fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Přestavba intercolleru turba
PříspěvekNapsal: 10 črc 2009 14:34 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 20 led 2009 17:22
Příspěvky: 561
Bydliště: České Budějovice
je to sice u mondea ale escort ma stejny motor

http://fordwiki.co.uk/index.php/Interco ... _for_1.8TD

_________________
FORD MONDEO 1998 COMBI TD GHIA MATT BLACK WAGOON :D
Předchozí: Mondeo 1993 sedan TD Matt Black viewtopic.php?f=48&t=22829


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 črc 2009 08:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Mozna ne, ale mam z tooh pocit, ze to musi mit turbodiru jako prase

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2009 00:41 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 20 led 2009 17:22
Příspěvky: 561
Bydliště: České Budějovice
ACEMajky píše:
Mozna ne, ale mam z tooh pocit, ze to musi mit turbodiru jako prase

přecti si to anglicky co tam o tom pise:)

_________________
FORD MONDEO 1998 COMBI TD GHIA MATT BLACK WAGOON :D
Předchozí: Mondeo 1993 sedan TD Matt Black viewtopic.php?f=48&t=22829


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2009 08:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Nemam na to cas to cist

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2009 14:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
"Velmi užitečné vylepšení, 1.8TD je tak mnohem rychlejší něž standardní. Je to prakticky stejné řešení jako na moderních 2.0TDCi mondeo. Délka hadic atd, vše je vyřešeno skoro stejně. Kromě toho, nedochází k prodlevě turba (někdo by si myslel, že ano, kvůli délce hadic", ale jak známo 2.0TDCi má stejně dlouhé hadice a k prodlevě nedochází). Běžná horní pozice IC na 1.8TD je mizerná a IC je v horkých měsících velmi horký. Tento "front mounted IC" eliminuje tento problém a celkově zlepšuje výkonnostní křivku."

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2009 23:22 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 20 led 2009 17:22
Příspěvky: 561
Bydliště: České Budějovice
diky moc ze si to přelozil za me...nemel sem cas bejt vubec na netu...jen by me zajmalo kde sehnat tyto trubky vselijake....a to IC z toho renaultu na kolik by vyslo a jdu do toho

_________________
FORD MONDEO 1998 COMBI TD GHIA MATT BLACK WAGOON :D
Předchozí: Mondeo 1993 sedan TD Matt Black viewtopic.php?f=48&t=22829


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2009 23:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
v tom obrazku je to detailne popsane, ale myslim, ze to neni treba presne dodrzet, v podstate je to asi co dum dal. jelikoz tam vsak neco pise o stelovani cerpadla ci ceho (nechce se mi to cist znova), tak si myslim, ze to je to co ma hlavni efekt na vykon, ne samotny vyhozeni ic pred motor. kazdopadne dej vedet, jak jsi dopad, kdybyses do toho pustil.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 črc 2009 23:41 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 20 led 2009 17:22
Příspěvky: 561
Bydliště: České Budějovice
no jako zkusit to chci a to stelovani jsem tam cet a moc jsem z toho nepochopil :roll: jestli bys to dokazal poradne prelozit...jako anglina je jednoducha ale ty technicky terminy to je HC:D hehe....no pustim se do toho az zjistim za kolik sezenu to ic

_________________
FORD MONDEO 1998 COMBI TD GHIA MATT BLACK WAGOON :D
Předchozí: Mondeo 1993 sedan TD Matt Black viewtopic.php?f=48&t=22829


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 črc 2009 00:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
ok snad me nekdo kdyztak opravi (je to volným verš):
----
Než začneme

-Na kapotě MK2 musíme odříznout kousek výztuhy v místě kde bude trubka z RS turba.
-Taky potřebujeme "bleed valve" (regulační ventil?) na turbo, nebo zesílení bude příliš veliké.
-Na "fuel pump" (asi vstřikovací čerpadlo?) je potřeba zvýšit přísun paliva, aby auto nebylo tak líné.
-Potřebujete i měřák k nastavení správného tlaku turba.
-Zvuková izolace haupny musí být odstraněna úplně, také spodní kryt motoru a černý plastový panel pod předním nárazníkem.

Postup

-IC drží ma dvou plastových držácích, s dírama v nich, které trčí ze spodku chladiče. Nemyslím, že to lze provést na autě s klimatizací.
-Všimněte si -mé auto má "alloy dump valve box" (odpadový ventil?) v místě kde je normálně černá U-trubka na konci IC.

---
Toť vše co o tom borec v textu píše, pro mě osobně je tam mnoho nezodpovězených otázek. Podstatné věci podle mě nepopisuje (mimo jiné obrázek se zabývá jen jak je vyřešeno připojení IC, ale neřeší ony zmíněné ventily) a jak jsem psal i dříve, zmiňuje i přidání paliva na čerpadle, což může být hlavní příčinou zvýšení výkonu. Tak nevím. Chtělo by to víc info-napiš mu.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 črc 2009 08:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Osobne kdyz sem menil turbo za turbo s promenlivou geometrii lopatek, tak jak si prelozil - regulacni ventil mi pride jako zbytecnost, tlak muzes regulovat primo na turbu na accuratoru - i kdyz vlastne na originalu asi ne, ja si ho muzu stelovat do urcite miry delkou tycky co jde z accuratoru...

Kdyz bylo turbo instalovano, tak kamos blbe vyresil regulaci a cim vice turbo davalo, tak misto aby se tlak omezoval, tak turbo melo snahu jeste vice pridavat na tlaku, jelikoz origo zapojeni turba, ktere sem pouzil je ze je ovladano podtlakem, cili sem musel drzak accuratoru predelat na druhou stranu turba (u esca se ovlada obtok pretlakem)...

Takze sem s tim v tomto stavu najezdil asi 200km, jelo tojak z praku, tlacilo to asi 1,7atm (origo 0,9-1atm), ale cerpadlo ktere je asi z 1,6TD audiny uz nestihalo davat naftu - uz neslo vice pridat, ale musim rici ze to jelo jak z praku (na escorta),ale jelikoz sem mel motor po GO ktera me stala nemale penize, tak sem nechtel ten motor vykurvit, takze sem to cele predelal a ted tlacim 0,9-1atm (obcas kdyz chytnou saze, tak mi to vylitne na 1,2atm), mozna az bude na jine auto a esco nebude mit smysl prodavat (to uz nema dneska :) ), tak ze mu pridam na turbo, zase orostuju cerpadlo na max co to pude a budu ho honit, schvalne jak dlouho to pak vydrzi :)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2009 19:38 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 20 led 2009 17:22
Příspěvky: 561
Bydliště: České Budějovice
tak na to kaslu je to slozity dneska jsem uzavřel EGR a vycistil IC a je to znat trosku......jeste premejslim zda tam mam dat kouzel na sani

_________________
FORD MONDEO 1998 COMBI TD GHIA MATT BLACK WAGOON :D
Předchozí: Mondeo 1993 sedan TD Matt Black viewtopic.php?f=48&t=22829


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2009 23:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
zbytecny (kuzel). spis by mohlo pomoci vycistit taky sani na motoru, urcite bude zasrany od egru. nevim jak na escu, ja musel sundat vejfuk, kat a pak teprv jde to vstupni potrubi.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2009 11:42 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 20 led 2009 17:22
Příspěvky: 561
Bydliště: České Budějovice
kuzel ne e teda....no jak jako sani??? myslis jako od vzduchovyho filtru nebo jak???

_________________
FORD MONDEO 1998 COMBI TD GHIA MATT BLACK WAGOON :D
Předchozí: Mondeo 1993 sedan TD Matt Black viewtopic.php?f=48&t=22829


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2009 11:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
parozi sani a kam dosahnes v motoru. proste to co je za intercoolerem. ja tam mel hromadu mastnejch sazi. nevim, jestli to nejak pomohlo, ale mel jsem lepsi pocit. a hlavne jsem to mel uz sundany, tak preci to tam nevratim spinavy.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2009 17:08 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 20 led 2009 17:22
Příspěvky: 561
Bydliště: České Budějovice
Belous píše:
parozi sani a kam dosahnes v motoru. proste to co je za intercoolerem. ja tam mel hromadu mastnejch sazi. nevim, jestli to nejak pomohlo, ale mel jsem lepsi pocit. a hlavne jsem to mel uz sundany, tak preci to tam nevratim spinavy.


no tak ted uz se mi to nechce rozebirat.....:(

_________________
FORD MONDEO 1998 COMBI TD GHIA MATT BLACK WAGOON :D
Předchozí: Mondeo 1993 sedan TD Matt Black viewtopic.php?f=48&t=22829


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2009 09:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Panove pokud myslite kuzel jako filtr,tak je to podle me blbost.Normalni filtr v krabici nasava pred chladicem a tohle by bralo teplej vzduch z motor.prostoru.A preci u turba plati" cim chladnejsi tim lepsi" ne?To radsi jen tu vlozku do krabice.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz