fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 10:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 840 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 42  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Protokol OBD II
PříspěvekNapsal: 22 črc 2005 17:03 
Offline
Nováček

Registrován: 06 črc 2005 07:37
Příspěvky: 14
Jestli mi najdete na netu protokolování na obd II tak vám vyrobím plošný spoj, schema, i program pro procesor pic na komunikaci s touto zástrčkou. (levná čtečka) jenom jsem nenašel způsob komunikace s pětkovou řadou. (obd II)Jestí někdo najdete více, dejte vědět. . . budu se o to zajímat. . .

_________________
Ford Mondeo 1.8 - 16 V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2005 07:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2005 00:27
Příspěvky: 92
Bydliště: Strakonice, JČ
Jak jste vyřesili tu chybu lambdy 172?

Pročetl jsem to snad všechno, ale jak jste to kdo vyřešili jsem nenašel.
Ta moje potvora mi 172 napsala taky, ale očistit konektor a reset RJ jsem už bez uspěchu dělal. Když si vzpomenu, tak nějaké připominky už měli na emisích. Jinak auto jede až na pomalé spadávání otáček (což mi dost se*e) normálně. Ten ledkovej kolotoč taky funguje, akorát to asi nemím dobře číst a nemám to zkalibrovaný na 1V. Na volnoběh se to rozsvicuje pomalu, v otáčkách rychleji. Když pustím plyn tak ledky na 1-2sec až na první zhasnou a pak kolotoč pokračuje.
Jinak svíčky jsem dal nový v ostatních testech včetně dynam. 111.

_________________
Ford Escort 97 1.6 Zetec16, 3dv


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2005 08:41 
Mne ukazovala diagnostika po nekolika kilometrech od vymazani pameti chyby 171,172 a po dalsich cca 50 km se pridaly jeste 173,174. Ve Fordu rekli, ze je mrtva lambda a ja ji nechal vymenit a chyby zmizely. Jen pro info, lambda stala asi 4500 Kc + 900 Kc prace :shock: .
Bohuzel, me problemy se chcipanim a volnobehem nevyresili a ja se zacinam bat, ze to nakonec budou skutecne ty zdvihatka. Tak to bude palka. Standa tady nekde psal, ze mu to pomohlo. Muzes nam napsat co je potreba vsechno koupit? Staci jen ta zdvihatka nebo jeste nejaka tesneni nebo neco podobneho? Ve Fordu mi rekli, ze se tam ted davaji nejake novejsi a ze bych musel menit vsechny.

Jinak co se tyce chyby 552, ptal jsem se na ni ve Fordu, bohuzel nevedeli co by to mohlo byt a diagnostiku si pry udelaji svoji. Vysledek profi diagnostiky za miliony a nasi diody za 5Kc byl naprosto stejny s tim, ze jim to ukazovalo jen tu lambdu. O zadne chybe "552 - obvod pridaneho vzduchu" rec nebyla. Tak nevim, co si mam o tom myslet.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2005 12:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Ve Fordu chybu 552 nediagnostikovali, protože jejich diagnostika bude fungovat přesně na danný model a tuto chybu bude filtrovat.

Výměnu výfukových zdvihátek mi tehdy dělali ve Fordu, protože jsem chtěl mít záruku, že tato výměna odstraní zhasínání motoru. Jak jsem pak při opravě ventilů zjistil, tak mi tam dali zdvihátka staršího typu se šikmým vrtáním oproti původním která mají vrtání kolmé. Na sání mám tedy zdvihátka novější a na výfuku starší, ale ničemu to nevadí. Spolu se zdvihátky by se měl vyměnit rozvodový řemen, gufera na vačkových hřídelích a těsnení pod ventilovým víkem. Také regulační ventil tlaku oleje by měl být vyměněn spolu se zdvihátky.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 07:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak tu diagnostiku s ELM320 dle Praktické Elektroniky/ARadia 9/2004 (katalogové zapojení) mám zhruba hotovou, čekám na OBD2 konektor (nakonec jsem se rozhodl ho koupit).
Zatím jsem testoval komunikaci mezi tímto diagnostickým modulem a PC - funguje! :D

Návody na diagnostiku z PE/AR naleznete na http://www.autodiagnostic.net/ sekce Podpora/Články; PWM diagnostika je v "Čtečka kódů pro motorová vozidla, Praktická Elektronika, září 2004".

