Caute, LPG vs BA problemy s volnobehom mam podobne - benzin v podstate pohoda a LPG kolisanie.
Po par mesiacoch od kupy (som cerstvy fordfan aj co sa tyka znalosti fungovania motoru, preto prosim strpenie so mnou) som zacal mat problemy s volnobehom benzinu. Plyn fungoval np. Na par kontrolach (AGW) to identifikovali ako cerpadlo/vstreky a ze mam ist do odbornejsieho servisu kvoli benzinu. V inom servise prisiel mechanik na zasadnu chybu - hadica sania bola v tom "harmonikovom" klbe prasnuta asi na 40% jej obvodu. Neviem si predstavit, ako inak sa to mohlo stat nez nejakym mechanickym narazenim (nejake idey?), mam podozrenie na mladeho mechanika, ktory mi instaloval alarm. Uz je to jedno kazdopadne.
Hadicu sani som objednal v Rasine, nakoniec som ju zohnal po 1,5 mesiaci na inzerat (repas). Co som si odzil s Rasinom v Brne (vseobecne v lete zohnat v Brne kvalitneho mechanika bez znamosti je nadludska misia) este zverejnim niekde na blogu, dufam ze to odradi aj poslednych potencialnych zakaznikov. K nim by sa malo chodit za trest. Pracujem fulltime + popritom chodim do skoly a radsej si necham vysvetlit a opravit v autoservise nez stracat moj drahy cas dumanim nad niecim, comu aj tak nerozumiem a nie som schopny (zatial) sam opravit.
Pokracovanie - v AGW vymena hadice sania + nainstalovanie vyvodu vzduchu z hadice aj do LPG (na to som si netrufal). Poziadal som ich o zostelovanie LPG po vymene, ak by boli problemy s volnobehom. Nic nestelovali, pretoze zrejme nastartovali, prepli na LPG (system LOVATO) a na volnobeh bol ustaleny na nieco menej ako 1000 ot.
Po jazde mestom som zistil nasledovne:
- po vymene hadice je volnobeh na benzine v podstate 100%ny, jedine co sa deje je pridusenie otacok pri "prudkom" stlaceni plynu, pri pozvolnom stlacani (rozhybanie na krizovatke apod.) je to v pohode. Predpokladam tu sa mam riadit tymto vlaknom (alebo nie?):
viewtopic.php?f=22&t=22408&start=0- pri studenom aj teplom motore je volnobeh na plyne stabilny v situacii, ked na volnobehu vyjdem do vyssich otacok a necham pozvolna klesnut. Problem nastane pri klesani otacok po vyradeni z rychlosti (na krizovatkach potesi), klesa na 500, vacsinou nezdochne, ale trkoce sa, vyskoci spat a kolise medzi 800-1200.
Moze fakt, ze volnobeh je na benzine prakticky v poriadku a kolisanie je len u LPG, vylucit nejake potencialne zavady/diely, ktore su zvycajne v tychto diskusiach spominane, napr. da sa predpokladat, ze sa jedna o zavadu spojenu vylucne s LPG suciastkami? Co presne robi volnobezny ventil (laicke vysvetlenie poprosim)? Este som nehladal anglicky/CZ/SK manual k LPG systemu (moj je v IT) - napadlo ma nastavit pustanie bohatsieho/viac plynu do motora (sry za zrejme neodborne pomenovanie), v manuali som chcel najst tomu zodpovedajuci ventil. Ale zrejme je naivne a nesystematicke spoliehat len na to, ze?
(Kupoval som si auto na 1-2 roky kym skoncim skolu a vypadnem prec, ale keby tusim, kolko jazdene auto prinesie problemov a straty casu, och...)
Dakujem za rady