fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 19:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 08 pro 2009 12:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2008 02:26
Příspěvky: 1132
Bydliště: Tachov, Praha
Řešil jste někdo startování tlačítkem? Nevím jestli to řešit přes relátko nebo nějaký silový spínač ...

_________________
Focus RS MK1, 2.0T 16V - 280bhp ...
Fiesta ST, 2.0 16V - 160bhp ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 08 pro 2009 14:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
och ne, k čemu to dobrý? To chceš zachovat spínačku a startovat tlačítkem? Se koukni do schémat co spínáš, jestli přímo cívku startéru nebo nějaký relé. Pak můžeš změřit, kolik teče proudu do cívky. Tohle sepne určitě i cívku startéru.
Edit: Podle popisu je to spínač, podle obrázku tlačítko...

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 08 pro 2009 17:11 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2008 02:26
Příspěvky: 1132
Bydliště: Tachov, Praha
K čemu je to dobrý ?? To sám nevim :-D ... jen mě zajímalo jak se to dá udělat,, už jsem o tom párkrát přemýšlel ...

_________________
Focus RS MK1, 2.0T 16V - 280bhp ...
Fiesta ST, 2.0 16V - 160bhp ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 08 pro 2009 17:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Jako správnej tuzer vytáhneš všechny dráty ze spínačky, omotáš je nejlépe kolem řídící tyče aby neplandaly a pak na náhodný dráty přiděláš náhodný tlačítka nebo přepínače.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 02:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2008 02:26
Příspěvky: 1132
Bydliště: Tachov, Praha
Kua ale to vubec neni spatnej napad ... o vikendu provedu a poslu foto :-D

_________________
Focus RS MK1, 2.0T 16V - 280bhp ...
Fiesta ST, 2.0 16V - 160bhp ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 31 pro 2009 01:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 11:34
Příspěvky: 251
Bydliště: Říčany
EwanS50 píše:
och ne, k čemu to dobrý? To chceš zachovat spínačku a startovat tlačítkem? Se koukni do schémat co spínáš, jestli přímo cívku startéru nebo nějaký relé. Pak můžeš změřit, kolik teče proudu do cívky. Tohle sepne určitě i cívku startéru.
Edit: Podle popisu je to spínač, podle obrázku tlačítko...


Ze spinacky vede primo drat na civku starteru ....

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66kW rv. 1996
Ford Probe 2.2 turbo 108kW rv. 1991
Ford Transit 2.5TD 74kw rv. 1994
VW Transporter T4 Syncro 75kW rv. 2000
http://www.optronic.cz - výstavba optických, metalických a bezdrátových sítí, zafukování kabelů do HDPE trubek a instalace GSM technologie
http://www.zafukovani.cz - Zafukování optických a jiných kabelů do HDPE trubek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 15 úno 2012 23:12 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 04 říj 2011 20:25
Příspěvky: 9
Bydliště: MB
je to jednoduchý, v autě to mám a v první řadě to fakt nebylo kvůli frajeřině, ale kvůli tomu, že jsem měl zbaastlenou elektriku v autě, špatně mi funguje 3. startovací poloha (respektive nejde furt :D) a tohle byla nejelegantnější alternativa, jinak, jde to pomocí jednoho relé, spínacího tlačítka a asi 2m drátu aspoň 1mm2, já mám 1,5mm průřez... cívku relé zapojíš jednou stranou na 15ku, kterou zapneš klíčkem a druhou na kostru a kontakt relátka na 50ku - na cívku startéru a buď 30ku nebo 15ku, to už je jedno, prostě aby ti tlačítko při sepnutí přez relé který jde jen se zaplým zapalování (15ka) seplo plus na cívku startéru... mělo by tam týct něco okolo 10A, tak proto takovej průřez. Ovšem se bojím o to, že kdybysis při už natočeným motoru omylem ťuknul do start engine button :D tak by se to zubům na setrvačníku nebo startéru nemuselo líbit, proto o víkendu budem předělávat tohle zapojení na systém s blokací startování.... což je o dost složitější...

Startovací tlačítka se dají i koupit, ale to většinou bývá jen povel pro řídící jednotku co já vím :D ale možná se pletu...

Když bude zájem tak dovalím schéma s blokací startování při již zaplým motoru :smt006

_________________
Ford Escort 1.8 TD, r.v.1996, ABS, 2xpytel, šíbr a rádio Sony Xplod na kazety :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 05 dub 2012 11:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 črc 2010 11:23
Příspěvky: 251
Bydliště: Brozany nad ohří
Ferdis píše:
Ovšem se bojím o to, že kdybysis při už natočeným motoru omylem ťuknul do start engine button :D tak by se to zubům na setrvačníku nebo startéru nemuselo líbit, proto o víkendu budem předělávat tohle zapojení na systém s blokací startování.... což je o dost složitější...

Když bude zájem tak dovalím schéma s blokací startování při již zaplým motoru :smt006


čus, já ho mám a už jsem si brnknul, dal by jsi sem potom jak jsi to vyřešil ? :-) zájem určo je :-)
... a napadlo mě, jestli by to tím nešlo i chcípat, ale to bych musel mít dvě tlačítka co... jedno na 'buzení' a jedno pro startér... moc dík za reakci :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 05 dub 2012 13:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
hledej "Monostabilní klopnej obvod" a k němu přilehlý schémátka ..... nebo by to šlo třeba detekovat ze zvýšenýho napětí v síti od altrnátoru

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start tlačítkem ...
PříspěvekNapsal: 11 pro 2012 18:35 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Nejednoduší je požít spínač tlaku oleje, pro blokaci startu,při nastartovaném motoru. Relé bude napájené z 15 po klíčku, a kostrou od spínače oleje. Jak motor natočíš, rozepne spínač oleje a relé zůstane rozeplé.
Možná by byl menší problém s delším startováním v zimním období u Dieselů, kdy vlivem "hodinového" startování dochází k zvýšení tlaku oleje a kontrolka oleje po cca 10s startování zhasíná i když točí jen startér. Takže úprava vhodná pro perfektně seřízené motory ,resp. v dobré kondici :-)
Snad ještě jednodušší je opravit/vyměnit tu spínačku.K dnešnímu dni, kdy jsou Escorty už vymírající druh, to není problém sehnat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz