Tady mas test turba:
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm
New turbo s promenlivou geometrii lopatek:
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm
Uprava drzaku acuratoru (ty banky - jeji polohy)
http://www.acemajky.com/escort/data/moj ... age_01.htm
A ted nejaka teorie...
Jakmile se zvedne tlak (budu psat o escortu) na turbu na stanovenou mez, zacne z te banky (acuratoru) vyjizdet tycka, ktera otevre obtokovy ventil v turbo a cast plynu zacne jit mimo lopatky turba rovnou do vyfuku. U VW se muzes setkat (a dnes uz to ani jinak nemaji) s tim, ze tycka do banky zajizdi - regulace podtlakem - proto sem musel predelat ten drzak na druhou stranu - banku pouzivam z escorta od puvodniho turba...
Kdyz jsme to namontili, kamos co mi to delal mi porad tvrdil, ze se zadny drzak predelavat nemusi, takze kdyz turbo davalo hodne, tycka vyjizdela (na originalu zajizdela do acuratoru) a tim padem misto regulace tlaku se tlak jeste zvysoval, nastati na VW turbu se da nastavit jeste doraz, jak moc se tycka muze hybat + je stelovatelna, takze turbo tlacilo v pohode 1,7atm, autak lital celkem slusne, ale cerpadlo uz nestihalo davat naftu a pridat uz neslo, ale bohuzel tyto motory nejsou staveny na zadny takovyhle "tuner" akce, takze po asi 200km sem to v garazi predelal a ted tlacim 0,9atm a kdyz chytnou saze, tak 1atm (jen na sraze kdyz jsme sprintovali s natikem se mi nejak povedlo natlacit 1,2atm)...
Takze az budes zkracovat tu tycku, jak ti poradili, tak si dej bacha, zdali ti to neradili lidi, co maji regulaci podtlakem, ne pretlakem jako my... - nejak mi to nemysli, abych ti rekl, zdali ji musis zkratit ci prodlouzit, ale asi zkratit, aby pri vyjizdeni tolik neotevrela obtok...
Hadicku na mereni tlaku muzes napojit kamkoli za turbo (do sani) - treba prave do acuratoru vede hadicka z turba, tak ji rozdvoj, nebo jestli chces experimentobvat (ale moc ti to nedoporucuju - to co ti ted napisu), tak vytahni z te banky (acuratoru) tu hadicku co do nej vede z turba a napoj si ji na budik (prodlouzi) do kabiny, tim odpojis regulaci a uvidis, kolik pri opatrnem pridavani plynu dosahnes tlaku - ale hrozi ti zniceni turba a motoru, turbo jak zde bylo napsano muzes pretocit (bude mit tak velky otacky, ze to nerozchodi)..
Jeste jedna rada, mereni tlaku neprovadej na volnobeh, ale za jizdy, ja na volnobeh dosahnu tak 0,6atm (neni tolik sazi ve vyfuku,a by to turbo poradne roztocilo).
A posledni co ti popreju, hodne stesti a at to turbo a motor vydrzi