fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 13:01 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 12:42
Příspěvky: 75
Bydliště: Blansko
rady-z píše:
ještě nevím co je to za součástku zdruhé strany na čerpadle než je solenoid (z čerpadla to čouhá směrem k motoru), ale je to takový hodně podobný váleček a vedou z něho dva dráty. zkusim vyfotit a vystavit


máš s tím vlatně něco v nepořádku? :wink:

_________________
ESCORT 97, TD 1.8, 66 kW, Lucas čerpadlo f18.itci.40 8448b100a


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 13:13 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 23:27
Příspěvky: 35
Bydliště: Hranice na Moravě
No vlastně mám. Necvrliká mi Solenoid. Po přivedení napětí přímo na solenoid krasně pokaždé cvakne, ale když jsem chtěl jakoby změřit na něm napětí po otočení klíčku, že jsem propíchl drát špendlíkem tak jsem žádný úbytek napětí nenaměřil

_________________
Escort Combi 1.8 TD, 66kW, r.v. 96, GHIA, vyhřívání sedaček


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: taky mě necvrliká
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 13:19 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 12:42
Příspěvky: 75
Bydliště: Blansko
no jo, už bude utahanej - odmagnetizovana jehla. Jestli to ale nečoudí a jakž takž startuje, tak to nebude kritické... ? Mě to čoudí, preskakuje na volnoběhu, ale to může být i tryskama - tam prý je dobrý začít. Zatim.

_________________
ESCORT 97, TD 1.8, 66 kW, Lucas čerpadlo f18.itci.40 8448b100a


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 13:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
čistě laicky se dají tyto motory už poznat podle víka ventilů(pokud jej někdo nevyměnil)tak že mají "staré" víko shodné s atmosferickým dieselem s nápisem 1,8 Diesel....novější mají nápis Endura- DE...a ten solenoid i zde by měl být pulzní, načasovává naftu do vstupu plunžru s rozdělovačem....logicky když se čerpadlo točí mechanicky na hřídeli vůči klikovce stále stejně, lze časovat vstřikování jen posunutím času kdy se nadávkuje nafta do poslední části čerpadla kde se stllačí a rozdělí do vstřiků....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: taky mě necvrliká
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 13:23 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 23:27
Příspěvky: 35
Bydliště: Hranice na Moravě
vita_k píše:
no jo, už bude utahanej - odmagnetizovana jehla. Jestli to ale nečoudí a jakž takž startuje, tak to nebude kritické... ? Mě to čoudí, preskakuje na volnoběhu, ale to může být i tryskama - tam prý je dobrý začít. Zatim.

Ja myslel, že se to právěže zmagnetizuje a tím se jakoby nevrací. Nebo se pletu?

_________________
Escort Combi 1.8 TD, 66kW, r.v. 96, GHIA, vyhřívání sedaček


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: taky mě necvrliká
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 13:33 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 12:42
Příspěvky: 75
Bydliště: Blansko
asi máš pravdu - tady moc nevím, co přesně, ale někdo psal, že je to věkem, že už jehla nevrací nebo reaguje špatně... Prostě už je ta regulace nepřesná.

_________________
ESCORT 97, TD 1.8, 66 kW, Lucas čerpadlo f18.itci.40 8448b100a


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 13:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
maji cerpadla na esco MKVII 51kW/70k 1.8TD taky turbokorektor? Ted se setkavam s tim, ze je asi pouze u tech 90konovych verzi.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 13:43 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 23:27
Příspěvky: 35
Bydliště: Hranice na Moravě
Belous píše:
maji cerpadla na esco MKVII 51kW/70k 1.8TD taky turbokorektor? Ted se setkavam s tim, ze je asi pouze u tech 90konovych verzi.

Podle toho co jsem to tu tak pročítal tak 51kw nemají turbokorektor

_________________
Escort Combi 1.8 TD, 66kW, r.v. 96, GHIA, vyhřívání sedaček


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 13:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2007 11:14
Příspěvky: 204
Bydliště: Hlinsko
rady-z píše:
ještě nevím co je to za součástku zdruhé strany na čerpadle než je solenoid (z čerpadla to čouhá směrem k motoru), ale je to takový hodně podobný váleček a vedou z něho dva dráty. zkusim vyfotit a vystavit

Smerem k motoru by mel byt stop ventil ne?

2Belous: Potvrzuji ze 51kW nema turbokorektor...

_________________
Henry - Ford Escort 1.8 TD 51 kW, GHIA, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 14:00 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 23:27
Příspěvky: 35
Bydliště: Hranice na Moravě
Pro Chuck: ale když jsem to porovnával s jiným čerpadlem (přímo od Karla) tak to tam neměl. Má sice Lucas, ale jiné - asi. Já to vyfotím - to bude jistější

Pro Walkera: takže k Solenoidu jde na 100% drát od Lucas control module, který je umístěný důle u nohou spolujezdce? Chci se totiž ujistit jestli není někde přerušen drát a propísknout to.

_________________
Escort Combi 1.8 TD, 66kW, r.v. 96, GHIA, vyhřívání sedaček


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 15:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Jde to na pin č.6 konektoru řj ...dle schématu černý drát se žlutým pruhem...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2009 23:29 
Offline
Nováček

Registrován: 09 zář 2008 20:33
Příspěvky: 36
Bydliště: Kojákovice 62
Zdravim,nemate popis a foto,jak opravit tzv Solenoid??? menili mi v servisu nejaky elektromagnet,a od te doby mi fordik netahne,jede sotva 120 a ma co delat,ale obcas se chytne a jede tak jak ma,ale pak zase jako vypne, co by to mohlo byt??? moc prosim o radu

_________________
Ford Escort Explorer 1.8 TD 66kw-90hp r.k. 96 ,KLIMA,ABS,El.okna.jinak docela krasavec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2009 10:55 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 23:27
Příspěvky: 35
Bydliště: Hranice na Moravě
Tak tady jsou ty fotky. Doufam, ze to pujde z toho rozezat. Je to focene mobilem
Obrázek
Obrázek

_________________
Escort Combi 1.8 TD, 66kW, r.v. 96, GHIA, vyhřívání sedaček


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2009 11:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
jestli to je tohle: Obrázek , tak si myslim, ze to je immobilizer se stopventilem u starsich typu cerpadel. novejsi typy tam maji uz jen zatku a immobilizer by mel byt pod tim plechovym krytem vpravo na cerpadle.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2009 11:43 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 23:27
Příspěvky: 35
Bydliště: Hranice na Moravě
jo je to ono. diky

_________________
Escort Combi 1.8 TD, 66kW, r.v. 96, GHIA, vyhřívání sedaček


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Jak jsem rozdělal turbokorektor
PříspěvekNapsal: 20 dub 2009 09:07 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 12:42
Příspěvky: 75
Bydliště: Blansko
Jak jsem psal výš, tak mě kapala nafta z turbokorektoru a rozhodl jsem se vymenit membranu...

Rozebral jsem ho podle návodu od kolegy Belouse. Návod dává smysl, ale narazil jsem na problémy:

1. Kontramatka byla dost zamrzlá (WD 40 pomohlo). Tak jsem ji tím nástrčkovým mnohohranným strhl hrany. Musel jsem sehnat šestihranný ořech. Tím to šlo. Trochu jsem asi rozhasil nastavení korektoru - těžko se dalo vyhnout - kvůli kontramatce.
2. Rozdělal jsem korektror, ale gumové membrány byly dost v dobrém stavu... Dal jsem tam pro jistotu nové.
3. Pozor na první gumové těstnění - po vyjmutí korektoru vypadne. Bohužel bylo dost vytahané. Ale nakonec tam sedlo dobře zpět...

Myslim, že jsem jakoby pridal nafty - jakoby už od nižších otáček teď táhne víc. Asi to bude mít možná vyšší spotřebu. Nějak to nepovažuji za kritické...

Nafta už do turba asi neteče - otačky nevystřelují. To že teklo z turbokorektoru bylo podle mě tím, že byly málo utažené torx šroubky.

Takže jeden problem z krku:)

_________________
ESCORT 97, TD 1.8, 66 kW, Lucas čerpadlo f18.itci.40 8448b100a


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2009 10:57 
Offline
Nováček

Registrován: 09 zář 2008 20:33
Příspěvky: 36
Bydliště: Kojákovice 62
Tak ten solenoid nic nedela,a kdyz jsem meril spojku dratu do cerpadla,tak mi sel proud jen do jednoho,jinak auto furt nejede, jde mi malo nafty,ale nevim jestli to je predvstrik nebo toto

_________________
Ford Escort Explorer 1.8 TD 66kw-90hp r.k. 96 ,KLIMA,ABS,El.okna.jinak docela krasavec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem rozdělal turbokorektor
PříspěvekNapsal: 02 čer 2009 12:45 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 12:42
Příspěvky: 75
Bydliště: Blansko
Tak tu mám update. Chlapik mi vydelal ven čerpadlo - proměřil ho a čerpadlo dává 680 (asi tlak) místo 730. Což je pry ok - na čerpadlo tohoto věku. Stále prolíná trošku kolem hlavy, ale už nekape - žádná louže pod autem už nebude. Pro kompletní repasi není důvod. Vyměněno pouze posuvné čerpadlo. Solenoid ještě ještě neněněn, nevrliká.

Změřil trysky - o 20 % horší (nevím, co se na tom přesně měří) než nové. Jsou teď proprané v ultrazvuku. Upravené vstřiky, teď už nafta neprolíná, jsou suché.

Vyhozený předehřev.

Naftová hadice k čerpadlu nahrazená průhlednou, přepadové hadičky nové (vč. špuntíku). Hadici JE vzduch - cca 2 cm bublina. Ptal jsem se, jestli to neva, a že prý to tak má spousta starších dieselů(?)

Dlouho se mu závada (cukání na volnoběhu) neprojevilo, mysleli sme, že je to už OK, ale pak to zas začalo.

Takže stav auta je tento: Nafta už nekape, turbokorektor je opravený. Výstupní tlak čerpadla se zdá dobrý. Vstřiky použitelné - v takovém stavu, že by neměly způsobovat cukání. Po vyprání vstřiků auto jede jak blesk, krásně táhne. Kupodivu to přestalo "brzdit" když dáte nohu z plynu (asi zase spravené vstřiky, zřejmě se sníží tímto spotřeba). Nicméně stále to na volnoběhu stále cuká... :( Ale už níň.

Takže další možnosti, co můžou způsobovat cukání:

1. Utahaný solenoid (nedělá zvuk)
2. Špatný potenciometr na čerpadle (to jsem někde našel na fordfans, ale moc nevim, o co jde)
3. EGR ventil, který se dá po troše boje zaslepit za cenu trošku vyšších emisí.
4. Vzduch v naftě (např - membrána v ručním čerpadle).
5. Řídící vstřik nemusí správně fungovat. Někdy možná zkusime vyměnit z fungujícího forda...

Zajímalo by mě, jestli se někomu podařilo, aby ten vzduch v tý hadici nebyl uplně nebo je to normalní, že tam jsou bubliny (asi jich tam nesmí být moc... že)
Dejte prosím vědět, kdybych byl někde mimo.

vita_k píše:
Jak jsem psal výš, tak mě kapala nafta z turbokorektoru a rozhodl jsem se vymenit membranu...

Takže jeden problem z krku:)

_________________
ESCORT 97, TD 1.8, 66 kW, Lucas čerpadlo f18.itci.40 8448b100a


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 čer 2009 10:34 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 03 čer 2009 09:52
Příspěvky: 11
Bydliště: Ostrava
jednou jsem měl podobný problém,který se vyřešil po měsíci. Vynechával volnoběch, cukalo při jízdě až nakonec jsem motor nenastartoval. Nechal jsem vytáhnout čerpalo a když už bylo venku,dělal se repas a seřídilo se na stolici.Při tom se měnil palivový filtr, trysky a částečně se měla kabeláž,která měla špatnou izolaci. Po opravě už to zase jelo,ale cukáni zůstalo.Nakonec se přislo na to ,že čerpalo saje vzduch do nafty, takže se začlo utěsnovat všechny svorky a vyměnila jedna hadička. Ted to jede jestě líp než předtím :D

_________________
Ford Escort 1,8 TD, r.v. 97
Nový motor po GO, repas a seřízení čerpadla, kompletní nová spojka, ložiska kol, kabeláž v motoru, pojisková skřín, chladič, palivová soustava, komplet nové brdy, přední světlomety.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 čer 2009 09:52 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 12:42
Příspěvky: 75
Bydliště: Blansko
No jo, kvůli tomu zjištuju, jestli to může být tou jednou hloupou bublinou co mam v tý průhledný hadici... :) viz můj příspěvek výš.

zkusim možná návod od cattra - maly kanystrik, benz. filtr. dát to nekam do motoru - vyradit filtr a pumpu => palivo 100 % bez vzduchu. A uvidim, jestli bude zmena.

mikix3 píše:
,že čerpalo saje vzduch do nafty, takže se začlo utěsnovat všechny svorky a vyměnila jedna hadička. Ted to jede jestě líp než předtím :D

_________________
ESCORT 97, TD 1.8, 66 kW, Lucas čerpadlo f18.itci.40 8448b100a


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz