fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 17:43 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to mike.m:
o svíčkách jsem tu přečetl snad vše (co jsem našel). většina psala, že jednoznačně motorcrafty a nic jiného. pár jedinců chválilo jiné značky včetně brisků, ale většina pak otočila. krom motorcraftů chválili svíčky nkt (třeba angličák - i když mi pak nereagoval na dotaz ohledně dalších zkušeností s nimi) a občas i densa (ty jsem měl já asi 40 tisíc).
pokud jde o ty motorkrafty (nebo spíš origo ford, protože nápis motorcraft jsem na nich nenašel), tak už se nedělají platinové ale jenom obyč s výdrží 40 tisíc. já za ně platil před týdnem přesně 515,- kaček u zdejšího zastoupení forda.

to tomin:
jasnačka - tomu rozumím, že servo bude způsobovat podobné brikule. dělalo mi to i v minulosti, ale to bylo od volnoběžáku (to klima dělala horší věci). vyčištěním a pak výměnou volnoběžáku to zmizelo a teď se to objevilo zase :-(
hmm, na tom motoru z aukra je to vidět suprově. já mám plastové paroží, tak jsem to tak lehce nenašel (vlastně vůbec :-)). ale až budu mít čas to hledat, ozkouším, co radíš.
a až to budeš odpojovat ty, zkus něčím zacpat jak hadičku k regulátoru paliva tak díru do sání - to by mělo eliminovat falešný vzduch (ale to by tě určo napadlo i bez mých amatérských rad).
ale klíďo píďo to může dělat i jiná hadice nebo netěsnost ... nemáš tuchu, co do toho sání vede za roury? tahle naše, pak od ventilu odvětrání klikovky a ???

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 18:17 
Offline
Nováček

Registrován: 11 lis 2009 13:53
Příspěvky: 3
Kolega ze slovenska se už nevyjádřil zda závadu vyřešil, mám ten stejný problém. Napadá mě že to dělá vadný snímač polohy škrtící klapky je to možné? při pomalé akceleraci nic při prudkém sešlápnutí má motor tendenci škubat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 22:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
No ja si to tu vsetko vzdy poctivo precitam, lebo ten moj problem stale pretrvava. Ale momentalne sa tomu nemam cas venovat, mam na tesno terminy, takze auto islo na chvilu bokom. Ale stve ma to pri kazdej jazde. Tiez ma napadol ten snimac polohy skrtiacej klapky, vsetko tomu nasvedcuje. Tiez mi pri rychlejsom zoslapnuti plynu cuka, ako keby riadiaca nedostala spravnu informaciu o polohe klapky a davkuje oneskorene benzin. To chcem vyskusat najblizsie. A potom uz fakt neviem, co budem s nim robit. Asi ho rozbijem.... :-D

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 23:18 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Snimac skrtici klapky muzes klidne zkusit odpojit. Musi to jet i bez nej. Jen bude mit trochu tupejsi prechod pri pridani plynu. A mozna se mu nebude chtit na pravne volnobezne otacky. Jinak nic. (ps: tim to nebude :-) )

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 26 lis 2009 10:27 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
jojo - když to nejde rozchodit, půjde to třeba rozšlapat :-D

tak jsem ráno zkusil to, co tvrdil mike.m. sice nebyl motor až tak studený (už jsem ujel asi 3km) a po půlhodinové odstávce šel motor ihned po nakopnutí do otáček celkem ochotně - ale jen na první sešlápnutí plynu, na druhé už standardně zaváhal. ovšem přisuzuji to tomu, že ihned po startu cpe řídící jednotka do motoru "elixírek života" - tomu asi i nasvědčuje přechodné zvýšení otáček motoru ihned po startu. ale to už naznačoval tomin - takže je to vlastně info k ničemu. i když ... možná to naznačuje, že to zaváhání způsobí chudá směs během toho syknutí ...
ještě tak mít čas jít to řešit pod kapotu a nemeldovat o tom u kompu ...

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 26 lis 2009 11:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Vcera jsem se snazil odpojit tu hadicku, ale nepodarilo se. Nemel jsem s sebou naradi.
Tak jsem ji aspon zkusil prehnout, ze se znepruchodni, ale to nebylo ono. Ten prechod byl takovej lehce vlaznejsi, ale opravdu slabe. Navic motor byl teplej, takze nestejne podminky.
Jinak to silne syknuti je normal. Proste se vyrovnavaji tlaky pred a za klapkou kdyz ji pootevres.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 lis 2009 19:29 
Offline
Nováček

Registrován: 11 lis 2009 13:53
Příspěvky: 3
Tak pánové pozor

Už měsíc řeším cukání při mírném přidání plynu atd nepravdelný chod.....a víte co pomohlo.. mezi řečí mi známá říká ty nevíš že mají být kabely naolejovaný?

