fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2004 12:20 
Takhle to začíná, po půl roce se to začlo dít prakticky při každém startu. :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2004 13:52 
Standa píše:
Véno k tvým dotazům: U mého auta mám po nastartování studeného motoru 1500ot. , které do 10 s spadnou na 1200ot. Po ujetí asi 500m na první křižovatce je volný chod okolo 1000ot. Po 4 km na další křižovatce pak okolo 850ot. Jinak sytič je řešen ŘJ a ta zajistí bohatší směs v závislosti na teplotě motoru. Vyšší volnoběžné otáčky pak zajistí obtokový ventil, který je umístěný pod klapkou sání. U tvého motoru je špatně vidět, ale je někde po pravé straně klapky. Můžeš vyzkoušet odpojit el. konektor od ventilu a pak vysledovat chování motoru.
Jinak teplotní čidla pro ŘJ jsou 3 jedno na sání, druhé na termostatu a třetí zezadu na hlavě motoru u vstřikování.

Tak jsem trosku testoval a tady je vysledek pri teplem motoru mereno v kiloomeh
Cidla:Sání- 14,75 po pul hodine chladnutí 23,16 napetí 4.67V
Na termostatu- 2.37 po pul hodine chladnutí 8,44 napetí 4.67V
Hlava- 599 po pul hodine chladnutí 555 napetí 0,028V
napetí mereno pri zapnutem klícku, Stando urcite to cidlo v zadu na hlave vedle vstrikovaní je cidlo teplotní ??? Ma naky divny hodnoty :((
A ten ventil jsem taky zkousel -odpojit pri teplem motoru, mel snahu asi 2 vteriny zdechnout a pak se srovnal a bezel ...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srp 2004 10:51 
To čidlo ze zadu na hlavě je snímač polohy(nebo otáček)vačkového hřídele-asi indukční.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: To-> Nick a Ondrej
PříspěvekNapsal: 21 srp 2004 21:23 
Takze jeste jednou popísu co mi to vlastne delalo, pri nastartovani studeneho motoru otacky vylezli nekam k 1050 do 10 vterin 750, po nastartovani nebylo prakticky mozne pridat plyn motor se dusil a nechtel se vytacet- po ohrati O.K. vse jak ma byt akorat nedostatecne otacky na volnobeh , ale stabilni 750......... a zavada ? Dela mi to cidlo na termostatu ne ze by bylo prerusene, jen nedava ty spravne ohmicke hodnoty a tim padem motor nemel sytic a po ohrati nemel ani dostatecnou smes na volnobeh motoru, ohral jsem motor vradil na kablik k cidlu potenciometr 100kilo a pridaval az se otacky vysplhali na 850, sundal potik a zmeril ...mel 10 kilo vzal jsem 10 kilo odpor a prozatim ho vradil na kablik k cidlu... otacky 850 uplne jiny chod motoru, pri nastartovani studeneho motoru reakce na plyn 100 % otacky kolem 1200 ...proste jine auto a pritom to je takova picovina :D , vyresil jsem to prozatim takhle... nez sezenu cidlo ..... btw u Forda chteli za diagnostiku 350 za hodinu a doba na odstraneni zavady minimalne 2 hodiny tak jsem je poslal do pr... a pochybuju ze by diagnostika pomohla, nebo poznala rozdil 10kilo na cidlu....cena za odpurek 1,50kc :lol:
ps.: nevíte nekdo kolik stoji teplotní cidlo co je u termostatu a jestli se dela nahrada nebo jen origis ?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: ???????????
PříspěvekNapsal: 21 srp 2004 21:32 
Byl jsem loglej a hodilo to anonym sakra :cry:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2004 18:20 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
ad Vena: Napadlo me jestli by to nemohlo bejt i spatne naprogramovanou ridici jednotkou, ktera si mysly pri studenem motoru ze uz je zahratej.
Nasel jsem jaky by mely byt hodnoty tech teplotnich cidel (na termostatu a snimac teploty nasavaneho vzduchu) pri
teplote ve stupnich Celsia = odporu kilo Ohmech
-40 = 749 - 1020
-20 = 253 - 289
0 = 89 - 102
20 = 35 - 40
50 = 15 - 18
80 = 7 - 8,5
100 = 1,9 - 2,5

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2004 07:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Motor má indukční snímač pro snímání polohy klikovky umístěn vedle příruby pro připojení převodovky. V hlavě motoru jsem předpokládal teplotní, ale neproměřoval jsem ho. Když jsem ho měl vymontované, tak podle konstrukce by to klidně mohlo být i indukční, ale opravdu nevím. Já jsem předpokládal že bude pro měření teploty.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 08:45 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Včera jsem nastartoval, že to vyzkouším a budu pozorovat, jak mi to zdechá a ono nic, jelo to jako víno.....tak to nechápu, nic jsem s tím nedělal.......
Jediná změna byla, že auto stálo na trávě :) a to mírně předkem nahoru.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2004 18:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
můj 1.6 16V zetec dělá to samé, poté co se ochladilo (asi 3 týdny) ráno nastartuji, motor točí cca 1300, šlápnu na plyn motor se zadusí.

