Nejaký špatný přepočet na palce. Když pominu veškeré papírové birogratické předpisy, musíte se před Kesamem poklonit a omluvit se.
Nedočetl jsem se o kolika palcový ráfek šlo 15" nebo 16" ????
1/ na 165/50 7" - to je šířka ráfku 175 mm , což znamená, že ráfek na každou stranu vyleze jen 5 mm
na 185/45 8" - .....................200 mm.......................................................................7,5 mm
2/ 100% osazení je co šířka gumy to co nejmenší rozdíl šířky ráfku.
Bláboly o nějakém vyzutí v první zatáčce jsou opravdu jen bláboly.
Nyní jen Fyzika, na pomoc si vezměte knihu základů této vědy+ vektory.
Na jedné straně je tu boj a dohady , že na esco bych užší gumy jak 195 nedal - auto sedí jako přibyté/ hlavně při tlaku 3,0atm. v gumě???/, to je pravda, ale jeho možnost stability je o něco ponížena šířkou ráfku. Použije se o půl palce širší ráfek, a guma se bude chovat o hodně lépe. Vzdálenost hrany začátku dezénu na střed ráfku, nebo hrana patky gumy na střed ráfku je menší než max vyboulení bočnice gumy /měřeno ve středu výšky gumy. To znamená, že širším ráfkem jen narovnám počáteční rádius bočnice gumy do její poloviny výšky, zbytek ke vzorku zůstane stejný. Snižováním výšky gumy se jen zvětšuje obtížnost nasazení. Teoreticky i prakticky by být problém neměl nasadit pneumatiku o 1" užší než je ráfek, což si sednite na prdel , na těch 8" klidně dá i 175 ale samozřejmě s jiným výškovým indexem. To je jen pro pomůcku.
Guma 205/55 R16 daná na ráfek 5,5" a na ráfek 7,5" . Přes sobotu a neděli mě vypočtěte procentuální rozdíl v průhybu /rozdílná stabilita/ bočnice pneumatiky při bočním tahu 1000 kg /průjezd zatáčky/. Ostatní koeficienty volte libovolně , proto jsem volil i procentuální výsledek.
A jestli bude výsledek stejný, můžete Kasama roškubat na kusy vědátoři.