fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 10:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 22:44 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
1, to odpojovani cidel
Jestli bude nektere cidlo jako napr. teploty vody prerusene/spatne, tak asi nepoznas rozdil pri jeho odpojeni, ale jednotka by ho mela poznat a zapsat si to.
Pri odpojeni MAFu se mi projevuje pomalejsi prechod od volnobehu, ale ani jednou mi to nechcipne.

2, ta zmena tlaku v liste
Nevim jestli jsou to spravne hodnoty :-( Nevim kolik je podtlaku v sani pri zavrene klapce a o kolik se to ma zmenit.
Ta hadicka co vede k regul.tlaku benzinu - zjisti kam presne vede (nekam hned za skrtici klapku ?) a pred cistenim ji jeste jen odpoj od toho ventilu a zkus do ni zvolna fouknout. Jak je pruchozi. Nekdy se to usti u skrkly zanese a pak se meni tlak paliva spatne. Za to nic nedas (krome pulhodiny premlouvani lenosti :-) ).

3, ad LEDka vyblikani - ted kdyz budes vyblikavat tak to bude peklo, ted tam budes mit vsechno co si odpojil pri nahozenem motoru :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 21 lis 2009 12:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Perfect Ford: Jsem rad ze v tom nejsem sam. je to jak rikas. to syknuti mam i ja, ale zase si rikam, kdyby byla hadicka od posilovace brzd rubla, tak by posilovac brzd dobre nefungoval, a ja mam frzdy uplne perfektni, a navic pri zahratem je to opravdu zlomek vteriny co motor nevi co delat. Ja si rikam ze sundam cele to plastove sani zitra a vycistim. Jinak ty cidla to same, jen sem nezkousel konektor od vol. ventilu. Tam se mi nechce rukou. Ale trapi me jeste jedna vec, a to obcasne cvakani, u rozvodaku, nevim esi to sou loziska v kladkach ci co, nebo na 1. valci zdvihatka, ale je to jen obcas u bolnobehu cca 1-5s . Jednou sem tak nejak zapomel na olej v motoru se kuknout a po 10tis km sem dolival 2l. protoze motor znel jako dizl. Vse po doliti zase normalne. Kua kdyby se prislo na to co to dela. byl bych rad.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 21 lis 2009 21:31 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to mike.m:
čoveče, ani nejsem moc rád, že nám to tam takhle syká - ale pevně doufám, že přijdeme na to, co to je, a že to souvisí s tím váháním motoru. sice jsem si už na to zvykl, ale jsou situace, kdy mi to vadí (třeba, když potřebuju rychle vyrazit do křižovatky a motor mi skoro zdechne - připadám si jako v autoškole)

to tomin:
ad 1 a 3: už si přesně nepamatuju, co to s tím odpojeným MAFem dělalo - ale mám dojem, že to při rychlém přidání zdechlo bez snahy na vzpamatování se ... zkusím to zítra ještě jednou (bude-li čas).
než se dostanu na vyblikání, tak to EEC dávno zapomene (snad podle etzolda drží info cca 30 startů). a řešením je i jednotku vynulovat odpojením napětí a znovu ji naučit. možná to není zase až tak blbej nápad ...
ad 2: teď si uvědomuju, že jsem vlastně ani tu hadičku, co jsi o ní psal, nehledal - vlastně jsem našel jen dvě hadice, kterýma se točí benál pořád dokola. a přiznám, že mě ani nenapadlo hledat regulační ventil. předpokládám, že jsi myslel podtlakovou hadičku, která vede někde ze sání a nejspíš reguluje tlak v palivové soustavě dle podtlaku sání (je to tak? možná syká právě tahle hadice - i když jsem si myslel, že tlak je v palivové soustavě konstantní a množství paliva se řídí jen dobou otevření vstřik. ventilů).
pokud jde o popis palivové soustavy a vstřikování, je etzold na informace docela skoupý. navíc mi přijde, že má takový zmatený způsob popisu a kolikrát se těžko orientuju, zda příslušný text patří ke všem motorům nebo jen k některým (např. snímač tlaku v sacím potrubí, který asi zetec nemá, nebo jo?). navíc mi není jasná funkce solenoidu na odvzdušnění palivové nádrže - někde jsem četl, že může způsobovat nějaké problémy ... a tak jsem si uvědomil, že dříve jsem měl v nádrži spíše podtlak a teď mi připadá, že je tam přetlak. buďto jsem ten ventil zastříkl barvou při nějaké hurá-opravě (kde vůbec je?) a nebo odešel, když do mě napral ten šošon zezadu ... ale to by zase nesedělo na to, že to dělá i některým ostatním forďákům.
tak předem díky za nějakou reakci.
p.s. v etzoldovi jsem i našel info, že špatně ukostřený modul EDIS (který já nemám) může způsobit chybné vznícení a zpožděné zrychlení - tak nevím, jestli se to nemůže přeneseně týkat i nás (ovšem u jiného komponentu).

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 21 lis 2009 22:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Prefekt Ford píše:
než se dostanu na vyblikání, tak to EEC dávno zapomene (snad podle etzolda drží info cca 30 startů). a řešením je i jednotku vynulovat odpojením napětí a znovu ji naučit. možná to není zase až tak blbej nápad ...

Co ja vim, tak je to 80 uspesnych startu bez vyskytnuti se dane chyby.

Prefekt Ford píše:
vlastně jsem našel jen dvě hadice, kterýma se točí benál pořád dokola. .... a nejspíš reguluje tlak v palivové soustavě dle podtlaku sání (je to tak? možná syká právě tahle hadice i když jsem si myslel, že tlak je v palivové soustavě konstantní a množství paliva se řídí jen dobou otevření vstřik. ventilů).

Hadice na benzin jsem nemyslel, myslel jsem tu tenkou co vede nekde ze sani k regulatoru tlaku.
Tlak JE konstantni, ale konstantni vuci tlaku v sani. Ne vuci tlaku v okoli. A jelikoz se tlak v sani SILNE meni, musi se podle nej take silne menit tlak paliva. Jedine pak plati pravidlo co predpokladas, ze vstrikovaci impuls o delce napr. 1ms doda vzdy stejne mnozstvi benzinu.
Kdyz mas pusteny plyn, je v sani velky podtlak a tak je i tlak benzinu snizen. Jakmile pridas, musi prudce stoupnout tlak paliva v relaci se stoupnuvsim tlakem v sani. Pokud palivo bude stoupat pomaleji, bude prechod spatny a na chudou smes.

Prefekt Ford píše:
snímač tlaku v sacím potrubí, který asi zetec nemá, nebo jo?. navíc mi není jasná funkce solenoidu na odvzdušnění palivové nádrže

V nadrzi mam taky pretlak, nevim, neresil jsem. To neres.
Tlak v sani se meri MAPem, ale ten Zetec nema. Zetec ma MAF - vahu vzduchu.
Odvzdusneni nadrze (EVAP ventil) by na tohle nemelo mit vliv. Teda pokud ten ventil nemas chybne stale otevreny. Jednotka ho otevira pri ustalene jizde, v prechodech ho zavira.

Prefekt Ford píše:
p.s. v etzoldovi jsem i našel info, že špatně ukostřený modul EDIS (který já nemám) může způsobit chybné vznícení a zpožděné zrychlení - tak nevím, jestli se to nemůže přeneseně týkat i nás (ovšem u jiného komponentu).

Takovahle chyba by byla skoro urcite spojena s dalsimi problemy se zapalovanim. Omerit ukostreni neni problem. Zmer napeti mezi kostrou u konektoru ECU proti kostre na baterce.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 21 lis 2009 22:52 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to tomin:
1) je asi jedno, jestli to je 30 nebo 80 - u mě je to rozdíl týden nebo dva a půl - to je akorát, než se na to vyblikání dostanu (přes týden těžko a příští víkend mám plno). a nebo můžu udělat zítra reset EEC a budu mít čerstvé info, když se k tomu dostanu dříve ...
2) jojo, je mi jasné, že jsi ty hadice nemyslel. kouknul jsem na to jen zběžně při výměně svíček. teď už je mi jasné, proč jsem ten ventil nenašel - je pod trubkou sání (dle fotek tady na fóru). stejně chci vyčistit škrtící klapku, tak budu sání sundávat - pak mrknu. o vazbě podtlaku v sání na tlak paliva jsem nepřemýšlel - ale logicky: pokud motor běží na volnoběh s uzavřenou škrtící klapkou, je v sání podtlak o "určité" hodnotě. pokud pak škrklapku prudce otevřu, musí zákonitě tento podtlak prudce klesnout, protože klapkou otevřu prostor mezi motorem a okolním prostorem - pak samozřejmě podtlak zase stoupne při zvýšení otáček (přechodové stavy jsou vždy zvěrstvo pro míchání směsi nehledě na přípravu paliva karburátorem nebo elektronikou). je-li podtlaková hadička regulačního ventilu paliva zapojená mezi motor a škrklapku, může to být zrovna ona, co způsobuje zaváhání v otáčkách - tolik logická úvaha, kterou si pamatuju z dob, kdy jsem studoval funkci karburátoru na své jawaze 350 :-) ... myslíš, že správná? ale pak tam nesedí tvoje úvaha o zvětšeném podtlaku při přidání. tedy sedí, ale pouze na pomalý přechod. u rychlého je to složitější :-(
3) dík za vysvětlení a uklidnění - to jsem si přesně myslel ...
4) dobrý nápad - akorát změřím klimprcajkem, co používáme na měření odporu ochranného obvodu rozváděčů (že mě to nenapadlo hnedle). měření úbytku napětí bude fungovat také, akorát se bude měnit podle odběru EEC - ohmův zákon funguje vždy. navíc při odpojeném zapalování naměřím prd (teče tam jen proud udržující paměť EEC) a při odpojené baterce sto prdů.
jinak je dobré měřit jakékoliv čidlo přímo na konektoru EEC (odpojeném) - což jsem dělal asi před rokem a půl - byla to prcačka, ale zjistil jsem, že je vše OK - asi :-)

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 21 lis 2009 23:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ja nerikam ze pri pridani se zvedne PODtlak, ale tlak. Ty mluvis v dvojitem zaporu. :-)
Mluvme jen o tlaku a bude jasno.
Tvoje uvaha je spravna. Proto te celou dobu na tu hadicku smeruju. Dulezite je samo. take jeji vyusteni do saciho traktu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 21 lis 2009 23:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jinak tady je (snad trochu poucne) koukani na zahrivaci fazi Esca kdy jednotka ceka na ohrati lambda sondy.
http://www.youtube.com/watch?v=EJHPj1kUnu8
Je z toho videt, ze lambda v prvnich desitkach sekund opravdu nema vliv na chod motoru a tedy pripadne problemy se studenym volnobehem vetsinou nezpusouje ona.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 21 lis 2009 23:56 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
v sacím traktu? toto označení znám spíše v souvislosti s trávicím traktem - aby výsledkem našeho povídání náhodou nebylo hovho :-o :-D

jinak navrhuji, abychom v souvislosti se sáním mluvili o podtlaku, protože píst pohybující se z HÚ do DÚ způsobuje podtlak, který se sacím potrubím snaží nasát vzduch z okolní atmosféry (tedy podtlak je něco, co má nižší hodnotu než atmosférický tlak). o tlaku se dá hovořit pouze u přeplňovaných motorů ... je to asi trochu školometské, ale správné. takže ještě jednou, co se stane při prudkém otevření škrklapky (chápu-li to dobře):
- v prostoru mezi klapkou a pístem se prudce z "podtlaku" stane "skorotlak" blízký atmosférickému (pokud zanedbám odpor filtru, sacího potrubí atd.)
- prudká změna "podtlaku" na "skorotlak" v regulátoru tlaku paliva musí vyvolat prudkou změnu tlaku na liště (což ukázal i manometr - jde o to, zda to byla změna dostatečná), aby se do válců dostalo více paliva k většímu množství vzduchu, který tam pustila škrklapka
u pozvolného přidávání plynu nebudou asi tyto stavy tak skokové, takže se nemusí projevit nějaké podfouknutí hadičky připojené na sání mezi motorem a škrklapkou - mimochodem: co je v tomto bodě vše připojeno za hadice? od ventilu odvětrání kliky, ona hadice k regulátoru tlaku paliva, možná hadice na přisávání spalin z výfuku (kdysi jsem tam koukal, když jsem ležel pod autem, ale už si to fakt nevybavuju) - teoreticky může ono syknutí způsobit jakákoliv z těchto hadic, je-li netěsná nebo zteřelá ... a nebo netěsnost na některé z přírub (ale to si nemyslím, i když - kdo ví)

nicméně - na tu hadičku mrknu. a nebo na ní mrknou jiní "postižení" a dají vědět, co zjistili ...

s tou lambdou ti věřím (ale mrknu na tu zahřívací fázi) - byl to jen nápad typu "brainstorming", kdy i ta nejpitomější myšlenka může vést k cíli ...

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 17:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Ted sem zkusil jednu vec, kdyz mi natlaci cerpadlo benzin do motora tak hnedle pri pridani plynu cca do 10s nebo 15s to pri rychlem prridani plynu nema tendenci chcipnout, pak ale zase uz jo

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 18:41 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Mike.M píše:
kdyz mi natlaci cerpadlo benzin do motora tak hnedle pri pridani plynu
Te nejak nechapu. Jak to ovlivnis ? Co myslis tim stavem kdy "cerpadlo natlaci ben.do motoru" ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 18:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
mysleno pri startu jak prijdu do auta, jak vyjizdim z garaze, otocim klickem, cerpadlo natlaci benzin, a pak pridam plyn hned, tak to nema tendenci chcipat, pak se z garaze rozjedu a po ujeti cca 10m daz se zpatecky za jedna a pak pridam plyn a uz to chcipe. Pak jak se to ohreje cca 1km necely a z zase dobre. Takze jen to prvotni rozjeti. hnedle po otoceni klicku.


Jen taka otazka, to jsou vstriky to z vrchu sac. potrubi v tej liste co k nim vedou draty 2? Jde to vyndat cisti se to? Ja vyndal jen ten privod benzinu co je nahore, k cemu vede hadicka a je to prisrubovane, jen jakoby zafixovane sruny hlavickami. Tysame i ty vstriky cca 2 sruby to drzi hlavickama, a jeden vetsi nevim na co je.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 18:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
V tehle dobe tesne po startu je nejbohatsi smes. Pak to celkem rychle klesa k chudsi.
Bud mate neco s dodavkou paliva (coz by vycteni adaptaci jasne odhalilo), nebo je to ten syndrom pridrenych ventilu.
Ale na auta z 97 uz se snad nema vyskytovat. :-(

Ano to jsou vstriky. A ten jeden vetsi - tim asi bude regulator tlaku paliva.
Cistit se daji, ale ne doma. Na to jsou spec masinky.

Jednoznacne doporuceni - napojit na diag. a vycist adaptace (+ pripadne chyby).

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 19:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Na diag sem to mel pred tech. cca mesic a jedine co masina rekla je chuda smes. Vymeneny svice, pal. filtr vzduch filtr. Chod motoru se zpravil, protoze s tim neslo jezdid, ale problemy prave pri studenem pretrvavali. Asi to dam znova na diag. budem chytrejsi. Po tom i vycisten vol. ventil, MAF, klapa, ventil odv. klik. hridele.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 20:26 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
hmm - zajímavý postřeh. já to nepozoroval. před startováním čekám cca 10 vteřin, než zhasnou kontrolky (tady vlastně jen airbag - asi blbý zvyk z firemních aut), a palivové čerpadlo běží chvilinku. ale zítra ráno to nakopnu bez čekání, vozkouším a dám echo.

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 20:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Mike.M píše:
Na diag sem to mel pred tech. cca mesic

Ja ale mluvim o diagnostice kdy LEDOVE auto napojis a budes od zacatku sledovat jak se chova po startu. Jakmile prijedes s teplym do servisu, tak to nenasimulujes. Myslim hlavne ziva data, cteni chyb je samozrejmost, ale to ti moc nenapovi.
Donutil bych je, at vyctou taky adaptace a nekam ti to vytisknou, ...

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 20:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Prefekt Ford píše:
ale zítra ráno to nakopnu bez čekání, vozkouším a dám echo.
Myslim si, ze kdyz zitra prijdes na to ze to prvnich 10s ma dobre prechody, ze se z toho stejne neda nic usuzovat. Za 10s. stihnes dva, max.3 prechody a to bude v dobe, kdy to jede na velmi bohatou smes. Pak se to rychle ochuzuje az na nejakych lambda 0.95 a tam to pak (na volnobehu) drzi delsi dobu (minuty) a ceka az naskoci lambda.
To by mi zajimalo jestli mas v chybach taky tu chudou smes.
Tohle jste cetli ? Studene cukani: http://www.fordfans.cz/download/manual/ford_cidla.pdf

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Naposledy upravil tomin dne 25 lis 2009 09:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 08:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Hmm ale to prijdu na jeden den o auto, a bez znameho mi to nekdo neudela tak poctive a kdyz jo tak to nebude za 200 ani za 500 ale asi za castku jednoho tveho zaritzeni a softu :wink: uvidime co se da delat.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 16:29 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to tomin:
jojo, ten článek znám - před rokem a půl mi byl vodítkem na proměření všech čidel, která jsem proměřoval jak na konektorech čidel, tak nakonec na patici řídící jednotky. to jsem zjistil, že všechna čidla a akční prvky, co jsem našel, jsou v pohodě. i když, úplně všechna čidla jsem neměřil, bo nebyly uvedeny v tom článku.
a vlastně jsem se tě i na motivy tohohle textu ptal na tu lambda sondu - co si pamatuju, tak tam bylo v háji její vyhřívání.
pokud budu ještě reagovat na věci dle toho článku, které se vztahují na mojí popelnici: svíčky v pohodě se správnou barvou (po osazení originálů (ač neplatinových) jde motor lépe od spodku a klesla krapet spotřeba - to mike.m: vyhoď ty brisky, každý na ně nadává a já tomu věřím, že jsou to shitky) - takže i zapalování vypadá v pořádku / funkčnost katalyzátoru neodhadnu / s diagnostikou motoru to bude v mém bydlišti problém (jak jsem psal výše), protože většina firem, se kterými jsem se setkal, ani neví, co kam připojit, a nejraději by měnili, na co přijdou - s tím i souvisí varianta, že by si sami napojili studený motor a něco na něm měřili :-o (kantor uvedený v článku asi moc žáků nemá)
jinak máš pravdu - ráno jsem nezjistil nic krom toho, že motor je ještě náchylnější na zdechnutí a trvá mu déle, než se vzpamatuje do volnoběžných otáček (že by extrémně bohatá směs dle článku?).
stále trvá moje neschopnost na cokoliv mrknout - prostě jsem na to ještě nenašel čas (moc práce, povinností a jiných zájmů). jezdit se s tím dá, pokud dodržuju určité zvyklosti. zatím stále uvažuji ve směru, že mi tam podfukuje nějaká hadička. jo - snaha na zdechání motoru se projevuje i při úplném vytočení volantu doleva, ale pouze při volnoběhu za jízdy (což se stává pouze při otáčení - a napadá mě, že nevím, zda to dělá i při pravém rejdu, bo se většinou otáčím doleva) - na místě se to neprojeví. možná blbne čidlo tlaku oleje na servu ...

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 17:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Me se to projevuje ten volant ikdyz stojim, tobe taky pocitam zanedlouho. Ono posilovac si taky vezme neco z motoru a prave v ten okamzil to vyrovnava vol. ventil. Ale prave by to melo byt naopak, kdyz popojizdim mam motor cca 1200ot a kdyz uplne zastavim tak klesne na predepsanych 800ot. takze jak jedes by se to melo lepe vyrovnavat. jinak muzu rict ze dnes rano sem to zkousel taky pridat hned po klicku plyn a taky to chcipalo, vsera to byla asi nejaka shod anahod kde mi to zabralo normalne.

Perf... jj vim ze brisky jsou nanic, ale co mam delat kdyz mi je mechanik dal. a kupovat 4 nove za 280,-/ks se mi nejak nechce. mam jedine stare, ale ty maji pocitam za sebou prez 100tis ne-li vice. Mozna na briskach zmerim odtrh a jestli co upravim na 1.1 pripoadne 1.0mm

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 17:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kdyz ti nejdou dobre prechody normalne, tak nemuzes cekat ze ti pujde prechod pri prudkem zatizeni od serva. V ty dobe chce jednotka rychle pridat na volnobehu a asi se ji to dari stejne spatne jako tobe. :-)

Tu hadicku k podtlaku si testoval ? Asi ne, ta lenost ... :-)
Mela by to byt ta co je tady krasne videt. http://www.aukro.cz/item829019972_ford_ ... zetec.html
Vede od pismene I na tom hliniku dolu k liste s benzinem do regul.tlaku palia.
Cvicne ji zkus odpojit a vyzkousej prechody. Jestli se k tomu vecer dostanu, tak to zkusim na "zdravem" motoru. Jestli to teda po jejim odpojeni rozumne pobezi, nevim nevim, protoze se dost zmeni tlakove pomery.
By me teda zajimalo co s tim oba mate. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz