Při pročítání fóra jsem často narazil na případ, kdy autor příspěvku barvitě popsal nějakou závadu, ale už se nenamáhal napsat, zda se ji nakonec podařilo vyřešit (a jak).
Abych neopakoval stejnou chybu, ke svým "cukacím" příspěvkům po čase dodávám:
Závady se během dní začaly stupňovat (hlavně za studena), až jsem nakonec auto předal k opravě (nebudu psát komu, protože by Angličák možná nechtěl, abych mu dělal reklamu
).
Diagnostika sice odhalila pár vadných čidel (teplota nasávaného vzduchu, čidlo polohy klapky), ale to nebylo hlavní příčinou. Tou byl
nízký tlak benzínu na vstřikovací liště (100 kPa místo správných 300 kPa). Po vyloučení snadno dostupných možností (palivové hadičky, palivový filtr, relé a dráty k čerpadlu) bylo nakonec nutné demontovat nádrž a zkontrolovat samotné čerpadlo. Bylo vadné. Po výměně auto jede jako drak, má švunk ještě lepší, než když jsem ho před 6 lety kupoval, i za mrazu chytá na první otočení klíčkem a při rozjezdu trhá asfalt.
Kdosi tu jednou trefně poznamenal, že když auto netáhne, je to nejčastěji proto, že buď nemá co, anebo nemá čím pálit. Tedy že buď chybí palivo, nebo správná jiskra. Mě se týkala ta první možnost.
Strávil jsem spoustu jalového času oblézáním hadiček a utratil spoustu zbytečných peněz za opakované výměny svíček, kabelů, ventilu odvětrání klikovky a vůbec mě nenapadlo, že jako laik bych mohl pomocí manometru na pneumatiky zkusit také změřit tlak na liště. Jste-li ve stejné fázi bezradnosti, v jaké jsem byl já před měsícem, možná vám bude můj příspěvek nějak užitečný.