fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 11:31 
:shock:
Dokáže mi někdo poradit? Když natankuju plnou nádrž N95, motor pak značně škube, chcípá, prostě to nejede. Ihned mě napadlo - voda v benzínu - není, protože se to stalo u různých čerp. stanic, dále špatné víčko nádrže - zkusil jsem jezdit bez něj - problém trval. Po ujetí cca 10 litrů se to ztratí a auto jede zase úplně normálně (s klasickým kolísáním otáček :-D ) A je tu ještě jedna věc - když otevřu nádrž, vlivem podtlaku se nasaje dovnitř dost vzduchu - nemělo by to být naopak???
Díky za rady (i když očekávám, že taková kravina se může stát jenom mně... A taky s dnešní cenou benzínu... proč bych tankoval plnou, že? 8) )


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 13:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Mám stejný problém - viz mé příspěvky na http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... v%ED#30046 http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... +tah#25880 a zde http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ght=#29119 Po nastartování, pokud mám ujeto někde nad 450 km auto netáhne, poskakuje, motor duní, vždy napětím skoro nedýchám abych dojel k pumpě. Vezmu plnou (do vypnutí čerpadla stojanu, řekněme 37-39l), někdy to jde hned normálně, ale častěji musím jakoby spotřebovat to, co bylo v nádrži před čerpáním (ujet typicky kolem 200 km). Kdybys na něco přišel, dej vědět, docela mne to trápí :(

Uvažoval jsem taky o tom koupit gumový špunt, udělat do něj díru a zazátkovat jím nádrž - ale při té současné ceně benzínu nebudu riskovat.

Tipoval bych to na odvzdušňovací ventil, co je přišroubovaný na tankovacím potrubí nádrže (probíráno v tématu "Zápach benzínu", ale nevím. :?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 15:39 
A když sundáš víčko prázdné nádrže, nasaje ti taky vzduch? mám tam celkem slušnej podtlak...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 15:49 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
spravne by tam mel byt naopak mirny pretlak...vypada to na ucpane odvetravaci potrubi ne?

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 18:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Monroe, ano, nasaje a slyším nějaké mohutné zabublání, ale jen někdy, jindy je to bez jakéhokoli přisávání vzduchu.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 09:43 
carPWR píše:
spravne by tam mel byt naopak mirny pretlak...vypada to na ucpane odvetravaci potrubi ne?


no jestli myslíš odvzdušňovacítak to je snad možné... Ale jak se může ucpat? že by myš? :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 10:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 10:51
Příspěvky: 280
Bydliště: Děčín přechodně Liberec
carPWR píše:
spravne by tam mel byt naopak mirny pretlak...vypada to na ucpane odvetravaci potrubi ne?


Přetlak??? jak jsi na to přišel??? V nádrži by měl být atmosfériký tlak, nebo nejhůř mírný podtlak.

_________________
Ford Escort Combi 1,8 TD 66kW r.v. 5/99 klima 195/50/15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 10:45 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
no, jednak to pisou v SK (pri otevreni nadrze muze byt slyset zasyceni) a taky uz jsme se tu o tom jednou bavili a par lidi rikalo, ze maji pretlak mirny...

nevim, jak jsi spis prisel na to, ze by tam mel byt mirny podtlak teda?

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 11:20 
Offline
Nováček

Registrován: 12 čer 2005 20:15
Příspěvky: 26
Bydliště: Plumlov
Taky se mi při odšpuntování nádrže ozve zasyčení a jednoznačně to vidím jako podtlak. Jak tak nad tím uvažuju, tak to vidím jako záměr - snížení obsahu benzínových par = zmenšení možnosti výbuchu :-D - tedy větší bezpečnost při kolizi. Přetlak - proč? To by sme museli mít tlakování do nádrže (další hadici navíc třeba od výfuku, což se někde používá), ale ta tu není. Podtlak si vyrobí čerpadlo samo při snížené možnosti zavzdušňování nádrže.

_________________
Slávek, Ford Escort CTX 1,6 16V (66 kW), 3/97, 5dv, moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 11:24 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
1) ahoj kolego automate :-D

2) covece ted si me nahlodal, musim to zkouknout, ale pokud by tam byl mirny podtlak, tak bych videl pricinu taky v tom, ze se chce zabranit vypusteni benzinovych par do okoli kvuli ohledu na ZP...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 11:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Jo, už se to tu párkrát probíralo a několik lidí psalo, že mají v nádrži přetlak, já taky. Vždycky tedy tankuju při skoro prázdný nádrži, tak nevím jestli ten přetlak vzniká i třeba při tankování napůl plný nádrže.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 11:57 
ja mám určite podtlak ... tiež mi nejde do hlavy ako tam môžete mať pretlak, keď je benzín z nádrže čerpaný preč ... ako tam môže potom vzniknúť pretlak ?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 12:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Majo: Benzín je těkavá látka a tudíž jeho výpary mohou při ohřátí způsobit přetlak. Jestli je ovšem funkční odvětrávání benzínových výparu, tak je v nádrži možné očekávat mírný podtlak, který by tam správně měl být. Výpary jsou odsávané do sacího potrubí a podtlak v sání může po jízdě způsobit podtlak v nádrži.

To Monroe: že auto nechce jet s plnou nádrží je hodně zvláštní, není to jen náhoda. Na kolika plných nádržích se problém vyskytl?
To Nagnat: Když auto zrovna nejede po těch 450 km zkusil jsi někdy třeba jen povolit víčko a vyrovnat tlak v nádrži s okolním prostředím?

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 12:22 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
Přetlak může vzniknout třeba tím, že načerpáte benzín z podzemních nádrží, kde má nižší teplotu než je teplota okolí. Po načerpání do nádrže a jeho zahřátím na okolní teplotu stoupne tenze par a nádrž se může tlakovat. Kdy se tlak vyrovná nebo nebo naopak spadne do podtlaku pak samozřejmě závisí na okolní teplotě a tím kolik to auto najelo od tankování.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 12:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jo, zkoušel, někdy je to se zasyčením a s mohutným probubláním, někdy naprosto bez jakéhokoliv projevu. Naposledy, když k tomu došlo jsem to ovšem nezkoušel, při jízdě k pumpě jsem měl ovšem pocit, že jedu na nějaké zbytkové páry, jak to nejelo (kuckání, žádný tah). Přitom do vypnutí tankovací pistole jsem natankoval 37,9 l naturalu. Jakmile jsem natankoval, při odjezdu od benzínky sice také nějaké prkenné a tah nic moc, ale s tou cestou k pumpě se to nedá srovnat. Od tankování mám nyní najeto kolem 160 km a jede to již vcelku normálně, řekl bych, že se to postupně lepší.

Zamýšlím sundat ten odvzdušňovací ventil, prověřit ho a případně na omezenou dobu nahradit nějakou propojovací trubičkou, abych věděl jistě, že je to tím. Pak sehnat jiný.

Měřil jsem tlak na liště vstřikování a naměřil asi 180 kPa (se starým palivovým filtrem byl 150 kPa), nemám ale kvalitní manometr, určitě měří míň.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 12:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Nagnat: Mám pocit, že máš asi v nádrži nějaký sajrajt. Kdyby to dělalo odvzdušnění tak se po natankování okamžitě situace změní. Jestli se to ale chová jak píšeš, tak bych uvažoval o demontáži nádrže a jejím propláchnutí.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 12:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 10:51
Příspěvky: 280
Bydliště: Děčín přechodně Liberec
carPWR píše:
nevim, jak jsi spis prisel na to, ze by tam mel byt mirny podtlak teda?


Standa odpověděl za mně 8)

_________________
Ford Escort Combi 1,8 TD 66kW r.v. 5/99 klima 195/50/15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 13:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Stando, ano, toho jsem se obával, že je nějaké svinstvo v nádrži a ucpává to čerpadlo. Nešlo by to bez demontáže, jen nějak odsát, přefiltrovat benzín a nalít zpět? Vím, asi je to blbost. Budu to tedy muset spojit s výměnou oleje a filtru v servisu, za necelých 1000 km mne čeká.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 13:18 
to Standa: stále mám pocit že podtlak vzniknutý odčerpávaním takého objemu paliva by mal minimálne neutralizovať pretlak vzniknutý odparovaním, zatiaľ so skúseností s inými autami po otvorení nádrže sa buď nedeje vôbec nič, alebo je tam podtlak.
... ale asi to tak nebude všade - možno mám teda závadu aj ja, ale žiadne problémy ani pri plnej ani pri prázdnej nádrži som zatiaľ nezaznamenal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 14:35 
Standa píše:
To Majo: Benzín je těkavá látka a tudíž jeho výpary mohou při ohřátí způsobit přetlak. Jestli je ovšem funkční odvětrávání benzínových výparu, tak je v nádrži možné očekávat mírný podtlak, který by tam správně měl být. Výpary jsou odsávané do sacího potrubí a podtlak v sání může po jízdě způsobit podtlak v nádrži.

To Monroe: že auto nechce jet s plnou nádrží je hodně zvláštní, není to jen náhoda. Na kolika plných nádržích se problém vyskytl?
To Nagnat: Když auto zrovna nejede po těch 450 km zkusil jsi někdy třeba jen povolit víčko a vyrovnat tlak v nádrži s okolním prostředím?


Stalo se to třikrát... vícekrát jsem neměl odvahu tak trápit motor... Chová se to, jako by nešel vůbec beznín do motoru (nebo šlo menší množství)... nevím... Je to opravdu záhada...


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz