fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 02 lis 2024 13:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 91  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 03 bře 2011 14:15 
Offline
Nováček

Registrován: 20 úno 2011 11:34
Příspěvky: 10
Takto probíhal nouzák. VGTDC fungovalo, tlak v MAP byl taky, ale potom něco a nouzák. Tlaky (nebo podtlaky) utekly.

Obrázek

_________________
________________________

FF I, kombi, 1,8 TDCi, 85kW, r.v. 03


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 03 bře 2011 14:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Hledal bych v miste toho padu do nouze misto kdy tlak v sani stale roste a pritom ecu prikazuje turbu ubra. V nekterych mistech tam je MAPV u (nebo i pres) 4.5V. To bude urcite doraz. Muzes mi prosim tenhle zaznam hodit do mailu ? Diky.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 03 bře 2011 21:42 
Offline
Nováček

Registrován: 18 bře 2007 12:48
Příspěvky: 24
Bydliště: ŽILINA
nazdar tomine
Skúšal som tu novu verzia ford diag 1.21 ale bez úspechu .
Pri naštartovanom motore keď to chcem pripojiť mi motor scípne a nedá sa naštartovať. Musím to odpojiť a až potom naštartujem.
Pri zapnutom zapal.klúči mi to spojí, vyčíta aj vin kod ale nedá sa naštartovať.
Poraď čo stým mam ešte urobiť aby to fachčilo.
1.20 ide v pohode
Mám motor 1,8 TDDI r.v.2002

_________________
Ford Focus combi 1,8 TDDI 12/2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 03 bře 2011 22:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ahoj, zatim bohuzel neporadim, zatim nevim cim to je. Musim to zkusit na aute.
Takze jestli tomu dobre rozumim, tak ve chvili spojeni s jednotkou to chcipne a pak to nejde nahodit dokud se
soft. od jednotky zase neodpoji
?
Takze pak stisknes "Disconnect ..." a v tu chvili uz nemusis ani vypnout klicek, jen zatocit starterem a natoci se ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 04 bře 2011 13:32 
Offline
Nováček

Registrován: 18 bře 2007 12:48
Příspěvky: 24
Bydliště: ŽILINA
Áno tak nejak ale ten kľúč musím vypnúť a potom môžem štartovať

_________________
Ford Focus combi 1,8 TDDI 12/2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 05 bře 2011 18:46 
Offline
Nováček

Registrován: 20 úno 2011 11:34
Příspěvky: 10
Moje připojení verze 1.21.
Nastrartuji motor
Připojím kablik
Připojit interface
Connect engine EEC V
Připojí se a po cca 30s chcípne motor. Nic nedisconnectím,neodpojuji a rovnou startuji znovu.Potomuž nechcípá.
Pár obrázků z provozu, motor netáhne ale nepadá do nouzáku:

Rozjezd auta

Obrázek

cca 160 km/h

Obrázek

Obrázek

a budíky při 150 km/h

Obrázek

to naklápění lopatek turba je normální? mě se nelíbí. Ukažte někdo průběhy

_________________
________________________

FF I, kombi, 1,8 TDCi, 85kW, r.v. 03


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011 17:57 
Offline
Nováček

Registrován: 18 bře 2007 12:48
Příspěvky: 24
Bydliště: ŽILINA
pre elpepa
Ja to robím tak isto ale keď mi motor vypne tak už to nenaštartujem.
Ty máš TDCI a ja TDDi tak tam bude problém

_________________
Ford Focus combi 1,8 TDDI 12/2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011 21:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
elpepa: to urcite neni ok, budu mit chybu v prepoctu te hodnoty a proto budik ukazuje nesmysl
Mam to poznacene a mkrnu na to. Dik moc za obrazky. Hodne pomuzou.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 07 bře 2011 12:19 
Offline
Nováček

Registrován: 01 kvě 2010 13:42
Příspěvky: 19
Bydliště: Ivanovce,Trenčín
tiez som skusil napihnut dva fordy,vsetko TDxI, tu je popis:

Focus 1,8TDCi rv.2003
Po nacitaní hodnot ECU sa vypol motor tak za cca 5 sekund. Bez problemov som ho znova nastartoval, uz to potom nezhaslo.
Chyby ziadne, pristroje v gauges TDxI ukazovali OK.
Po chvili zivych dat zamrzol NB, musel som nasilu restartovat.
Opakuje sa zhasnutie motora po nacitani ECU.
Z ecu cita nejak malo udajov, ani WIN nenacita.
Flags - chybove hlasenie, ked dam storno, objavi sa nove okno, ak dam storno alebo ignorovat, ukonci program ForDiag.
Testy - KOEO aj KOER vypise chyba 22 a vypne motor. Test vystupov-tlacitko neaktivne vypne motor, ostatne nic neurobi.
Volby Alcelerace a adaptace zosednute - neaktivne.