4ondrej

Měřil jsem při studeném motoru čidlo teloty vzduchu a vody (na termostatu) a je tam rozdíl 10k voda 42k , vzduch 55k asi to bude v tom čidle teploty vody (motoru).

for Standu a anonyma

čidlo zezadu hlavy bude indukční čidlo polohy vačkového hřídele, čidlo dole je čidlo polohy klikového hřídele (jsou tam dvě čidla!!)

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 09:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
for ALL

pánové včera jsem hovořil s člověkem (původně vyučený automehanik), který si dělá tak jednou do týdne rozborku a sborku BMW (a to myslím doslova a do písmene, je to šílenec , k němu příjdeš na dvůr nebo do garáže a BMW je opravdu rozhozené na díly)

:idea: říkal mi že to přidušení studeného motoru při prudším sešlápnutí plynu (pokud při opatrném přišlapávání je vše OK) je normální chování ECC jednotky, která chrání motor před blázny, kteří by při studeném motoru chtěli jezdit jak Schumacher (a tedy motor na - jak se říka v tom vtipu -sucho ma dreli), motor jednotka ECC tak nedovolí akční jízdu se studeným motorem. :roll: :?:

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 09:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
oprava: mělo tam být "na sucho ma dreli" :)
(vynecháva mi klávesnice)

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 16:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
s tim pridusenim motoru, me to pripada jako by tam byl nedostatecny prisun vzduchu, protoze kdyz tam je sportovni filtr tak to skoro vubec nedela.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: jak vyresetuju ridici jednotku????
PříspěvekNapsal: 27 zář 2004 21:37 
potreboval bych pomoct jak vyresetuju ridici jednotku????diky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: ranní utrpení zmetoura
PříspěvekNapsal: 27 zář 2004 22:25 
Mno sytič funguje asi takhle->malo vzduchu hodne benzínu-bohatsi smes-takze staci aby to treba trosku nekde netesnilo a salo falesnej vzduch a je problem, teda kdyz to saje za klapkou a volnobeznej ventil s tim uz nic nemuze udelat, nebo jsou nacaty zdvihatka vecnej problem rannich startu u zmetka , stací kdyz prestrihnes drat k cidlu teploty co je u termostatu a vradis potenciometr 50kiloOhmu/natahnes si ho az do kabiny/ a rano mu das frtana :) staci pridat tak 10-20 kiloOhmu a fakt to frci jako po masle zadnej zdech, reakce na plyn jako víno .... staci kdyz ma opravdu cidlo teploty odchylku 10 kiloOhmu a je problem aspon u starsich motoru, bud mas penize a das si do kupy 8 vejfukovych zdvihatek-palka jak hrom, nepocitam gufera a tesneni pod ventil.dekl/pokud nemas jeste podpaleny nejaky ventil//nebo koupis new cidlo/ nebo to vyresis takhle a mas klidek aspon nez nasetris :D a kdyz vychytas kolik kiloOhmu chybí tvemu motoru na studeny start staci koupit presny odpor a udelat si to na vypinac /tripolovy a po par metrech jizdy ho vyradit a propojit puvodni obvod, pac by to pak zralo jako prase//nebo na casovku, kdyz ses sikovnej/:D a rano ho trosku nakrmit,
to je jedna z mnoha pricin rannich startu u zmetka, ale na 70% jsou to vzdy zdvihatka nebo spatna komprese-pak ridici jednotka, cidla atd....da se to poznat taky tak, ze pouzijes vyplach motoru a das new olej/predepsanej nebo ridsí :D /, dalsi rano bys mel poznat znatelny rozdíl jestli jsou to jen zdvihatka...proste zmetek je fakt presnej nazev..... :!: :evil:
doufam ze to nekomu pomuze/aspon na zimču/ a nebo se do me navezte a poslete me nekam, ze tu placam blbosti .....cusík all :P
ps.:1zdvihatka...2komprese...3vadne cidlo...4ridici jednotka...5dej tam ten potik a neres to :D
ne sranda sem nalitej jak prase a tohle je muj priblblej pokus ...ale neodpustim si to, postavil jsem escortika na kopec, rano vykvaltoval odbrzdil a pustil z kopce, jedu dvacet, nastartuju-ha motor nechcipa, ani naznak nakeho vadneho chodu, proste drzí, reakce na plyn 100%, zastavím a chcíp, je jasny, ze ho drzel v chodu snimac rychlosti a tady vydite jak je tento motor nachylnej na kazdou <!>vinu, snimac rychlosti udrzi motor v chodu, ale volnobeznej ventil nedokaze tuhle praci zastat/mam ho novej a vedeni je taky OK/, teda jestli se naskytla nepatrna odchylka ojetim motoru,v cidlech..atd, proste....mel jsem Granadu V6 combi ,Medaka 115D , Skodovku 120 , Suzuki Swift 1.3GS , pod vsim jsem lezel, ale to...to !!! jsem jeste nezral !!! ma stestí ze je fakt peknej ten zmetour ve i v ne ...trosku casu mu jeste budu :D venovat :D
bye all :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 zář 2004 00:00 
ahojky lidičky,mám stejný problém jako většina z Vás,ale byl jsem v servisu,vyměnili mi hadice,volnoběžný ventil a ještě nějaký ventil,u nějaké hřídele a ,myslím,tak nějak se to tam jmenovalo,vyměnil jsem svíčky,kabely a za studena potvůrka pořád chcípá,za tepla vcelko OK,co s tím teda dělat?dík :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Možná příčina
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 08:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
ALL: Tak jsem si udělal diagnostiku a vyblikalo mi to kód 116, což je dle mně to, že čidla chladící kapaliny je mimo rozsah - mělo 66 kOhm, což se mi zdá ale OK. Po nastarování a minutě chodu motoru už dig. hlásila 111, což je vše OK.
TAKŽE MÁM PODEZŘENÍ NA VADNÉ ČI NE ZCELA 100% FUNKČNÍ ČIDLO TEPLOTY CHL.KAPALINY (nebo kabely). Ten nepravidlený u studeného motoru chod by tomu napovídal ! Už jsem tuto závadu měl na svém předch. voze FIAT TIPO a chovalo se to podobně.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: A
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 21:22 
CAU CHLAPY MUZETE MI NEKDO VYSVETLIT JEDNU VEC? RESTARTUJU RIDICI JEDNOTKU A JAKPAK JI PAK NAUCIM SPRAVNYM HODNOTAM?,,DIK ZA MAIL NA JIRIK.P@SEZNAM.CZ


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 23:25 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
jsmach:
Citace:
...říkal mi že to přidušení studeného motoru při prudším sešlápnutí plynu (pokud při opatrném přišlapávání je vše OK) je normální chování ECC jednotky, která chrání motor před blázny, kteří by při studeném motoru chtěli jezdit jak Schumacher (a tedy motor na - jak se říka v tom vtipu -sucho ma dreli), motor jednotka ECC tak nedovolí akční jízdu se studeným motorem.

Tak přesně tohle chování motoru znám, jen jsem nevěděl proč se tak chová a tohle vysvětlení zní logicky. Teď jsem to několikrát sledoval a opravdu - když je motor studenej, tak prudší sešlápnutí plynu odmítá a jako se dusí. Na pomalý sešpápnutí reaguje OK, stejně tak sešlápnutí plynu naprázdno - brání se rychlýmu vytáčení se zátěží. Když se motor trochu ohřeje, tak se chod ustálí na normálu.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říj 2004 19:35 
Tak jsem konecne odstranil zahadu rannich startu, chcipani motoru dokud se trosku nezahral, po zahrati jen snizení otacek na 700 jnak O.K.

Po laborovaní- merení cidel, cisteni klapky , vymeny volnobezneho ventilu, kontrolou hadic, vymenou svícek, oleje, vzduch. filtru, cistení vsech konektoru, dotazení volneho rozvodoveho remene na ktery jsem prisel a nejruznejsich vyfikundaci z odporama to byla nakonec jedna zasrana hadice ktera vede z odvetrani klikove skrine pod zapalovanim na sací plastove koleno--> primo u plastoveho kolena v prvnim ohybu te hadicky byla podelne propadla asi 2 cm a protrhla nasledkem rozleptaní od vyparu z klikovky, tim jak byla rozleptana ji vlastne podtlak prisal steny k sobe a nasledne se v vytvorila dira ktera sala falesny vzduch a vypary z klikove skrine volne unikaly ven, verte mi, ze jsem jsem to kontroloval nekolikrat a nic neslysel ani nevidel, ono to ani videt neslo protoze to bylo z blbeho uhlu... tu hadici jsem schvalne rozrizl a doporucuju ji vsem zkontrolovat ve vnitr byla uplne rozleptana, po zmacknuti drzela slepena jak byla v coudu ....

....ted rano nastartuju a motor bezi jak ma na sytic, nechcipa otacky 100% proste paradicka.....tak doufam, ze to nekomu pomuze .... :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 13:49 
Ahoj všem,
Mám stejný problém jako většina lidí zde :) Při studeném motoru otáčky lítají, auto chcípa atd. Při zahřátem motoru chod celekm stabilní, jen otáčky občas kolísají mezi 700 a 1200..při jízdě na neutrál.
Auto jsem dal do servisu druhý den mi volali že je to nefunkční MAF sensor.Výměna vyšla na 3500 kč. Stále to není ono(teď pro změnu oběvili vadný obtokový ventil).Chtěl bych se zeptat na význam a funkci MAF sensoru a zda má cenu schánět starší obtokoý ventil (nový stojí celkem dost) nebo rovnou koupit nový.
Typ : 1.6 16 V ZETEC, 1997 Combi

Díky za pomoc.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz