Chtel bych se zeptat na vase pripadne zkusenosti s timto zvlastnim chovanim motoru Zetec 1.6, r.v. 1996. V poslednich cca 3 mesicich obcas auto cuklo pri jizde (celkem nezavisle na plynu) a pred 14 dny se pri jednom takovem cuknuti zastavil motor uplne. Mel jsem podezreni na palivovy filtr nebo svicky ci kabely a vsechno je cerstve menene. Zkousel jsem i reset a nasledne "zauceni" ridici jednotky - taky nepomaha.
Byl jsem i v servisu (autoelektrikari) a dokonce jsme i zjistili, kde je zakopany pes, ovsem nevim si rady, jak to opravit. V cem je tedy problem?
- zapalovaci civka dostava male (kolisajici) napeti od ridici jednotky (konkretne modulu EDIS). Motor se chova dost stochasticky, tj. nekdy naskoci, nekdy ne, ale i kdyz naskoci, tak po urcite dobe chcipne. Ostatni el. spotrebice bez problemu, proste jen nehazi jiskru. Nastartovat a provozovat se pak da jen tak, ze se na inkriminovany kabel k zapalovaci civce privede poctivych 12V (treba z baterie) a pak to bezi v poradku. Takze civka OK, svicky OK, kabely OK... kdyz je tam proste spravne napeti, tak motor ani nekolisa ani necuka, tahne dobre, proste normalni stav.
Co si myslite - rekne mi Standa, ze mam prepajet pojistkovou skrin, kdyby tam byl nahodou nejaky studeny spoj? Ja jsem s pojistkovou skrin dost natrasal a na beh motoru to nemelo zadny vliv, proste si to nekdy usmyslelo, ze se to vypne a tak se to vypnulo...