Takže ta diagnostika s ELM320 na 1.8i 16V RKC s
EEC-V FUNGUJE!
Zapojeno na piny OBD2 konektoru 2,5,10,16. Napájení mezi 16 a 5 je na konektoru stále, pro diagnostiku je nutné mít zapnuté zapalování. Lze diagnostikovat za klidu i dynamicky údaje z čidel za chodu motoru.
Žádnou chybu ze ŘJ mi to neohlásilo.
Jako použitelný software se jeví ScanTool.net 1.08, OBDII logger, wOBD 1.4.0, po nastavení správných komunikačních parametrů snad by snad mohl jít i OBD2 Vehicle Explorer Scan Tool Browser v.1.25 (nenašel jsem při testech v autě tu správnou záložku, až nyní, proto mi možná nekomunikovalo). Bohužel nefunguje software od AutoIngenuity, od kterého jsem si dost sliboval, asi dělají svůj vlastní hardware.
Ten Free Scantool.net má možná omezenou množinu testů, možná dáno i softwarem v ŘJ. Nicméně zajímavé údaje i tak poskytuje - mj. namátkou počet otáček, rychlost, zátěž motoru (na volnoběh v klidu 25%, při zapnutí klimy stoupne na cca 32%), předstih, průtok vzduchu od MAFu, teplotu vzduchu v sání, teplotu chladicí kapaliny (standardně pracovní kolem 85°C, ventilátor zapíná přesně při 100°C, přesná půlka stupnice 92°C), cyklování lambdy (hodnoty, ne graf) atd.
Optimální by bylo mít PDA či Palm s vhodným SW v držáku ve voze a sledovat hodnoty za jízdy.
Ukázka ze ScanTool.net je na
www.sweb.cz/nagant/Diagnostika , free program má osm stránek, údaje se objevují na prvních čtyřech, zbytek N/A (asi tím, že je to free, nebo bude v nové verzi).
Takže, kdo máte auto jako já, klidně bastlete!