fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 09 říj 2024 04:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Specialni chcipani motoru
PříspěvekNapsal: 20 čer 2005 19:26 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 15:25
Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Chtel bych se zeptat na vase pripadne zkusenosti s timto zvlastnim chovanim motoru Zetec 1.6, r.v. 1996. V poslednich cca 3 mesicich obcas auto cuklo pri jizde (celkem nezavisle na plynu) a pred 14 dny se pri jednom takovem cuknuti zastavil motor uplne. Mel jsem podezreni na palivovy filtr nebo svicky ci kabely a vsechno je cerstve menene. Zkousel jsem i reset a nasledne "zauceni" ridici jednotky - taky nepomaha.
:(
Byl jsem i v servisu (autoelektrikari) a dokonce jsme i zjistili, kde je zakopany pes, ovsem nevim si rady, jak to opravit. V cem je tedy problem? :!: - zapalovaci civka dostava male (kolisajici) napeti od ridici jednotky (konkretne modulu EDIS). Motor se chova dost stochasticky, tj. nekdy naskoci, nekdy ne, ale i kdyz naskoci, tak po urcite dobe chcipne. Ostatni el. spotrebice bez problemu, proste jen nehazi jiskru. Nastartovat a provozovat se pak da jen tak, ze se na inkriminovany kabel k zapalovaci civce privede poctivych 12V (treba z baterie) a pak to bezi v poradku. Takze civka OK, svicky OK, kabely OK... kdyz je tam proste spravne napeti, tak motor ani nekolisa ani necuka, tahne dobre, proste normalni stav. :D
Co si myslite - rekne mi Standa, ze mam prepajet pojistkovou skrin, kdyby tam byl nahodou nejaky studeny spoj? Ja jsem s pojistkovou skrin dost natrasal a na beh motoru to nemelo zadny vliv, proste si to nekdy usmyslelo, ze se to vypne a tak se to vypnulo...

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 čer 2005 19:32 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 15:25
Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Mam zatim jedno prozatimni reseni - pridelany premostovaci kabel, ktery spinacek pripojim k baterce, kdyz chci odjet. Problem je, ze kdyz chci vypnout motor, tak se musi otevrit kapota a vypnout spinac - vesele divadlo... :lol:

Netusim treba, kde je v aute jednotka EDIS - je to nekde o ridici jednotky u spolujezdce?

Jeste si vzpominam, ze v tom autoelektroservisu to meli napojene na osciloskop a rikali, ze to napeti tam kolisa, ze se jim to nejak nezda - takze ridici jednotka tam posila nesmysly a ted je otazka, zda-li si je vymysli sama nebo je klamana nejakym vadnym cidlem - z predchozich prispevku me napada tak mozna cidlo otacek motoru.

Diky za reakce, jsem zoufaly, mam s tim jet na dovolenou k mori... :(

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 čer 2005 22:49 
A ridici jednotka ma napajeci napeti konstantni???tzn.neni studak,nebo neco podobneho v napajeci ceste ridici jednotky????Co kdyz kolis uz napeti,ktere jde do ni????Najdi na spinacce misto,kde se obevi napeti v poloze kdy motor ma jet a tam muzes provizorne zapojit inducku.Nebo to treba natahni od pojistky pro ventilator topeni...provizorne,ale nemusel bys lezt pod kapotu... :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2005 07:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Vzhledem k roku vyroby mas asi Edis vestavenej do RJ a navic asi i vestavenenej imobilizer tamtez, takze tam zkouset jinou RJ asi nepude, ale mozna bys sehnal nekoho, kdo by prejel funkci ty RJ, hlavne mozny studenaky nebo podobny vady, u fordu to asi nebudou schopny, ale jsou lidi, ktery to umej. Vyzkouset jiny cidlo by asi bylo na zacatek radsi lepsi, tam je to otazka chvilky a mas vyloucenou jednu moznost.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2005 10:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Jak si to opakovaně pročítám, tak mám pocit, že se řešení problému neubírá správným směrem.
1) Jak systém zapalováni vlastně funguje?
Zapalovací modul má 2 cívky a jiskra je tady vždy na 1 svíčce která je ve válci v kompresi a na druhé která jde do výfuku. Tedy jedna pro válec 1a4 a druhá pro 3a2 pořadí zapalování je 1342. Kdy má která cívka dostat impuls ktomu aby transformovala vysoké napětí je otázka čidel a ŘJ+EDIS. Tato část je ale podle toho co jsem si přečetl naprosto vpořádku, protože auto bezproblémově jede jakmile se připojí 12v na cívku.

2) Proč auto funguje po připojení napětí od baterie?
Napětí od baterie je jak známo takřka konstatntní a určitě není pulzní, tak aby mohlo nahradit nefunkční EDIS nebo čidlo snímající impulsy na setrvačníku. Připadá mi tedy naprosto zbytečné zaobírat se závadou na těchto komponentech ale řešil bych pouze vodič s přívodním napětím k cívce, který asi nepovede od ŘJ s EDISEM, ale někde od pojistkovky s relátky. Nedíval jsem se do schémat, ale jestli chceš problém vyřešit tak se na ně podívej a řešení nebude až takový problém. Napětí na zapalování zajišťuje vodič od spínací skříňky s čílem 54 (možná 51, už jsem se v tom dlouho nehrabal).

3) Nechápu přístup servisu kde zjistí problém ale už ne jeho příčinu??

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2005 13:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jako obvykle ma Standa vedecky pristup a urcite bych se tou radou ridil. Kdyz nic jinyho, je vyloucena dalsi pricina a on uz neco dalsiho vymysli.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 06:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Tak jsem se zběžně díval na to schéma. Od jednotky Edis vedou k jednotce zapalování pouze dva vodiče a to 1A a 1B, které jsou na okrajích 3-pinového konektoru. Prostřední kontakt je přívodní napětí od spínací skříňky, potažmo relé, vodič označený číslem 15 (včera jsem mylně uvedl 51). Na tom schématu pro řízení motoru 1,8 jsou čísla vodičů špatně čitelná a kde přesně vodič vede není jasné. Určitě to ale bude do svazku k pojistkovce a je opravdu docela možné, že za problémem stojí studený spoj v ní.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 čer 2005 17:07 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 15:25
Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Standa píše:
Tak jsem se zběžně díval na to schéma. Od jednotky Edis vedou k jednotce zapalování pouze dva vodiče a to 1A a 1B, které jsou na okrajích 3-pinového konektoru. Prostřední kontakt je přívodní napětí od spínací skříňky, potažmo relé, vodič označený číslem 15 (včera jsem mylně uvedl 51). Na tom schématu pro řízení motoru 1,8 jsou čísla vodičů špatně čitelná a kde přesně vodič vede není jasné. Určitě to ale bude do svazku k pojistkovce a je opravdu docela možné, že za problémem stojí studený spoj v ní.


Diky Stando, jsem moc rad, ze ses zapojil do diskuze a zamyslel se nad tim. Ja jsem taky studoval elektricka schemata a dospel k zaveru, ze to musi byt v preruseni toho prostredniho kabelu s napajecim napetim 12V. Asi tam bude nejaky spatny kontakt kabelu v konektorech nebo studenak v rozvodne skrince. Kdyz jsem vyndaval a zandaval konektory do el. rozv. skrinky, tak se na napajecim kabelu k civce objevilo misto 10.5V (na ktere to nestartuje) tech spravnych 12.3V, na ktere to jezdi normalne. Po prejezdu nekolika hrbolu a prudsim zabrzdeni to zase zacalo vypadavat. Tak jsem zapojil "externich 12.3V" z baterie a na to jsem najezdil uz skoro 1500 km bez problemu se skubanim a zhasinanim.

Vypada to tedy na ten studenak, zkusim tedy rozebrat a zgeneralkovat ten plosny spoj. Je nutne to rozpajet uplne do plochy nebo by to slo propajet jen z jedne strany???

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 čer 2005 17:34 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 15:25
Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Standa píše:
Tak jsem se zběžně díval na to schéma. Od jednotky Edis vedou k jednotce zapalování pouze dva vodiče a to 1A a 1B, které jsou na okrajích 3-pinového konektoru. Prostřední kontakt je přívodní napětí od spínací skříňky, potažmo relé, vodič označený číslem 15 (včera jsem mylně uvedl 51). Na tom schématu pro řízení motoru 1,8 jsou čísla vodičů špatně čitelná a kde přesně vodič vede není jasné. Určitě to ale bude do svazku k pojistkovce a je opravdu docela možné, že za problémem stojí studený spoj v ní.


Diky Stando, jsem moc rad, ze ses zapojil do diskuze a zamyslel se nad tim. Ja jsem taky studoval elektricka schemata a dospel k zaveru, ze to musi byt v preruseni toho prostredniho kabelu s napajecim napetim 12V. Asi tam bude nejaky spatny kontakt kabelu v konektorech nebo studenak v rozvodne skrince. Kdyz jsem vyndaval a zandaval konektory do el. rozv. skrinky, tak se na napajecim kabelu k civce objevilo misto 10.5V (na ktere to nestartuje) tech spravnych 12.3V, na ktere to jezdi normalne. Po prejezdu nekolika hrbolu a prudsim zabrzdeni to zase zacalo vypadavat. Tak jsem zapojil "externich 12.3V" z baterie a na to jsem najezdil uz skoro 1500 km bez problemu se skubanim a zhasinanim.

Vypada to tedy na ten studenak, zkusim tedy rozebrat a zgeneralkovat ten plosny spoj. Je nutne to rozpajet uplne do plochy nebo by to slo propajet jen z jedne strany???

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 črc 2005 19:06 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 15:25
Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Neco jsem provedl a otestoval, takze bych se chtel podelit o zkusenosti. Rozebral a prepajel jsem centralni elektrickou skrinku s pojistkama a rele. Nedelal jsem totalni rozborku, jak popisuje Standa ve svem navodu, ale propajel jsem ty kontakty jen z jedne strany. Skladanou desku oboustrannym plosnym spojem jsem nerozdelaval do plocha. Pridal jsem cin a poradne to vsechno prohral. Pri inspekci jsem narazil nejmene na 3-4 viditelne popraskane studene spoje. Ty kolicky po stranach, co drzi desku pohromade se mi zdaly byt provedeny trochu dukladneji, ale presto sem pridal cin i tam.

Vysledek - zatim jsem absolvoval cca 1500km (cesta do Chorvatska a zpet), auto prozilo nekolik teplotnich soku, dlouhodobe zateze atd. a chyba s cukanim, ci vypadavanim motoru se zatim (klep, klep) neprojevila. Jedine, co jsem pozoroval bylo mirne snizeni spotreby diky nove vymenene lambda sonde - cca o 0.7l/100km. Takze zatim spokojenost.

Jeste jednou dekuji Standovi za rozbor meho problemu... Ford na cinu opravdu setril...

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 črc 2005 22:23 
Ahoj Leonardo,
chci se zeptat co te vedlo k vymene lambda sondy? Mel si ji mechanicky poskozenou nebo ti dignostika vyblikavala chyby lambdy nebo jeste neco jineho. Ptam se proto, ze mne diagnostiky vyblika ctyri chyby snimace hego (171, 172, 174, 176) a ja premyslim, jestli mam jit do nove lambdy? Spotrebu mam trochu vyssi nez by asi mela byt.
Diky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2005 06:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Pepa z depa: Ze zkušenosti - lambda může být nakopnutá nebo unavená, aniž by diagnostika hlásila její chybu. Prostě se lambda řídící jednotce jeví jako dobrá. Já jsem si jí tenkrát změřil i za jízdy přenosným oscíkem(neměl jsem ještě indikátor) a bylo jasno, že lambda už umírá(měla pomalý reakce).

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2005 08:12 
Mam to tedy chapat tak, ze moje lambda je na tom jeste hur nez ta tvoje, kdyz vyblikava hned ctyri chyby. Doporucujes jeji vymenu? Penize na ni mam, jen se potrebuju rozhoupat. Rad bych vedel, zda ma tato investice smysl. Muze spatna funkce lambdy zpusobit, krome vetsi spotreby, jeste neco jineho, napr. vetsi opotrebeni motoru nebo neco podobneho?
Diky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2005 08:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Špatná lambda se kromně vyšší spotřeby projeví také na vetším opotřebení katalyátoru. Když jde do výfuku více nespálené směsí tak může být v katalyzátoru vyšší teplota a dřív vyhoří. Jinak se taky může projevovat cukáním motoru, třeba při ubrání plynu, nebo na volném chodu u teplého motoru.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2005 08:55 
Diky moc za vase prispevky, ale ja bych chtel hlavne slyset, zda mam jit do nove lambdy nebo to mam nechat plavat a usetrene penize vrazit jinam. Co byste delali vy na mem miste (vymenit/nevymenit)?
Diky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 črc 2005 00:05 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 15:25
Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Pepa z depa píše:
Diky moc za vase prispevky, ale ja bych chtel hlavne slyset, zda mam jit do nove lambdy nebo to mam nechat plavat a usetrene penize vrazit jinam. Co byste delali vy na mem miste (vymenit/nevymenit)?
Diky


Ja jsem lambdu vymenoval proto, ze jsem mel problemy s cukanim motoru (zpusobene sice studenakem v centr. el. jednotce), ale lambda byla taky podezrela, protoze mela jeden ze 4 dratu pretrzeny. Proste mechanicky nezvladl teplotni cykly a byl tam z vyroby moc zkrouceny. Byl to drat k vyhrivani, takze lambda delala problemy jen u studeneho motoru, u zahrateho uz to bylo v poradku. Jeji vymenou se zlepsilo kolisani volnobehu u studeneho motoru a trochu snizila ta spotreba, protoze je mozna celkove citlivejsi, nez ta stara zadelana lambda sonda... Takze pokud penize mas, doporucuji vymenit, koupil jsem univrtzalni typ od Bosche cca za 3400,-

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 črc 2005 08:57 
Diky za info. Pristi tyden jsem objednany u Forda, tak uvidime co reknou. Jinak na lambdu Bosh jsem se ptal v Autokelly (3990Kc) a v Auto Stangl (3400 Kc), takze pokud bude ve Fordu moc draha koupim ji u Stangla.
Mimochodem vcera jsem si vsiml, ze z vyfukovych plynu je strasne citit benzin. To by take mohlo ukazovat na lambdu, co?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 črc 2005 09:57 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 15:25
Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Pepa z depa píše:
Diky za info. Pristi tyden jsem objednany u Forda, tak uvidime co reknou. Jinak na lambdu Bosh jsem se ptal v Autokelly (3990Kc) a v Auto Stangl (3400 Kc), takze pokud bude ve Fordu moc draha koupim ji u Stangla.
Mimochodem vcera jsem si vsiml, ze z vyfukovych plynu je strasne citit benzin. To by take mohlo ukazovat na lambdu, co?


Jo, ten benzin je z vyfuku obcas citit, u studeneho motoru normalne i s plne funkcni lambdou. Jinak tu svoji sondu jsem kupoval za 3150,- u distributora BOSCH a MANN+HUMMEL na adrese: www.autobartak.cz Je to obchod pro Prahu, ale urcite najdes treba distributora blize svemu bydlisti. Univerzalni sonda je levnejsi, protoze ma univerzalni konektor, ktery je treba adaptovat do konkretniho vozu. Vetsinou se to dela preriznutim toho stavajiciho a pomoci specialni spojky (v dodavce s lambdou) se tam pridela ta nova lambda. Kdyz u Bosche koupis original Ford za cca 3450,-, bude to ta sama lambda, akorat s konektorem Ford, takze jen zastrcis, vlozis kabel do uchytky, zasroubujes lambda a je to. Usetris asi hodinu prace s konektrory...
Jinak dobry dodavatel pro BOSCH dily je www.luja.cz Onehda mi to poslali na vyzadani i dobirkou, i kdyz to na internetu nenabizeji...

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 črc 2005 10:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Chlapy, já vám nechci brát iluze, ale mě stála lambda v servisu i s prací 1600 a konektor tam sedí jak prdel na hrnec...
Sice to nebyl autorizovanej servis Ford...ale 3500,- bych za lambdu nedal..

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 črc 2005 11:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To zdechlina: to asi nebude lambda BOSCH, ale nejspíš z Felicie.

Díval jsem se na: http://www.carparts.cz/shop.asp?reg=1

tam stojí lambda 2 940,- CZK a univerzální 2 650,- CZK včetně DPH.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz