Trochu se vzdělejte, již dávno se nedělí olej na minerál ,polo, nebo plnou syntetiku. Za prvé číslo před /0/5/10/W udává tepelnou odolnost dle tabulek v zimních měsících. Za druhé, číslo po W 30/40/ 50/udává do jaké najvyšší teploty je schopen motor olej mazat v létě. Proto jsou do olejů přimíchávaný různé přísady pro odlišné vlastnosti více a méně syntetiky. Od toho nesprávný rozdělování viz. výše popsané. Důležité jsou čísla viskozity - mazací schopnost oleje A1/B1 viskozity 2,9 - 3,5 dále oleje A3/B3 viskozity více jak 3,5 s možností delšího intervalu výměny , nebo A5/B5 který má stejné vlastnosti jako A1/B1 ale s možností delšího intervalu výměny/ A= benzín, B= nafta/. Dále jsou ješte A4/B4 pro přímé vstřikování a další pomocné čísla C, které udávají procento popílku při spalování přísad do základního oleje, který je pro mnoho značek od stejného dodavatele.
A1/B1 - lehkoběžný olej, doporučený pro fordy - nejtenší olejový film který má menší odpor a tím sníženou spotřebu PHM
nevýhodou je vyšší spotřeba oleje při zátěži , při vychozeném motoru hůře maže a tím má tendenci k přidření motoru
A3/B3 - též lehkoběžný olej se standartní viskozitou, který se má začít používat kdy motor začne abnormálně žrát olej . Tento
olej znechává větší olejový film, který snižuje zvětšené vůle opotřebením
Tento olej je možné použít i při OK stavu motoru, při jízdách kdy se najede více km . Nedoporučuje se při denní jízdě 10 km do práce, to se sice voda ohřeje na provozní teplotu , ale olej ještě o ničem neví. Proto v zimě raději A1/B1 tu A3/B3 raději jen v létě.