fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ford Transit DI - nezhasíná žhavení
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 07:52 
Offline
Nováček

Registrován: 30 říj 2010 07:39
Příspěvky: 4
Zdravím vás,
mám Ford Transit 2,5 di 51Kw rok výroby 1998.
Sem tam mi nechce zhasnout kontrolka žhavení (jak při studených, tak při teplých startech) a během jízdy se stane, že se rožne a zhruba po minutě zhasne.
Nikdo mi pořádně nechce poradit co s tím je :( tak snad budu mít úspěch uvás :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 12:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Nabodnout na diagnostiku, mela by tam byt zapsana chyba -> duvod proc se rozsveci ta kontrolka.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 18:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
...nevím jestli mám pravdu,ale kdesi jsem zaslechl, ale asi jsem si to s něčím spletl.....,nemá to náhodou spojitost s pedálem plynu a jeho elektronikou....???
A ještě mě něco říká, že to naši kolegové řešili zaslepením EGR ventilu
ODKAZ na focusácké fórum
ODKAZ k málo řešení u nás

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 18:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
To máš pravdu Perníčku,ale u těchto nových dehtů bliká žhavení při kde čem(vstřiky,čerpadlo-tlak paliva...) :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 19:33 
Offline
Nováček

Registrován: 30 říj 2010 07:39
Příspěvky: 4
Tady by to asi blikat nemělo při kde čem....je to 1998 a té elektriky tam moc není. Myslím, že ani vstřiky nejsou elektronické, ale nejsem si jistý zda jsem to dobře pochopil (rozumím tomu jako koza petrželi ;-) )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 20:45 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Já měl na mysli ty odkazy od Perni-tam se převážně řeší motory TDCi-kde už ta elektrika je trochu o něčem jiném.
K Tvému problému doporučuji počkat na vyjádření místního experta na dehet-Walker :smt006
I ta dignostika může něco ukázat.

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2010 00:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
To je jestli se nepletu ještě starej typ s VE Bosch čerpadlem...tam nic takovýho jako diagnostikování chyby motoru kontrolkou žhavení nejni...ale je tam modul žhavení a příhřevu, a ta závada je zřejmě spůsobená výpadkem napětí na něm...na cestě je termospínač a ten by mohl zlobit...nebo standartní průser s elektikou (kontakty konektorů, ukostření)....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2010 11:14 
Offline
Nováček

Registrován: 30 říj 2010 07:39
Příspěvky: 4
Dík za pár užitečných rad. V první řadě vyzkouším projít tu elektriku a uvidím co s tím dál. Někdo mně ještě strašil s řídící jednotkou, ale ta se mi taky moc nepozdává....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2010 13:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ono stačí otevřít kapotu a podívat se co by tam asi tak dělala...v čechách když se něčemu nerozumí, tak to má 'počítač' a navíc nejde načíst...klasická výmluva...ségra měla kdysi Opel Corsa B a odešlo jí relé žhavení a s otcem dala auto k autoelektrikáři, kterej jí udělal žhavení na vypínač (né na tlačítko ale skutečně vypínač) a ten nechal zapnutej...skončilo to tím, že ségře to navíc nevysvětlil a po první cestě shořely žhavičky a alternátor...auto jsem vzal a na čerstvou baterku odvezl zpět, že chci aby na svoje náklady opravili vše co díky jejich opravě odešlo a optal jsem se proč to neopravili výměnou toho původního relé žhavení...prý to jinak nešlo jelikož je v autě počítač... na to jsem se ho optal, co tam jako u mechanickýho dieselu dělá a jestli by mi mohl ukázat, kde jako je...a pokud to nedokáže, tak že je zralej na titul obecního blba...na to neměl moc argumentů, tak altík opravil a žhaviče vyměnil a žhavení jsem pak já předělal na relé žhavení z forda, jelikož origo opeláckej stál nehorázný love....další podobná storka je s kamarádovým tranzitem...seskládal si ze dvou jednoho vcelku zánovního a když chtěl jet na STK po dokončení přestavby, tak zjistil že mu bliká kontrolka airbagu...volal mi a já že to nemůžu hned teď jet k němu řešit, ale navečer že bych se stavil... to mu nestačilo a jel autem do autoservisu do vedlejší obce, že to jako diagnostikujou...tam se jim samozřejmě nevedlo, a kamarát mi volal znovu, že ten jeho transit je asi fakt v prdeli, že bude asi v hajzlu počítač, jelikož to nejde načíst a nebo že je blbě poskládaná elektrika (kamarád se přiznal že to je seskládaný)...na to ze mě vypadlo, ať na mě počkají, že jsem nedaleko a čtvrthoďka je neposere...dorazil jsem a první na co jsem se zeptal bylo, co že to tam oba činí...dostalo se mi vysvětlení, že ten tranzit ač plně funkční až na ten airbag je neskutečnej bastl a kdoví co je tam odpálený....na to jsem odpověděl, jak na to přišel a jak chce diagnostikovat airbagy na jednotce, která nemá byť jen jedinej drát kterej by šel k diagnostice připojit, takže tu všichni akorát maříme čas...mimochodem během hovoru jsem otočil klíčkem a viděl jedno bliknutí-pauza- jedno bliknutí...což je řidičův pytel...řekl jsem, že je mi jasný co tomu je a že už je to jen otázka měření multimetrem...pán samozřejmě chtěl love za diagnostiku tak jsem navrhnul že kilo 'za snahu' je až dost, a že mě vcelku nezajímá, že člověk s diagnostikou neví co může a nemůže měřit...nakonec to byl ukroucenej přechod mezi pytlem volantu a vedením na sloupku volantu...to se přehodilo z toho zbylýho vraku po přestavbě a nebejt tý show kolem, tak to byla sranda na 15minut...a to jen kvůli demontáži volantu...je to sice celý OT a dlouhý, ale psal jsem to proto, že v čechách je zvykem těch co o autech vědí nejmíň si otevíraj autoservisy...čest vyjímkám...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 lis 2010 15:28 
Offline
Nováček

Registrován: 30 říj 2010 07:39
Příspěvky: 4
Tak jsem zhruba přecházel káblíky a zjistil jsem, že je hadice k termostatu horká, i když auto ještě nebylo pořádně zahříté. :(
Vypadáto to, na špatný termostat. Může to mít vliv na tu kontrolku?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 lis 2010 08:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
to na to bynemělo mít vliv...ono to funguje tak, že v motorovým prostoru je ta řj žhavení a ta sepne žhavení po obdržení napětí (klíčkový plus 15 a mínus kostra) sepne žhavení a sama vypne (napětí je na ní po celou dobu chodu motoru) , z toho plyne, že výpadek napětí za chodu považuje za vypnutí motoru klíčkem a znovu zažhaví...a jako bonus je tam na tom přívodu od klíčku před tou jednotkou zařazenej ten termospínač, kterej by měl blokovat přívod toho plus od klíčku v době kdy je motor teplej nebo není taková zima k nutnosti žhavit...tranzit jestli se nepletu tak v kladnejch teplotách nežhaví, tak by ten termospínač neměl napětí pustit a u teplýho motoru už vůbec, no protože se tak děje, tak bych viděl vadu v něm... asi je unavenej a proklikává...nemám tranzity zase tak okoukaný (jedu ze schématu) a hledal bych ho někde na okruhu vody, asi někde u termostatu...principielně to funguje stejně jako spínač větráku, jen to je na jinou teplotu a rozpínací...(zahřátím se rozpojí)...ta řj má dva konektory čtvercovýho tvaru s rozmístěním vývodů podobným paticím pro autorelé...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz