Ono stačí otevřít kapotu a podívat se co by tam asi tak dělala...v čechách když se něčemu nerozumí, tak to má 'počítač' a navíc nejde načíst...klasická výmluva...ségra měla kdysi Opel Corsa B a odešlo jí relé žhavení a s otcem dala auto k autoelektrikáři, kterej jí udělal žhavení na vypínač (né na tlačítko ale skutečně vypínač) a ten nechal zapnutej...skončilo to tím, že ségře to navíc nevysvětlil a po první cestě shořely žhavičky a alternátor...auto jsem vzal a na čerstvou baterku odvezl zpět, že chci aby na svoje náklady opravili vše co díky jejich opravě odešlo a optal jsem se proč to neopravili výměnou toho původního relé žhavení...prý to jinak nešlo jelikož je v autě počítač... na to jsem se ho optal, co tam jako u mechanickýho dieselu dělá a jestli by mi mohl ukázat, kde jako je...a pokud to nedokáže, tak že je zralej na titul obecního blba...na to neměl moc argumentů, tak altík opravil a žhaviče vyměnil a žhavení jsem pak já předělal na relé žhavení z forda, jelikož origo opeláckej stál nehorázný love....další podobná storka je s kamarádovým tranzitem...seskládal si ze dvou jednoho vcelku zánovního a když chtěl jet na STK po dokončení přestavby, tak zjistil že mu bliká kontrolka airbagu...volal mi a já že to nemůžu hned teď jet k němu řešit, ale navečer že bych se stavil... to mu nestačilo a jel autem do autoservisu do vedlejší obce, že to jako diagnostikujou...tam se jim samozřejmě nevedlo, a kamarát mi volal znovu, že ten jeho transit je asi fakt v prdeli, že bude asi v hajzlu počítač, jelikož to nejde načíst a nebo že je blbě poskládaná elektrika (kamarád se přiznal že to je seskládaný)...na to ze mě vypadlo, ať na mě počkají, že jsem nedaleko a čtvrthoďka je neposere...dorazil jsem a první na co jsem se zeptal bylo, co že to tam oba činí...dostalo se mi vysvětlení, že ten tranzit ač plně funkční až na ten airbag je neskutečnej bastl a kdoví co je tam odpálený....na to jsem odpověděl, jak na to přišel a jak chce diagnostikovat airbagy na jednotce, která nemá byť jen jedinej drát kterej by šel k diagnostice připojit, takže tu všichni akorát maříme čas...mimochodem během hovoru jsem otočil klíčkem a viděl jedno bliknutí-pauza- jedno bliknutí...což je řidičův pytel...řekl jsem, že je mi jasný co tomu je a že už je to jen otázka měření multimetrem...pán samozřejmě chtěl love za diagnostiku tak jsem navrhnul že kilo 'za snahu' je až dost, a že mě vcelku nezajímá, že člověk s diagnostikou neví co může a nemůže měřit...nakonec to byl ukroucenej přechod mezi pytlem volantu a vedením na sloupku volantu...to se přehodilo z toho zbylýho vraku po přestavbě a nebejt tý show kolem, tak to byla sranda na 15minut...a to jen kvůli demontáži volantu...je to sice celý OT a dlouhý, ale psal jsem to proto, že v čechách je zvykem těch co o autech vědí nejmíň si otevíraj autoservisy...čest vyjímkám...
_________________ Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří... Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad... Walker...Linux User, Windows Fucker...
|