Tak jsem se pousmál... jen tak ze srandy jsem do každé fajfky nalil trochu oleje, rychle nacvaknu a jdu auto projet...cuká škube naložím mu do plných a najednou nic...

Auto jede jak má..všechno v pořádku...prostě to stahuje náboj ke svíčce jak prosté...

Držím všem palce a doufám že pomůže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 lis 2009 19:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kdyz uz bych tam foukal nejakej olej, tak jedine silikonovy. Normalni olej rozezira gumu, ...
Olej tam funguje jako izolant, takze si to neopravil, ale obesel. Mas bud prostrelenou svicku, nebo kabel.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 29 lis 2009 21:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Me taky napadlo, ze pri studenem motoru ma bohatou smes a svicka ji nejak dobre nezapali a dusi se to, a pri teplejsim uz se pali lepe a navic tam neni tak bohata smes. Jen nevim jak to vyzkouset v praxi. Svicka s 3 jiskrami by to snad vyresila. ale..... Je to blbost nebo to muze byt pricina. Tyjo chtel jsem zmensit ten odtrh ale delam strechu nejak se k tomu nemuzu dostat. Zkusim jak bude trosku cas zmensit ten odtrh, sice tomu moc sanci nedavam, ale zkousim vse co se da zalacno. I ten olej zkusim, pripadne prostrikat fajfky nejakym kontoxem. Ikdyz jako eletrikar si rikam ze je to uplna blbost, bo vysoke napeti leze i prez izolant a vzduch.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 30 lis 2009 21:49 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Spíš koukni, jestli ten odtrh mají správný, případně udělej nepatrně menší. Jiskra pak bude malá a bude hůře prohořívat směs.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 pro 2009 19:30 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
napadlo mě ještě, jestli to cukání při prudkém sešlápnutí plynu z volnoběhu nemůže dělat olej ve válcích ... dnes jsem totiž musel po tmě couvat docela kus a v nepřehledném terénu, tak jsem si na to otevřel dveře - a všimnul jsem si, že se mi z výfuku celkem fest hulí (trabant hadra). kontroloval jsem to i po návratu před barákem a nezdá se mi, že to má tolik hulit. voda to nebude, protože ta mi neubývá. a ani mi nepřipadá, že by to žralo olej - během deseti tisíc z vrchní rysky na spodní (poslední výměnu to žere olej trochu víc než tu před tím ...). k oleji jsem čuchal a benál z něj necítím, svíčky také nejsou černé ... tak nevím ...
jak bezpečně poznám, že to může žrát či nežrat olej? podle měření výfukových plynů na volnoběh? měřením tlaků na válcích? a kudy tudy ten olej může proniknout?
napadá vás někoho něco?
předem dík :-)

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 pro 2009 21:59 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Pokud ti to během deseti tisíc sjede z vrchní na spodní rysku, tak to není žádná tragédie. A už vůbec by se to neprojevilo cukáním nebo čuděním z výfuku, to by muselo žrát ten olej mnohem rychleji. Ono ho to může brát trochu kolem kroužků, trochu přes ventilové gufera, to je u staršího motoru celkem normální jev, avlášť když předchozí majitel mohl být trochu čuňátko.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 03 pro 2009 08:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
v etzoldovi se pise cce 1l oleje na 1000km kdyz je to vic, tak je neco v neporadku, ale to se mi zdalo hooodne.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 03 pro 2009 12:05 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
tak kluci, dík za reakci :-)
myslel jsem si, že to bude v poho - člověk jen někdy váhá a chce mít jistotu.
některý z předchozích majitelů prasátko rozhodně byl (auto je z itálie a jak říká kamarád automechanik: taloši jsou větší prasata než češi. co čech přimotá vázacím drátem, na to taloš vezme maximálně izolačku. a měl pravdu: cívka pastorku startéru nedržela na žádném šroubku, přední nárazník jen na těch vrutech u podběhů a kdo ví, na co všechno jsem ještě nedošel).
olej to začalo žrát až posledních pár tisíc - možná se teprve něco projeví (což bych se nedivil, má to namotáno 180 tisíc - a nebo 280? a nebo 380? kdo ví ...)
a co ten čoud z motoru? mám to odvézt někam, kde mi změří spaliny při volnoběhu? na jaře jdu na technickou, tak aby mě s přehledem nevysypali ... :-o

to tomin:
na tu hadičku k regulátoru tlaku paliva jsem koukal, ale nepodařilo se mi ji vytáhnout (vzhledem k času, co jsem měl k dispozici - vidím to tak na poloviční demontáž sání). prostým omačkáním se zdá, že je v poho. takže možná dalším krokem otestování jeho funkce by bylo zjistit, jestli má správný průběh tlak na liště vzhledem k otáčkám (ale nevím, jestli někdo něco takového vůbec má). jinak těch hadiček je tam fůra - z vrchu jsou viditelné:
- k ventilu odvětrání klikovky (měněno před cca 18 měsíci)
- k posilovači brzd
- regulátoru tlaku paliva
- k čemusi za PP světlem (že by EGR ventil?) - tam vědou dvě hadičky tam a zpět)
co vede zespodu do sání jsem nezjišťoval, ale taky tam bude aspoň jedna hadice - takže to může sát falešnej vzduch kudykoliv ...

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 03 pro 2009 12:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Pozn. Za PP světlem je krabička s aktivním uhlím pro zachytávání výparů z palivové nádrže a u ní ventil, který otevírá cestu výparům do sání. Na tý krabičce je takový plastový sundavací deklík.
Viz schematický obrázek tady:
viewtopic.php?f=5&t=3431&hilit=p%C5%99i+natankov%C3%A1n%C3%AD&start=60

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 03 pro 2009 12:47 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to nagant:
díky za vysvětlení. to by mohlo vysvětlovat nejenom můj problém (cukání motoru při přidávání plynu - i když to se po výměně svíček rapidně zlepšilo a teď je pouze "díra v otáčkách" při prudkém otevření škrtící klapky. je-li motor studený, skoro zdechne, a je-li teplý, zaváhá tak na 0,5-1 vteřinku).
je fakt, že jsem měl vždy v nádrži podtlak (a to dost velký) - teď tam mívám přetlak. tak se buď něco poškodilo, když do mě napral zezadu ten mameluk s oooo, a nebo následně něco zašvihali v servisu třeba prskavkou na spodky (tak prasáckou práci, co odvedli, jsem fakt ještě neviděl). pokud si dobře pamatuji, měl by se o podtlak v nádrži starat odvzdušňovací ventil nádrže. a ten je u hrdla nádrže - pamatuju si to dobře?

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 03 pro 2009 22:06 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
No mne tiez pekne zasyci zakazdym ked idem tankovat a otvorim viecko na nadrzi. Musim pozriet to ovzdusnovanie nadrze, lebo podla mna to nie je normalne, malo by sa to nejako ovzdusnovat, aby sa nenamahalo cerpadlo.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 04 pro 2009 08:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
tak asi od pondeli zpozorovavam, ze ty studene starty a zdechani pri pridavani plynu u studeneho motoru mizi. dnes treba jak sem nastartoval a motor jel cca na 1400ot tak pridani bylo uplne plynule hned a bez premysleni zda jo ci ne. Neudelal jsem vubec nic, krom toho ze sem nabral plnou nadrz. az po okraj. BEZ zadnych aditiv, odvodnovacu a cisticu, vzdy na to zapomenu. Uvidime jak se to bude chobat dal


jeste me tak napadlo REDAKCE nejde nekde na hl stranku zverejnit nebo napsat, aby tazatel pokud vyresi svuj problem, editoval svuj prvni prispevek a popsal jak problem vyresil? Ono je docela zdlouhave a neprehledne hledat a cist cele 10-ti strankove vlakno jestli tam nahodou nebude odpoved na podobny problem. Spouste lidem by to ulehcilo praci, a kdo by chtel si o problemu precist dal muze...

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 04 pro 2009 10:32 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to mike.m:
myslím, že se v tvém případě jedná o přechodnou záležitost. jestli motor běží na 1400 otáček, tak do něj řídící jednotka žene extra elixírek. zkus to, až otáčky spadnou na normál (třeba po 2 km).
jinak každý přispěvatel má možnost své příspěvky upravovat - takže je na každém, aby napsal, že se mu to podařilo vyřešit do svého prvního příspěvku. ale to zase jaksi ztratí ostatní vlákno, protože čekají na reakce právě diskutujících ... takže s tím nejspíš nic nenaděláme ...

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 04 pro 2009 10:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
PF: prave ze mi se zdat ze uz i v nizkych otackach uz to mizi. mozna opravdu to bylo jen spatnym benalem, ci zasranyma tryskama, po vymene vseho co jsem psal se to jen zlepsuje. Apropo, jak uz sem psal, kdo chce cte si vlakno dal, kdo se v tom nechce piplat a potrebuje to vyresit usnadni to praci.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 74 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz