Tak kde začít? Bude to delší povídání tak asi takto:
Matka jela na víkend ze Zlína do Prahy, v pátek ve Zlíně brala plnou nádrž, cesta v pohodě. V neděli bylo v nádrži asi tak osminka až slabá čtvrtka. Vzala tedy v Praze plnou, bohužel benzínu. Odjela od benzinky, ujela cca 5 km do Globusu, po návratu k autu, auto ne a ne chytnout. Když po x-tém pokusu nastartovala a dala se na zpáteční cestu do Zlína. Byť auto příšerně cukalo a bylo aboslutně bez výkonu, tak za každou cenu prostě musela dojet (to už byla neděle večer). Po jakéms takéms návratu sem si opět vyslechl jak jsem neschopný, že kupuju starý neschopný krámy atd., atd. O benzínu v nádrži se "zapomněla" zmínit. Po dojetí nádrž byla téměř pořád plná!Tady podotýkám že po technické stránce bylo auto a motor zvlášť ve velmi slušném stavu. Důvod ke spršce kritiky pramenil z toho, že auto zhruba každá 2-3 měsíce stálo v servise s nějakou tou prkotinou, jako třeba nefunkční přední stěrače, světla (čili většinou problémy s elektrikou které jsem kompletně později odstranil důkladným proletováním pojistkové skřínky), prasklé táhlo spojky, prasklý výfuk apod. Co byste chtěli od 14 starého auta. Co se týče motoru, ten byl s ohledem na ujetých 340 tis. ve skvělé kondici, což byl také hlavní důvod koupě, s autem jsem před koupí jezdil cca 1,5 roku služebně, takže jsem dobře věděl co kupuju. Ale zpět k problému. V pondělí se Escort odvezl do blízkého servisu jehož majitel je náš dobrý známý a jezdíme k němu již mnoho let. To bylo před téměř třemi měsíci!!! Od té doby tam auto stojí a průběžně se na něm dělá. Jelikož se s něčím takovým ještě nesetkali tak se opravuje v podstatě na etapy, již se toho udělalo opravdu dost a motor stále není v provozuschopném stavu. Začalo se repasí čerpadla (Lucas), samozřejmě se odstranil veškerý benzín. Vyměnilo se veškeré palivové vedení, filtry, repasovaly se i vstřiky, palivová pumpa, prostě skoro vše co se dá se opravilo/vyměnilo a stav je pořád stejný. Momentálně se věc má takto, že motor nechytá (tady doplním, že asi před měsícem se s autem pár dní bez větších problémů jezdilo, než se zhoršily starty do současného stavu). Skončilo se na tím, že to někde stále chytá vzduch tak se s tím teď laboruje. V autě ji mimochoděm nasypáno již cca 20tis., je v tom ale i výměna oleje (nastal interval výměny), výměna předních kotoučů a destiček, čepů a ještě pár drobností. Někdo možná namítně, že je to zralé tak akorát na vrakáč, ale když už se do toho nasypalo tolik tak ať se to taky dotáhne do zdárného konce. Proto se tady obracím na všechny z Vás kdo s tímto motorem máte zkušenosti, podělte se prosím o své znalosti, je možné že se něco opomnělo. Předem mnohokrát děkuji.
_________________ Ford Escort CLX kombi 1.8i, MkVII, r.v.98 Ex: Ford Escort CL kombi 1.8D, MkVII, r.v.96
|