Da sa pripojit este k ABS a Airbag, tam iba chyba B1318.

Pripojenie k fiesta 1,8TDi rv.2000

sprava sa to podobne, tiez po vycitani ECU zhasne motor, da sa bez problemov znova nastartovat. Podobne sa spravaju aj testy, len vypise chyba 11. Inac motor, abs a airbag bez chyb. Pri pokuse pripojit ABS/ESP/SCP zamrzol NB.

Zatial len toto, skumame dalej.

_________________
Ford Fiesta 1,8 TD r.v.4/2000 55kw
Ford Focus combi 1,8 TDCi r.v.3/2003 85kw

predtým:Ford Sierra 2,3D combi a Sierra 2,0B combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 bře 2011 18:44 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2011 18:28
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno
tak přidávám svoje adaptace.. Najel sem od resetu jednotky cca už 300km a stále tam toho moc není - asi to bude tím, že to moc nevytáčím.

Píše to aj nějaký chyby - hlavně různé chyby o chudosti směsi a taky o tom, že nejede snímač na vačce, což je fakt, nejede ani podle flags. Asi nějakej průser v kabelech:(

Kažopádně popíšu stav - motor strašně cukal, dusil se, střílel strašně do sání a do vejfuku, nejelo to, když to bylo studený, tak se to strašně blbě rozjíždělo, střílelo to, dusilo, nemohlo se rozjet, pak pro prošlápnutí a pár vteřin čekání vylítly otáčky na 4000 a podařilo se rozjet - přeřazení pak na 2ku atd. už bylo lepší, sice to zacukalo, ale asi jak kola za jízdy při uvolňování spojky protáčely motor, tak se to chytlo bez nějakýho dušení.. Ale cukalo to fakt HODNĚ děsně. Navíc při zahřátém autě to drželo otáčky a někdy dokonce zrychlovalo - mohl sem zařadit, a hodit si nohy z okna a jen točit volantem, auto jelo samo - prostě tempomat. Jo a po pár km jsem vyměnil i vzducháč, aby se to zase tak rychle nezasralo.

Vyčistil sem MAF, klapku, volnoběžněj ventil a cukání téměř přestalo. Auto se rozjíždí docela pěkně, aji pěkně táhne.. Necuká při přeřazování ani moc během jízdy. Nutno podotknout, že ani jedna z těch součástek nebyla nějak výrazně zanesena.. Snad jen ta klapka trochu..

Nicméně vypl sem baterku, namontoval sem ty věci zpět a zapl baterku, nastartoval a chcíplo to. Znova a znova a znova a pokaždé vylítly po startu otáčky na cca 2500, pak postupně klesaly až klesly na 0. Motor má nepravidelný běh, střílí to tam asi nějak podivně, otáčky taky sem tam lítaj. jakmile se ale třeba kilák ujede (i za studena), tak už to nechcípá, ale na volnoběh to má furt divnej zvuk a když to klesne na těch cca 800 ot. tak se to i divně třepe - prostě to asi fakt blbě střílí. Sem tam to trochu cukne, ale hlavně to stále žere cca těch 13l/100, což mě štve nejvíc. Můj dnešní názor je:
Motor stříkne benzín, ten se blbě spálí, tedy zůstane nějaké nespálené množství v motoru (proto to taky jakžtakž někdy mám pocit drží otáčky déle i bez plynu, než bych chtěl), tím pádem na lambdu foukne víc vzduchu ze směsi, než benzínu, lambda zjistí, že směs je chudá, obohatí adaptace (což je vidět) a sem tam je to i mimo těch 25%, takže napíše, že směs chudá (system too lean, nevím přesně ty čísla chyb). Teď by mě zajímalo, jestli na to může mít vliv ten sensor vačky, že to střílí podle nějakých tabulek a tedy ne podle skutečný pozice vačky? A hlavně jak se doprčic zbavit tý spotřeby.. Přemýslím, jaký pidy by mi pomohli v osciku, abych se někam pohl - MAF i TPS mají průběh docela dobrej (až teda na to, že u TPS jsou ty čáry takový kostrbatý, místo krásný linie to udělá takový schody poklidném při prošlápnutí plynu a poklidném spouštění nohy z pedálu.. Nemáte nějakej tip?

Díky
R
Obrázek

_________________
Mondeo MKII 2.0 kombi Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 bře 2011 20:43 
Offline
Nováček

Registrován: 06 bře 2011 18:04
Příspěvky: 1
Ahoj, taky mě přišla dneska diagnostika a hneda se připojovalo. Načetla se závada- P1200 Injector Range/Performance D*, Co tadle zavada značí ? A po pokusu ji smáznout tak se tam hnedka objevuje zase znova. Čekal jsem zavadu pedalu plynu nebo snimač polohy vačky , když mě to minulej teden na dalnici při 130 chcíplo , rozblikala se kontrolka žhavení a nastartovat to znova šlo a jelo se dál. Doposud auto jezdí.

_________________
Ford focus 1.8 TDCi 85 kw Ghia
12/ 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 bře 2011 22:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Nikde jsem nic uzitecneho o P1200 moc nenasel.
Co jsem nasel, tak byla zminka o tom ze jeden ze vstriku muze mit uz hodne ujete parametry a ze bud pomuze znovu nakodovat vstriky, nebo pak jen vymena.
Doporucil bych ti zkontrolovat na zalozce TD adaptace vstriku, ale az s opravenou verzi co bude. Ve stavajici verzi
ty hodnoty adaptaci nejsou spravne zobrazene.
Budu se snazit co nejdriv vydat opravenou verzi.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 bře 2011 22:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
To robatko: dopis si prosim presne typ auta, motoru, rok, ...
Spotrebu neres, auto nesmi cukat a pak muzes teprve resit kolik to zere.
Jestli je to ostre cukani, tak vymenit svicky a pokud to nepomuze, tak take kabely. Pak teprve res neco dalsiho.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 bře 2011 22:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2010 23:12
Příspěvky: 177
Bydliště: Praha 13
Robatko píše:
Přemýslím, jaký pidy by mi pomohli v osciku, abych se někam pohl


doporucena kombinace pro diagnostiku číslo 1
RPM, LAMBSE1, KAMRF1, VEGO1, TPS
doporucena kombinace pro diagnostiku číslo 2
RPM, Speed, IEGO, LAMBSE1
RPM, MAF, FUELPW1, ITP


zahrej motor, pak drz plyn at to toci 2000 nebo 3000, hlavne at se hybe IEGO1 a pust plyn a sejmi obrazovku s kombinaci cislo 2 tak aby bylo co nejvice videt co se deje po pusteni plynu.

_________________
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW - 206000km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 bře 2011 08:56 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2011 18:28
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno
tomin píše:
To robatko: dopis si prosim presne typ auta, motoru, rok, ...
Spotrebu neres, auto nesmi cukat a pak muzes teprve resit kolik to zere.
Jestli je to ostre cukani, tak vymenit svicky a pokud to nepomuze, tak take kabely. Pak teprve res neco dalsiho.


jasně, už sem dopsal, sorry.

Auto už prakticky necuká, to bylo před tím vyčištěním MAFU, klapky a volnoběžn. ventilu. spíš ten nepravidelný běh motoru na volnoběh a spotřeba. Je fakt, že když vystoupím z auta hned po jízdě, nebo když po nějakeejch ujetejch km zapnu topení / ventilaci, tak je cítit benzín.. Sice to má dhyby, že chudá směs, ale benzínu je tam všude ažaž..

JInak svíčky sem měnil hnedka zkraje, akorát za nějaký obyč Brisk, a kabely jsou Bosch - ale jak dlouho, nevím. Cívka zdáse býti původní.

Spíš přemejšlím, jestli na to může mít vliv ten snímač vačky.

Tomin:
Jo jinak, když spustím ten prostřední test, při kterým má běžet motor, tak mi fordiag spadne a motoru se trochu zvýší otáčky. Nesetkal ses s tím ještě?

_________________
Mondeo MKII 2.0 kombi Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 bře 2011 09:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Svicky tam patri jine, tvuj motor je na typ svicek extremne citlivej. Opravdu muzou delat neplechu. O svickach si najdi info pres Hledej.
Nepravidelnym behem na volnobeh myslis ze nekdy vynecha zapal, nebo ze bezi ciste a jen se trochu meni otacky ?

O spadnuti programu pri spousteni testu nevim. Posli mi prosim obrazvku s tou chybou. Diky.
Nebo ve slozce programu (..\Data aplikaci\Fordiag\) by mel byt protokol.txt. V nem bude chyba zapsana taky.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 bře 2011 11:44 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2011 18:28
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno
Tomin:
jj, protokol sem našel: Chyba je tato:
Kód:
08.03.2011 09:20:41 Start (v1.20)
08.03.2011 09:35:34 Chyba v programu !
08.03.2011 09:35:34    text chyby : Proměnná LCRECE nebyla nenalezena.
08.03.2011 09:35:34    v modulu   : CLSTHISAPPLICATION.ODIAG.ODIAG.ECU_INTTESTSTART
08.03.2011 09:35:34 (CLSTHISAPPLICATION.ODIAG.ODIAG.ECU_INTTESTSTART
08.03.2011 09:35:34 <CLSTHISAPPLICATION.ODIAG.ECU_INTTESTSTART<TESTEEC.TESTSTART<CLSTHISAPPLICATION.OMAINFORMSET.FRMMAIN
08.03.2011 09:35:34 .OPAGES.TESTS.PGFTESTPROPERTIES.PAGE2.OTESTMARSHAL.TESTSTART<CLSTHISAPPLICATION.OMAINFORMSET.FRMMAIN
08.03.2011 09:35:34 .OPAGES.TESTS.PGFTESTPROPERTIES.PAGE2.CMDTESTSTART.CLICK<FORDIAG)
08.03.2011 09:35:34    na řádku   : 4462
08.03.2011 09:35:34    číslo chyby: 12
08.03.2011 09:35:34    text řádku:          6


Jinak tedy k autu a diag.. Vždycky, když si myslím, že už tomu trochu začínám rozumnět, mě něco přesvědčí o opaku. Celou dobu to ve všech chybách píše, že to má chudou směs a dneska (nevím, jestli se to dělo i jindy a nevšim sem si toho, nebo jestli až dnes) koukám na budíky a za jízdy lambda skáče správně mezi těch odhadem 100 a 900 a Lambse se snaží držet kolem 1 (resp. spíš to bylo na 1,03). Ale jakmile brzdím na křižovatku a zastavuju, LAMBSE začne pomalinku klesat až dopadně na těch 0,75 (a tam stojí a to vše stihne asi během 6ti vteřin), což, jak jsem pochopil, je maximum. Co mi nejde do hlavy, že to hlásí chudou směs a budík je přitom v nejbohatší směsi, jakou to dokáže adaptovat?
Mohl by to prosím někdo uvést na pravou míru a zodpovědět mi tyto otázky:

1) LAMBSE vychází z přepočtu mV lambdy a značí, že směs JE podle lambdy AKTUÁLNĚ CHUDÁ NEBO BOHATÁ? Nebo že bude potřeba směs obohatit nebo ochudit? Tedy 0,75 znamená přesně co?
2) Jakej je rozdíl mezi okamžitýma adaptacema (tedy LAMBSE, někdo to tu nazýval okamžité adaptace) a celkovou adaptací - korekcí paliva? Kdy se používá co a podle čeho jednotka vlastně vypočítává množství toho paliva? A jak do toho všeho zapadají ty adaptační tabulky?

Díky, postupně pročítám celé toto vlákno, ale je toho fakt hodně a musím taky někdy pracovat, takže už sem tak ve třetině, tak mě prosím nekamenujte, pokud to tady někde je.. Snaha se cení :|

_________________
Mondeo MKII 2.0 kombi Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 bře 2011 14:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 led 2011 21:16
Příspěvky: 5
Fordí motory jsou opravdu velmi vybíravé na svíčky. Brisk nevydrží víc jak 5000 km. Škoda je tam dávat. Mi nejvíce vyhovují svíčky Bosch s ytriovou elektrodou. Nejsou ani tak drahé a vyhovují i LPG ( cca 15000 km). Volnoběh ovlivňuje i čistota klapy, stačí sprey.
Poslední problém, pro který jsem si opatřil "Tominův" kabel bylo vynechávání motoru.
Diagnostika vykazovala chudou směs. Nakonec jsem po výměně zapalovacích kabelů a svíček odzkoušel starým osvědčeným způsobem jiskru na jednotlivých válcích dotykem svíčky o blok a i vizuálně se dalo poznat, že se poroučí zapalovací cívka. Po výměně šlape motor jako nový i na LPG. Opět potěšení z jízdy.


Ford Mondeo 1,8 16V-Zetec hatchback, MK II, 85 kW, r. 1998, B+LPG-Koltec-Necam

_________________
Ford Mondeo 1,8 16V-Zetec hatchback, MK II, 85 kW, r. 1998, B+LPG,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 bře 2011 18:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Robatko píše:
Co mi nejde do hlavy, že to hlásí chudou směs a budík je přitom v nejbohatší směsi, jakou to dokáže adaptovat?
1) LAMBSE vychází z přepočtu mV lambdy a značí, že směs JE podle lambdy AKTUÁLNĚ CHUDÁ NEBO BOHATÁ? Nebo že bude potřeba směs obohatit nebo ochudit? Tedy 0,75 znamená přesně co?

Lambse nevychazi vubec od lambdy. Jsou to dve naprosto rozdilne veci.
Napeti z lambdy je napeti ktere rika jestli lambda ted vidi ve vyfuku bohatou nebo chudou smes.
LAMBSE je predpis jak bohata smes se prave bude pripravovat z pohledu ECU. Je to proste ta hodnota, ktera ma za ukol URCIT a STALE MENIT AKTUALNI BOHATOST smesi. Meni si ji sama ecu a to smerem k chudsi smesi pokud lambda sonda aktualne tvrdi, ze je smes aktualne bohata, nebo obracene.
Pokud nahodite budiky na studenem motoru, tak budete videt ze hodnota lambse bude v cislech mensich nez 1.00 = jednotka bude sama sobe predepisovat ze se musi pripravovat bohata smes.
Pokud se LAMBSE kloni k hodnote mensi nez 1, jednotka vstrikuje stale VICE paliva nez je "zakladni davka" (vypocitana z vahy vzduchu, atd.).
Nekde jsem to uz popisoval, zkus nastudovat toto viewtopic.php?p=319917#p319917

Robatko píše:
2) Jakej je rozdíl mezi okamžitýma adaptacema (tedy LAMBSE, někdo to tu nazýval okamžité adaptace) a celkovou adaptací - korekcí paliva? Kdy se používá co a podle čeho jednotka vlastně vypočítává množství toho paliva? A jak do toho všeho zapadají ty adaptační tabulky?

Okamzite "adaptace" nejsou vlastne adaptace ve smyslu nejake upravy kvuli mechanickym zmenam na motoru apod. Jen se touto hodnotou lehce pozmenuje bohatost smesi tak, aby se napeti z lambdy stale preklapelo kolem lambda 1.0.
Na rozdil od toho, dlouhodobe adaptace jsou skutecne adaptace. Hodnota "celkove adaptace" na rucicce meraku (hodnota/PID KAMREF1) je hodnota, kterou ecu ted prave (podle aktual. otacek a zatizeni) pouziva a vycetla si ji prave z tabulky dlouhodobych adaptaci. Tam jsou hodnoty, ktere si jednotka vytvori za dlouhy cas a odrazeji zmeny parametru motoru. Napr. pricpane vstriky, odlisny tlak paliva v liste apod.

Vypocet bohatosti smesi probiha cca takto:
- veme se napeti z MAFu, nebo MAPu (podle vybavy motoru) + otacky + zatizeni + akt.teplota a dalsi (uz mene dulezite) korekcni faktory
- z toho se vypocita zakladni davka paliva
- vysledek se vynasobi hodnotou dlouhodobe adaptace, tedy pokud je KAMREF = 1.00, vysledna hodnota se nezmeni, pokud je vice jak 1.00, zvedne se davka paliva
- dale se na vysledek aplikuje kratkodoba adaptace (LAMBSE) - tam je to obracene - pokud je hodnota vetsi jak 1.00, UBIRA se davka paliva (protoze tato hodnota je vlastne predpis lambda hodnoty = soucinitel prebytku kysliku, kysliku, ne benzinu, proto obracene)
- a vyjde celkove mnozstvi paliva ktere je treba vstrikovat

Pro lidi co uz znaji hodnoty z OBDII je treba upozornit, ze KAMREF je vlastne LTFT (long term fuel trim), akorat Ford pro KAMREF nepouziva procenta, ale cislo kolem 1.0
A LAMBSE je principielne to same, co se u obdii nazyva STFT (short term fuel trim, coz se da prelozit jako "rychle zmeny v dodavce paliva"). Adaptace je ale v tomto pripade zavadejici nazev. Spis je to proste ta hodnota, ktera ma za ukol URCIT a STALE MENIT AKTUALNI BOHATOST smesi.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 bře 2011 18:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
vlesek píše:
...Diagnostika vykazovala chudou směs. Nakonec jsem po výměně zapalovacích kabelů a svíček

Toto je dukaz toho, ze pokud lambda sonda rika "chuda smes", jeste to nemusi znamenat ze smes je opravdu chuda. Na toto je treba pri uvahach davat pozor.
Staci ze nepreskoci jiskra, smes se ve valci nespali a nespaleny kyslik ve vyfuku lambda vyhodnoti a zacne hlasit "chuda smes".

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 91  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz