fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 635 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 32  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 20:03 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Je tedy možné, že některé auta mají třeba podle výbavy nastavenu jinou rozhodovací hodnotu otáček. Třeba když máte klimu to radši drží vstřikuje do vyžších otáček, aby to moc nebrzdilo, co já vím...
Jinak jde to ověřit třeba LEDkou: paralérně jí připojit na jeden vstřikovací ventil(samozdřejmně přez odpor, jelikož se jedná o pulzních 12V). Já jsem si takhle ověřil u Fiesty 1.2 jednobod, že cca nad 1300 to vypíná

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 21:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
dík za informace.
Já jsem se marně pokoušel dostat k parametrům vsřikovacích ventilu, nakonec jsem sehnal jedinný údaj při volnoběhu mají být vstřikovače otevřeny 4ms, když vezmu v potaz volnoběžné otáčky 875ot/min a volnoběžnou spotřebu 0.8L/hod. došel jsem k číslu 7,6ul/na vstřik (4ms), z toho se dá spočítat průtok tryskou 1,9ul/1ms. Zkusím to vrazit do programu a uvidím co mi to ukáže za čísla. Nejsem si jist 4mms otevření při volnoběhu, ale to číslo 7,6ul na vstřik vypada reálně.
Budu dál ladit a uvidím.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 21:26 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
No tak když nevíš časy/průběh signálu, tak bude nejlepší naměřit osciloskopem jednotlivé vstřiky(stačil by jeden, ale změřením všech např. ve volnoběhu a zprůměrováním se dostane docela slušné číslo). Na oscilu je vidět celý průběh a bezproblémů tam odečteš všechny veličiny i dobu impulsu

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 21:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
to jsem zkoušel (mám takový maslostroj made in USSR) ale nic kloudného jsem tam neviděl, lepší bude časy změřit (např modulem palubního počítače s upraveným programem) což asi udělalám. :idea: :idea:

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 21:53 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Počkej, přece mi nechceš říci, že na oscilu to stálo za houby? Když se na vertikále zvolí správný rozsah napětí, na horizontále správná čásová základna a nastaví se sinchronizace, tak Ti ten průběh musí zůstat stát a býti jak na fotce... Ikdyž možná bude problém v tom Tvém oscilu, jelikož funkční oscilo je jeden z nejpřesnějších měřáků :shock:

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Osciloskop
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 22:29 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
Js asi mas problem s rusivymi napetimi.Jak psal Sisa prubeh napeti na ventilu musi jit zastavit zkuus to jeste jednou mam take ruskostroj a problemy nejsou.Je vsak treba pouzit privodni kabely stinene propoj kostru osciloskopu s kostrou auta nekde na motoru.Idealni je pouzit orig. kabel se sondou.Pokud jak pises ze prubeh je divoky nema se ceho chytit synchronizace takze si s tim pohraj a mel by ses dopidit vysledku.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 07:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
asi máte recht, měl jsem stíněný kabel prodloužený asi 30cm dlouhými lanky, takže to chytalo kde co. Ale spíš udělám to měření na palubním poč., provedu hradlování čítače a změřím přesněji jak na osciloskopu délku signálu, pak to hodím na displej, mohu to tak měřit i za jízdy a v různých provozních podmínkách.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 20:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
takže jsem z toho jelen, pokud můj přípravek měří dobře, dochází k vstřikování paliva v rozsahu 3,6-3,8ms. Toto je čas, který není závislý na zatížení motoru !?!?
Tzn. že spotřeba je odvislá od otáček motoru (a rychlosti při přepočtu na 100km), zdá se mi to volajaké čudné. Při otáčkách nad 3000 a brzdění motorem se také nic neděle a palivo mi dle měřáku do motoru stále jde. Snad je tu ještě jedna možnost - špatná ECC :?

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 20:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
A kontroloval jsi vstřikování paliva i podle testeru lambda sondy ? Při brzdění motorem, pokud jsou informace od všech ostatních čidel v pořádku, se nevstřikuje žádné palivo.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 20:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
rušení, myslím, nepřipadá v úvahu, jelikož mám vstupy odděleny optočleny. Teď mě napadá :idea: , ještě jedna možnost, nevím jakým mám ECC zda s EDIS nebo bez. Tam je rozdíl v zapojení ventilů, já jsem připojen na pinu 59, ale na něm může být podle verze vstřk.ventil nebo zapalovací cívka. Zkusím pin 35 nebo 39 (tam je ventil u obou verzí). To by vyřešilo problém konstantního času a divného chování PP. Zítra ráno se na to vrhnu (mám poslední den řádné dovči). :)

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 23:45 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Tak se oscilem připíchni rovnou paralérně na konektory jednoho vstřiku a nemusí Tě zajímat, jak to je zapojené u RJ. Teprve poté, až získáš nějaké rozumné veličiny/časy, tak se snaž najít, kam to vede na konektor RJ. Kdyby jsi v tom měl problém/bordel, tak je zaručený způsob, který funguje už od dob "žárovkvých zkoušeček" -> odpojit všechno(akorát nechat zapojen jednu výcepolovou zásuvku která je ve svazku elktriky, má asi 20pinů -> je to nějaká propojka...), na jeden drát od vstřiku dát jeden kabel multimetru s prozváněním a druhým kabelem od multimetru "propískat" svorkovnici pro RJčko. Tak určo najdeš, kam jsou zapojeny vstřiky. Jinak dle schémat zde na fóru je jeden pol všech vstřiků připojen na (+) a druhý jde do RJ, tj jsou ovládány záporně.

Teď mě tak napadá otázka: Jak to změřit oscilem, když se tam má měnit pouze zem(tj při uzemnění ventilu teče palivo, jinak nee -> že ba negovaná logika??)

U jednotky bez EDISu by měli býti vstřiky na 35, 39, 51, 52

U jednotky s EDISem by měli býti vstřiky na 35, 39, 56, 59

Konstantní délku impulzi na ventil míti nemohou, jelikož spotřeba je dána délkou otevření ventilu násobeno jednotkou průtoku. Ale zase mohou býti ty rozdíly časů docel amlé při různých otáčkách.

Impulzi na zapalovací cívky(forďáci máme dvě, a zase zapojeny trvale na plus a spínané mínus pro jednotlivé cívky) bude zase skoro obdélníkový průběh. Ovšem časový průběh tady asi nebude tak jednoduchý. Jelikož je to elektronika, tak stav sepnuto(přizemnění) bude asi vždy stejně dlouhý(pro optimální nabití té dané cívky), jen se bude měnit čas odpojení(rozepnuto) v závislosti na otáčkách... Alespoň můj názor. Jinak cívky jsou u RJ bez EDISu zapojeny na EDIS 10, 12. U RJ s EDISem nevím, respektive jsem to tu nenašel :cry:

Takže jak si tak uvědomuji, já neumím změřit "zařízení", které je trvale na plusu a ovládané přizemňováním :( Nebo si to teď neuvědomuju.

Ale jak říkám/myslím: pulsy nemůžou býti stejně dlouhé a ani mezi nimy nemůže býti stejně dlouhá prodleva, jelikož by pak byla neustále stejná spotřeba.
Jednou jsem měl výborné a tlusté skriptum o motorech a jejich řízení, pučené z vědecké knihovny, ale už ho nemám a zaboha si nemohu vzpomenout, jak se jmenovalo :evil: :evil:

Tak asi tak... mé subjektivní názory.

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 10:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
Takže jsem to vyřešil následovně.
poté co jsem se od rána 8.00 do 9.30 nechytal ani na pinech 35 39 51 52, ani na 35 39 56 59, jsem provedl následující:

1) provedl jsem analýzu kabeláže
2) znovu jsem prozkoumal popis konektoru

a zjistil jsem, že existuje zatím nikde nezveřejněná (alespoň jsem na ni ještě nenarazil) třetí varianta zapojení vstřikovacích ventilů a to: 12 15 42 54 (v popisu konektoru označeno "bla bla PATS"), na těchto pinech je opravdu osciloskopem krásně měřitelný signál . Po připojení PP a prvních zkouškác se to konečně chová lépe, na konstantních 1500ot/min se mění při jízdě spotřeba podle zátěže (rovina - stoupání).
Teď ještě musím vypočítat konstanty pro co nejpřesnější měření.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 10:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
ten PATS by mohl být "systém ochrany proti krádeži" viz. např http://www.ford.cz/static/fiesta/fie_overview/fie_finesse/-/-/-/-

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 10:58 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
PATS by fakt mel bejt vestavenej imo do tech novejsich RJ a jak se to uz tady pred nejakou dobou probiralo, nikdo ho z ni neumi vyradit.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 11:10 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
PATS je Passive Anti-theft System
a ja to mam stejne jak ty
I1 - na 15
I2 - na 12
I3 - na 54
I4 - na 42
tady je tabulka kolik vstrikuji jednotlive injektory paliva za hodku, takze asi musis pocitat cas otevreni injektoru a vetsinou asi mame ten grey
http://fordfuelinjection.com/index.php?p=38

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 14:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
já si myslím, že to ten gray nebude, spočítej si výkon 28.56*4(válce) tj. cca 114PS a já mám jen 90PS, navíc z těch liber za hodinu jsem spočítal
1.3ul/1ms, ale výpočtem z volnoběžné spotřeby u evropských eskortů mi vychází 1.9ul/1ms, myslím si že uvedená tabulka platí pro americké motory od maloobjemových 2.0L až po středně objemové 4.5L :-D.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 14:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
něco jsem našel, nakonec to fakt bude tn šedý vstřikovač s 14lb/hod.
http://www.injector.com/

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 14:49 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
to co oni tam uvadej v ty tabulce to je maximalni vykon co vzladne ten vstrikovac
myslis tuhle kalkulacku http://www.injector.com/injectorselection.php

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 15:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
jo to mám na mysli, takže budu počítat s tím šedým vstřikovačem.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 15:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
podle kalkulačky by to mělo dělat na 90PS motoru 1.47mL/1s
což je volnoběžná spotřeba zahřátého motoru 0,62L/hod (počítáno s 4ms otevřením ventilu)

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 635 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 32  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz