovanemu palivu. Z meho mereni vyplyva, ze ridici jednotka EEC4 by mela generovat impulz na kazdych 78.3 ul (mikrolitru) spotrebovaneho benzinu. Mereni urcite nebylo zcela presne, chybu odhaduju na +/- 2%, takze by to mohlo byt hezky kulatych 80ul/impulz. Mereni mi potvrdilo i predpoklad, ze nezavisi na delce impulsu (jak plati u palubaku, ktery meri primo delku pulzu na vstriku), palubak pouze pocita jejich celkovy pocet, ktery pak pouzije pro vypocet spotreby a dalsich udaju.
Ridici jednotka je tedy naprogramovana tak, aby pri kazdem spotrebovanem 78.3 ul paliva vyslala impulz. To kolik paliva se spotrebuje ridici jednotka urcite vi, protoze ovlada vstrikovace, takze spocitat to pro ni nebude problem. A tady se dostavam k dasimu predpokladu, ze ruzne ridici jednotky, by meli byt s palubnim pocitacem kompatibilni a vysilat impulsy se stejnou konstantou, tedy 78.3ul/impulz, nezavisle na objemu, poctu valcu a velikosti vstriku a dokonce si myslim, ze by nemel byt rozdil mezi EFI a CFI. To podporuje fakt, ze napr. pro sierru jsem napriklad zjistil, ze pro auta se vstrikovanim se delala pouze jedna varanta palubaku, pro vsechny motorizace.
Pak se delal jeste jina varianta pro karburatory (asi i mech. vstrikovani MFI (K, KE-jetronik), protoze 2.8V6 MFI uz jsem s palubakem taky videl, teoreticky by to mohlo fungovat i na nafte), ktera mela prutokomer paliva. O techto palubacich ale nevim zhola nic. Problem bude, ze kdyz nekdo takovy palubak prodava pred sesrotovanim auta, uz si neuvedomi, ze bez toho prutokomeru je to na nic
.
Dal mam jeste omereny celkem presne vstup na plovak pro zobrazeni dojezdu, ktery se pripojuje opet na jinou odporovou drahu (jako u scorpia) nez kde je zapojeny budik. Odpor ma obraceny prubeh, nez pro budik, takze to k budiku nelze pripojit. Kdyby mel nekdo zajem o data, tak se ozvete, ale spis na
www.fordsierra.eu, jsem tam pod nickem
prochy, sem moc nechodim.