fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 15:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: TURBO - regulace - boost
PříspěvekNapsal: 20 úno 2009 10:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2008 11:26
Příspěvky: 65
Bydliště: Třebíč
na tomto odkazu jsem nasel regulaci turba, kde se přidává tlak na turbu - je to stejně řešeno i u escorta 1.8TD 66kw??
A máte nekdo zkusenosti??

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=22969

_________________
1.8 TD 90PS, EGR off, předehřívač nafty off, sport filtr s zachovaným nasáváním vzduchu z masky
Benzína už nikdy nechci!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 úno 2009 18:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Nas motor neni delanej na zvyseni tlaku.Dej si vyhledat prispevky od Ace-Majkyho.Ten tu ma s turbem asi nejvetsi zkusenost.Ma prom.geometrii lopatek a zkousel ruzne tlaky.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 úno 2009 19:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
seřízení páky nezvýší tlak, který dává turbo. Zvýší hranici, KDYBY turbo dalo větší tlak, aby to neublížilo motoru a přetlak pustí pryč. Stalo se někdy někomu, že mu turbo dalo tolik vzduchu, že by se tato věc - acurator(?), otevřela a zachránila motor před nafouknutím-? :D .
(je to jen pojistka. zvýšením upouštěcího tlaku se ale nezvýší výkon turbodmychadla...... :cry: ) tak jsem pochopil já princip Fordův....vW neznám....

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2009 19:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A nehlida nahodou ta paka turbo, aby se nepretocilo,myslim otacky?Proste jen uzavira spaliny co jdou do turba.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2009 23:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2006 22:25
Příspěvky: 83
Bydliště: Praha 8
Karel: Je to tak jak píše: nat :!: Jestli chceš závodit, tak si kup benzín. ;-)

_________________
Ford mondeo Mk II 1,8Td kombi 1997 - 2.února 2007 Go motoru http://mondeo18td.rajce.idnes.cz/
Ford mondeo Mk I 1,8 benzin sedan 1994 (rodičů) - Ford mondeo Mk I 1,8 benzín hatchback 1994 (sestry)
Mercedes Benz w124E 300D automat - klima a šíbr http://mercede.s.cz/gallery/v/Patrik124/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2009 07:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2008 11:26
Příspěvky: 65
Bydliště: Třebíč
jo já vím tyto odpovědi jsem už četl a dostkrát, jednoduše se ptám jestli někdo máte zkušenosti, jestli to je regulace turba

díky za rady...všem

_________________
1.8 TD 90PS, EGR off, předehřívač nafty off, sport filtr s zachovaným nasáváním vzduchu z masky
Benzína už nikdy nechci!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2009 18:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2006 22:25
Příspěvky: 83
Bydliště: Praha 8
jirkam: Jo je to regulace maximalního tlaku turba.

_________________
Ford mondeo Mk II 1,8Td kombi 1997 - 2.února 2007 Go motoru http://mondeo18td.rajce.idnes.cz/
Ford mondeo Mk I 1,8 benzin sedan 1994 (rodičů) - Ford mondeo Mk I 1,8 benzín hatchback 1994 (sestry)
Mercedes Benz w124E 300D automat - klima a šíbr http://mercede.s.cz/gallery/v/Patrik124/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 úno 2009 07:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2008 11:26
Příspěvky: 65
Bydliště: Třebíč
takže se tím dá naštelovat tlak, hm,,,, takze zapojit budík a uz jen tlacit,,,,

_________________
1.8 TD 90PS, EGR off, předehřívač nafty off, sport filtr s zachovaným nasáváním vzduchu z masky
Benzína už nikdy nechci!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 úno 2009 08:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2008 11:26
Příspěvky: 65
Bydliště: Třebíč
... takže když zkrátím tu tyčku zvýším tlak nebo je to naopak...

jinak kam napojujete hadičku na měření tlaku turba - a jak?

aby to tesnilo atd,,,,


díky všem

_________________
1.8 TD 90PS, EGR off, předehřívač nafty off, sport filtr s zachovaným nasáváním vzduchu z masky
Benzína už nikdy nechci!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2009 09:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Tady mas test turba:
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm

New turbo s promenlivou geometrii lopatek:
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm

Uprava drzaku acuratoru (ty banky - jeji polohy)
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm

A ted nejaka teorie...

Jakmile se zvedne tlak (budu psat o escortu) na turbu na stanovenou mez, zacne z te banky (acuratoru) vyjizdet tycka, ktera otevre obtokovy ventil v turbo a cast plynu zacne jit mimo lopatky turba rovnou do vyfuku. U VW se muzes setkat (a dnes uz to ani jinak nemaji) s tim, ze tycka do banky zajizdi - regulace podtlakem - proto sem musel predelat ten drzak na druhou stranu - banku pouzivam z escorta od puvodniho turba...

Kdyz jsme to namontili, kamos co mi to delal mi porad tvrdil, ze se zadny drzak predelavat nemusi, takze kdyz turbo davalo hodne, tycka vyjizdela (na originalu zajizdela do acuratoru) a tim padem misto regulace tlaku se tlak jeste zvysoval, nastati na VW turbu se da nastavit jeste doraz, jak moc se tycka muze hybat + je stelovatelna, takze turbo tlacilo v pohode 1,7atm, autak lital celkem slusne, ale cerpadlo uz nestihalo davat naftu a pridat uz neslo, ale bohuzel tyto motory nejsou staveny na zadny takovyhle "tuner" akce, takze po asi 200km sem to v garazi predelal a ted tlacim 0,9atm a kdyz chytnou saze, tak 1atm (jen na sraze kdyz jsme sprintovali s natikem se mi nejak povedlo natlacit 1,2atm)...

Takze az budes zkracovat tu tycku, jak ti poradili, tak si dej bacha, zdali ti to neradili lidi, co maji regulaci podtlakem, ne pretlakem jako my... - nejak mi to nemysli, abych ti rekl, zdali ji musis zkratit ci prodlouzit, ale asi zkratit, aby pri vyjizdeni tolik neotevrela obtok...

Hadicku na mereni tlaku muzes napojit kamkoli za turbo (do sani) - treba prave do acuratoru vede hadicka z turba, tak ji rozdvoj, nebo jestli chces experimentobvat (ale moc ti to nedoporucuju - to co ti ted napisu), tak vytahni z te banky (acuratoru) tu hadicku co do nej vede z turba a napoj si ji na budik (prodlouzi) do kabiny, tim odpojis regulaci a uvidis, kolik pri opatrnem pridavani plynu dosahnes tlaku - ale hrozi ti zniceni turba a motoru, turbo jak zde bylo napsano muzes pretocit (bude mit tak velky otacky, ze to nerozchodi)..

Jeste jedna rada, mereni tlaku neprovadej na volnobeh, ale za jizdy, ja na volnobeh dosahnu tak 0,6atm (neni tolik sazi ve vyfuku,a by to turbo poradne roztocilo).

A posledni co ti popreju, hodne stesti a at to turbo a motor vydrzi :)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2009 11:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2008 11:26
Příspěvky: 65
Bydliště: Třebíč
no ACEMAJKY díky za velmi vyčerpávající odpověď... dám pak vědět jak jsem pořídil každopádně dneska zapojím manometr na tu hadičku z turba do acuratoru a projiždkou vše otestuju

fakt moc díky sem dlužník :lol:

_________________
1.8 TD 90PS, EGR off, předehřívač nafty off, sport filtr s zachovaným nasáváním vzduchu z masky
Benzína už nikdy nechci!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2009 14:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
V pohode, kdyz muzu tak pomuzu

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2009 11:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2008 11:26
Příspěvky: 65
Bydliště: Třebíč
kolik ze jsi acemajky tlacil na volnobeh psal si myslim 0,6 ne?? já tak 0,25

a za jízdy maximum tak 0,55 víc ani ranu,,,,,,

zkusím dneska rozhybat tu tyčku od accuratoru, včera jsem to dělal skoro v noci a osvětlení na pytel....


ale auto valí dobře, no nemám srovnání s jinými 1.8TD 66KW ale zrychlení na 100kmh mám tak cca 11.5sekund

_________________
1.8 TD 90PS, EGR off, předehřívač nafty off, sport filtr s zachovaným nasáváním vzduchu z masky
Benzína už nikdy nechci!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2009 09:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2008 11:26
Příspěvky: 65
Bydliště: Třebíč
TAK OPRAVA zkusil jsem jiny měřák - budík a tam ten ukazoval blbě, na volnoběh tlačím až 0,6b a pri jízde max 0,8 takze v norme,,,,

jinak ACEMAJKY - zkousel jsem zkrátit tu tyčku z accuratoru, nejde vyháknout to očko z páčky na uvolnění plynů kolem turbiny,,, kdyz povolim tu matku bna tyčince a zkusim pootačet tu tyčinku samotnou to taky nejde,,,rad bych se zeptal jakym zpusobem se da regulovat ta tyčka, jak jsi to dělal??

_________________
1.8 TD 90PS, EGR off, předehřívač nafty off, sport filtr s zachovaným nasáváním vzduchu z masky
Benzína už nikdy nechci!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2009 10:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
ja na starym turbu sem si s tim nehral a na tomhle VNT17 je regulace delana jinak - je tam na to spesl tycka

tady je to trochu videt, je tam na to matka:
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... aku/17.jpg

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2009 11:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2008 11:26
Příspěvky: 65
Bydliště: Třebíč
aha,,,, ale ta tyčka od toho tveho noveho turba je na stejny zpusob asi,,,jako ta co mam ja na starem turbu,,,a jak si "ztunil" zkratil, prodlouzil tu tycku od toho noveho turba?? jen tak pro informaci,

_________________
1.8 TD 90PS, EGR off, předehřívač nafty off, sport filtr s zachovaným nasáváním vzduchu z masky
Benzína už nikdy nechci!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2009 12:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
nijak, je tam zavit u te maticky a to co pokracuje dal je dute pouzdro, takze pri zkracovani - sroubovani zajizdi zavit do toho duteho pouzdra

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 07:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2008 11:26
Příspěvky: 65
Bydliště: Třebíč
to jsem si taky presne myslel... zkusil jsem povolit maticku a zatocit tu tyčku do toho pouzdra a neslo to,,,, je vsak mozne ze je to zatuhle,,,,,

_________________
1.8 TD 90PS, EGR off, předehřívač nafty off, sport filtr s zachovaným nasáváním vzduchu z masky
Benzína už nikdy nechci!!!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz