Ono kdyby to opravdu brali z programu EEC, tak by snad ani signálu z čidla tlaku nebylo potřeba, EEC je snad přece jedinej element, kterej mimo řidiče pozná, že motor jede
(pokud se netočí startér (a jeho činnost kontroluje minimálně immobilizérem), a má signál z čidla kliky, čidla vačky, z čidel klepání, z mafu/mapu atd...) tak pak může dát pokyn k rozsvícení světel..
Jenže..nevím jak VW, ale u Forda tak od roku 2000 je v těch autech křemíku jak sr... Nejen v EEC, ale jsou tam i tzv GEM moduly (aka jednotky 'komfortu'), které se právě starají o vše, kromě řízení motoru. (a nejspíš i ABS) A když myslím o vše, tak o vše. Klimatizace, el. okýnka, zrcátka, vyhřívání sedadel, oken, tempomat, alarm, centrál, prostě cokoli a včetně světel a podobných blbostí. Pak záleží jak se EEC s GEMem baví, jestli už komplet po CAN sběrnici, nebo je to nějaký paskvil.. Pro příklad u mojeho FFII před fl je možné mít okýnka v elektrice buď jen vpředu anebo na všech čtyřech dveřích.
V případě, že jsou el. okýnka jen vpředu, tak je to klasické prodrátování se strašnou spoustou drátů a vcelku pasivním ovládáním přes dva spínače v řidičovejch dveřích a jeden u spolujezdce.
V okamžiku, kdy se jedná o el. okna na všech čtyřech dveřích, tak je situace úplně jiná, do předních dveří vedou už jen 4 dráty CAN sběrnice a ve všech dveřích jsou dveřní moduly (křemíkový hebeda), který řídí okýnka, zrcátka, centrál, atd... Do zadních dveří vedou dokonce už jen dva dráty LIN sběrnice.
To jen pro ilustraci, že i na pohled malý rozdíl v instalaci může znamenat dost výrazný rozdíl v konstrukci a tudíž i možnostech řízení, přenosu informací, atd..