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Naposledy upravil Nagant dne 27 črc 2005 14:56, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 09:10 
Stando, prosim, porad s temi zdvihatky. Nechci zatezovat sekci dignostika problemem se zdvihatky, napsal jsem to sem
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 9466#29466


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2005 06:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak konektor OBD2 mám, ale nějak nepasuje :smt009. Asi ho budu muset trochu oříznout, má nějakou pojistku či co. Asi je hlavní část standardní (doufám) a k tomu je pojistka proti vypadnutí konektoru dle výrobce auta, kde si to každý zas bastlí, jak ho napadne...
Je to daň za to, že jsem si neobjednal konektor za 650 Kč, ale "jen" za 290 Kč.

Teď jsem na to koukal a kolem pojistky proti vypadnutí konektoru je taková "ohrádka" na kterou není vybrání v protikusu. Budu to muset oříznout. Jo, a je to konektor VW ligt - těleso konektoru + 7 pinů.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2005 19:52 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
No jenže všichni zapomínáte na to, že Escort po roce 95 s OBD-2 konektorem má ještě jednotku EEC-IV a konektor není klasicky zapojené PINy dle PWM. Je to nějaký hybrid, který prostě nevím jak načíst. Pokud by někdo věděl, dostane přidělen nick ,,Velký Vezír".

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: *Dotaz
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 00:10 
Offline
Forďák

Registrován: 10 dub 2005 22:57
Příspěvky: 51
Bydliště: Nitra
A má nejaku riadiacu jednotku escord 1,8TD 1996? Neco je na prednom boku pre spolujaz.
Miro

_________________
Slovensko


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 10:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Hledal jsem něco ohledně diagnostiky TD na Internetu, ale nenašel.

Co se týče diagnostiky EEC-IV, našel jsem jen testování LED nebo multimetrem nebo profesionální výrobky. Z těch levnějších by možná :?: :?: vyhovoval Autoxray E-Z Scan 2000 (http://www.eastwoodco.com/shopping/prod ... word=25172) nebo dražší Autoxray E-Z Scan 3000 Automotive Scanner (http://www.eastwoodco.com/shopping/prod ... uctID=1420), ten by snad měl umět i nějaké dynamické testování.

Ale jak jsem se dočetl v Praktické elektronice, před OBD2 to každý výrobce plácal nějak jinak; ačkoli to má OBD2 konektor, může to být zapojené všelijak a může být velice těžké tu diagnostiku přes tento konektor nějak udělat.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenost s diagnostikou
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 14:29 
chtěl jsem se zeptat, napojení na diagnostiku mám 2 konektory a u obou jsou červené víčka, do kterého mám diagnostický test zapojit? děkuji za odpověď


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 črc 2005 11:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Takže ta diagnostika s ELM320 na 1.8i 16V RKC s EEC-V FUNGUJE! :D :D :D :smt026

Zapojeno na piny OBD2 konektoru 2,5,10,16. Napájení mezi 16 a 5 je na konektoru stále, pro diagnostiku je nutné mít zapnuté zapalování. Lze diagnostikovat za klidu i dynamicky údaje z čidel za chodu motoru.

Žádnou chybu ze ŘJ mi to neohlásilo.

Jako použitelný software se jeví ScanTool.net 1.08, OBDII logger, wOBD 1.4.0, po nastavení správných komunikačních parametrů snad by snad mohl jít i OBD2 Vehicle Explorer Scan Tool Browser v.1.25 (nenašel jsem při testech v autě tu správnou záložku, až nyní, proto mi možná nekomunikovalo). Bohužel nefunguje software od AutoIngenuity, od kterého jsem si dost sliboval, asi dělají svůj vlastní hardware.

Ten Free Scantool.net má možná omezenou množinu testů, možná dáno i softwarem v ŘJ. Nicméně zajímavé údaje i tak poskytuje - mj. namátkou počet otáček, rychlost, zátěž motoru (na volnoběh v klidu 25%, při zapnutí klimy stoupne na cca 32%), předstih, průtok vzduchu od MAFu, teplotu vzduchu v sání, teplotu chladicí kapaliny (standardně pracovní kolem 85°C, ventilátor zapíná přesně při 100°C, přesná půlka stupnice 92°C), cyklování lambdy (hodnoty, ne graf) atd.

Optimální by bylo mít PDA či Palm s vhodným SW v držáku ve voze a sledovat hodnoty za jízdy.

Ukázka ze ScanTool.net je na www.sweb.cz/nagant/Diagnostika , free program má osm stránek, údaje se objevují na prvních čtyřech, zbytek N/A (asi tím, že je to free, nebo bude v nové verzi).

Takže, kdo máte auto jako já, klidně bastlete! :lol:

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Naposledy upravil Nagant dne 31 črc 2005 17:30, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 črc 2005 13:10 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Nagant ještě aby nefungovalo, když máš řídící jednotku EEC-V. Zkus to připojit třeba ke Standovi nebo Ondrovi, kteří mají EEC-IV a neukáže ti to nic. Tam jsou zapojené úplně jiné PINy.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 črc 2005 17:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
O EEC-IV jsem taky nepsal, že by to šlo, v jiném svém příspěvku výše jsem přece psal, že s Tebou souhlasím, že na EEC-IV to nepůjde.

Takže snad jen ta moje poslední věta měla znít přesněji třeba:
Kdo máte Forda s EEC-V, třeba Escorta 1.8i 16V RKC, klidně si diagnostiku s ELM320 udělejte.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2005 10:06 
xnovm píše:
Bacha na odpojování od baterky! Sice se tím vymažou případné chyby, ale také program v EPROM řídicí jednotky, který řídí chod motoru. Sice se to postupně naučí, ale ideální tahle situace není, standartně pro větší úspěch je pak potřeba jednotku znovu naprogramovat. Jinak chyby se taky mažou samy, pokud se delší dobu neopakuje, počítač jí maže z paměti automaticky.
:twisted:


EPROM se maže odpojením od napětí ??? to teda čumím


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2005 13:54 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Nagant nemyslel jsem to nějak jízlivě. Pokud to tak vyznělo, pak sorry. Já už jsem jen fakt zoufalej a nemůžu přijít na to, jak udělat diagnostiku OBD2 spolu s EEC-IV. Nikdo nic neví, ani angličani a to už je fakt špatný

Miroslav Legutko - no to nevíš, že Ford je tak dobrej, že v řídící jednotce seděj malinkatý programátoři a ty čekaj jen na nastartování motoru a začnou psát program podle režimu jízdy.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2005 14:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Překousl jsem to... :-D
Jo, taky jsem kolem toho EEC-IV hledal a hledal na Internetu a taky jsem nic nenašel. Pouze profesionální zařízení, dál nějakou diagnostiku od EASE a z amatérských věcí jen nějakou čtečku paměti, která se připojí přímo na piny ŘJ a druhým koncem na LPT port, byl k tomu program v DOSu. A taky něco tady: http://www.obd2.com/personal/personal_fordeec4.htm , kde je odkaz na slideshow EASE s on-line diagnostikou EEC-IV - z toho vyplývá, že by to mělo chodit, nikde ale není ani ťuk o konkrétním HW řešení.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2005 20:20 
mrazik píše:
Miroslav Legutko - no to nevíš, že Ford je tak dobrej, že v řídící jednotce seděj malinkatý programátoři a ty čekaj jen na nastartování motoru a začnou psát program podle režimu jízdy.


No .......... že to je u Fordu, tak tomu bych možná i věřil ( po 2 flaškách rumu). Ale jinak ....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: 02 srp 2005 20:33 
Majkl píše:
Najde se někdo, kdo má postavenou diagnostiku a kdo bude ochotný se kouknout na moje auto? Pořád mám problém s volnoběhem a už jsem v koncích. Po odpojení MAFu otáčky nekolísají, ale není to ono. Ve Fordu jsem už nechal pěknou sumu a to jenom za : asi..., snad...., možná..... a zatím volnoběh dělá brykule pořád. Jsem z MB a pokud to nebude na konec světa, rád přijedu. Zatím moc děkuji.


krátce - začal mě zlobit volnoběh, naštívil jsem servis, chtěli mi vyměnit půl auta, nesouhlasil jsem, doma jsem se po několika dnech nakvašeně zahleděl do motorového prostoru při nastartovaném motoru, po půl hodině po pravé straně EFI parohů vidím volný konec malé hadičky, nalézám druhý, spojím, motor radostně poskočil a začal přést svojí obvyklou volnoběžnou melodii :-) to ale asi nebude tvůj případ :-)


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2005 07:41 
Offline
Nováček

Registrován: 06 črc 2005 07:37
Příspěvky: 14
No chtěl jsem to smazat, ale nemám možnost . . .

_________________
Ford Mondeo 1.8 - 16 V


Naposledy upravil stinyx dne 13 srp 2005 08:30, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 840 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 42  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz