Tak se oscilem připíchni rovnou paralérně na konektory jednoho vstřiku a nemusí Tě zajímat, jak to je zapojené u RJ. Teprve poté, až získáš nějaké rozumné veličiny/časy, tak se snaž najít, kam to vede na konektor RJ. Kdyby jsi v tom měl problém/bordel, tak je zaručený způsob, který funguje už od dob "žárovkvých zkoušeček" -> odpojit všechno(akorát nechat zapojen jednu výcepolovou zásuvku která je ve svazku elktriky, má asi 20pinů -> je to nějaká propojka...), na jeden drát od vstřiku dát jeden kabel multimetru s prozváněním a druhým kabelem od multimetru "propískat" svorkovnici pro RJčko. Tak určo najdeš, kam jsou zapojeny vstřiky. Jinak dle schémat zde na fóru je jeden pol všech vstřiků připojen na (+) a druhý jde do RJ, tj jsou ovládány záporně.
Teď mě tak napadá otázka: Jak to změřit oscilem, když se tam má měnit pouze zem(tj při uzemnění ventilu teče palivo, jinak nee -> že ba negovaná logika??)
U jednotky bez EDISu by měli býti vstřiky na 35, 39, 51, 52
U jednotky s EDISem by měli býti vstřiky na 35, 39, 56, 59
Konstantní délku impulzi na ventil míti nemohou, jelikož spotřeba je dána délkou otevření ventilu násobeno jednotkou průtoku. Ale zase mohou býti ty rozdíly časů docel amlé při různých otáčkách.
Impulzi na zapalovací cívky(forďáci máme dvě, a zase zapojeny trvale na plus a spínané mínus pro jednotlivé cívky) bude zase skoro obdélníkový průběh. Ovšem časový průběh tady asi nebude tak jednoduchý. Jelikož je to elektronika, tak stav sepnuto(přizemnění) bude asi vždy stejně dlouhý(pro optimální nabití té dané cívky), jen se bude měnit čas odpojení(rozepnuto) v závislosti na otáčkách... Alespoň můj názor. Jinak cívky jsou u RJ bez EDISu zapojeny na EDIS 10, 12. U RJ s EDISem nevím, respektive jsem to tu nenašel
Takže jak si tak uvědomuji, já neumím změřit "zařízení", které je trvale na plusu a ovládané přizemňováním
Nebo si to teď neuvědomuju.
Ale jak říkám/myslím: pulsy nemůžou býti stejně dlouhé a ani mezi nimy nemůže býti stejně dlouhá prodleva, jelikož by pak byla neustále stejná spotřeba.
Jednou jsem měl výborné a tlusté skriptum o motorech a jejich řízení, pučené z vědecké knihovny, ale už ho nemám a zaboha si nemohu vzpomenout, jak se jmenovalo
Tak asi tak... mé subjektivní názory.