fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2011 23:29 
Offline
Nováček

Registrován: 04 dub 2009 17:43
Příspěvky: 19
Bydliště: Příbram
Zdravim, potřeboval bych poradit, jak se dá správně nastavit potenciometr na čerpale. Pro info: mám Escort, r.v. 97, 51 kw a čerpadlo Lucas. , servomotorek nemam,to druhé lanko vede k termostatu. Díky za rady

_________________
Escort 1.8 TD 66kW r.v.2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 srp 2011 18:42 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Čau, na nic moc to vliv nemá. Ale skusím ti oměřit hodnotu v Ohmech, když je zavřenej plyn. Myslím.že tam bylo 2K Ohm/ 2000 Ohm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 srp 2011 00:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
A to by ses divil na co to má vliv...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 srp 2011 10:56 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Já sem to před rokem zkoušel (co to udělá)když to rozšteluju a že by to nejelo se nezdálo-fakt že to žralo a kouřilo byla druhá věc. Jenom sem chtěl říct, že auto pojede,i když TPS odmontuješ, ale to se mě nikdo neptal. :)

Michal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 srp 2011 10:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
TPS je u DPCN čerpadel jedno ze základních prvků ze kterých se vypočítává vstřikovaná dávka nafty, a to že ti to jelo není ani tak vlivem mechaniky, ale tím že EEC_V použila nouzový tabulky a signály od čidla klikovky a snímače vstřiku a pokusila se v režimu snímání otáček a zpětný vazby kdy a kolik to vstříklo něco namíchat aby to dojelo...takže jediný na co nemá TPS vliv, tak na funkci rostlináře... :-D ...abych nebyl úplně OT tak nastavování TPS na odpor není úplně ideální, nejlepší je ho nastavit napěťově na požadavky řj...přes TPS jde referenční napětí z řj 5V a plyn funguje tak, že přes odpor toho TPS se napětí sráží....stačí tedy na správný piny řj připojit voltmetr, zapnout klíček a nastavit TPS tak, aby bez plynu bylo napětí kolem 0V a na plnej tam bylo kolem 5V...TPS vystředit tak aby se v obou polohách drželo ve stejných odchylkách a je to...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 srp 2011 13:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Trochu poupravim ty napeti. Napeti kolem 0V a kolem 5V uz vyhodnocuje jednotka jako zkrat na kostru, pripadne na +5V zdroj a oboji se tedy povazuje za chybu.
Napr. na benzinaku byva na uplne zavrene klapce cca 0.7-0.8V a minimum co jeste nebude brano jako chyba bych typoval nekam k 0.5-0.6V.
Na dieselu to asi nebude jinak.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 srp 2011 13:35 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Já sem to dělal ohmetrem - to bylo nejjednodušší, protože jsem odpojil společnej konektor od čerpadla,tam jsem našel proměnou hodnotu v ohmech a nastavil na původní hodnotu (nejprv jsem změřil hodnotu při zavřeným plynu,potom jsem to oddělal a mohl jsem si s čerpadlem hrát ... po namontování zpět jsem tam nastavil zpátky 2K ohm při zavřeným plynu a je to to samý :)
Jo,s tím ůbytkem napětí na potenciometru máte právdu, jasně že do ŘJ nejde jenom proměnná odporu.
Ale spíš by mě zajímalo,co na to říká servisní manual.

Zdar borci.
Michal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 14:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Walker píše:
...stačí tedy na správný piny řj připojit voltmetr, zapnout klíček a nastavit TPS tak, aby bez plynu bylo napětí kolem 0V a na plnej tam bylo kolem 5V...TPS vystředit tak aby se v obou polohách drželo ve stejných odchylkách a je to...
Tomine tímhle jsem myslel přesně to co si napsal...prakticky je ona odchylka od 0V i 5V prakticky stejná kolem 0,5-0,6V, takže tím vystředěním jsem myslel, že když naměřím 0,5-0,6V na volnej plyn, tak na plnej bude 5V mínus 0,5-0,6V, čili 4,4-4,5V...jinak když už si sem zavítal, nechtěl bys do svojí diagnostiky funkci sledování TPS udělat, k tomu graf reakce serva volnoběhu ke vztahu k reálným otáčkám motoru + jejich zobrazení na otáčkoměru v okně (dobrý pro sledování reakce táhla a sledování monitoru najednou) a pak další graf (nové okno) kde by byl signál od čidla klikovky a signál od snímače vstřiku, kde by se zobrazil výpočítanej úhel předvstřiku a délka vsřikovýho impulsu (pro seřízení množství nafty v zátěži) v závislosti na okamžitejch otáčkách (ty zase nějak zobrazit (stačí jen číselná hodnota)....případně pro kontrolu do toho vřadit signál otevření - zavření EGR ventilu....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 15:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ahoj,
ohledne TPS, jasne, vlastne sem to jen popsal svymi slovy. :wink:
Ohledne grafu - zvlast graf pro TPS uz tam je, jen bych ted kecal jestli funguje i na TD. Ale rekl bych ze by mel.
Ohledne toho cerpadla - k TD Escu jsem se dostal bohuzel jen jedinkrat u Anglicaka na dvore,
a tak z nej mam seznam vsech hodnot co umi posilat. Ale nemam je "dekodovane" do pouzitelne formy. Vim ze jednotka "nekde" na nejakem PIDu neco posila, ale nevim co to je. A to se presne bude tykat cerpadla, protoze to jsou PIDy, ktere benziny nevraci. Potreboval bych se k funkcnimu TD dostat tak na min. 2 hod.
Neni nekdo s TD z okoli Kladna ?

Jinak jeste ohledne tech PIDu - nektere o kterych vim kde jsou:
:INJDEM_TD Start of injection (demand value)
KTS vypisuje jako: Pocatek vstriku (pozadovana hodnota) ve stupnich/KH

:INJCUR_TD Start of injection (current value)
KTS: Pocatek vstriku (skutecna hodnota) ve stupnich/KH (co to je za jednotku ?)

:Strida snimace pocatku vstriku (v %), Signal otackomeru v Hz

Rika ti to neco ? Co to je za jednotky stupne/KH?
Co by mela byt "Strida snimace pocatku vstriku" ? Na 90% se to taky tyka cerpadla, takze "signal otackomeru" je asi jen zavadejici preklad. Co ma pumpa na sobe za cidla ?

(diky moc predem expertovi na diesely :smt007 )

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 17:42 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Ahoj, tak s těma jednotkama KH nevím.
Pak je tu strida snimace pocatku vstriku, to je vlastně poměr otevřeno/zavřeno signálu(blbě to vysvětluju,ale snad to pochopíte) pro lepší pochopení: WIKIPEDIA

U periodických signálů, které během jedné periody přecházejí z jedné úrovně do druhé a naopak, znamená střída poměr časů, ve kterých je signál v jednotlivých úrovních. Pokud se uvádí střída ve tvaru např 1:1, je tím myšleno, že obě dvě úrovně signálu trvají stejně dlouho. Pokud je střída udána v procentech, myslí se tím obvykle doba trvání úrovně „zapnuto“ vůči celkové periodě signálu. (0% až 100%, 50% pro 1:1).

Co má čerpadlo na sobě za bazmeky? Myslím,že jedniná zpětná vazba pro ŘJ na čerpadle je TPS .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 19:34 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Diky, ale ja vim co je strida/PWM. Me jde ale KONKRETNE o ty cidla a hodnoty.
Napr. co PRESNE ma byt Strida snimace pocatku vstriku (v %), Signal otackomeru v Hz
Co je to za cidlo na cerpadlo a co presne snima, apod.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 21:01 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Pokud to správně chápu, chceš vědět co to čidlo snímá? (ten potenciometr?)- ten snímá polohu plynovýho pedálu ( nad pákou od plynu je potenciometr) Myslím,že 10K ohm potenciometr- čím větší sešlápnutí,tím vyšší odpor. Základ byl tuším 2K ohm a navrch.
Ostatní hodnoty nevim- boužel nemám ani osciloskop momentálně,abych to změřil.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 21:22 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Nebavim se uz o TPS, ten je jasny. Ja to myslel jako obecny dotaz na vsechny ostatni snimace
a specialne jsem zminil napr. ten
Strida snimace pocatku vstriku (v %) protoze nemam tuseni jak to v tech cerpadlech presne funguje a co vnich konkretne snima a pak resi/reguluje ECU.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 21:43 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Dobře, mimo to,že už se ubíráme mimo téma, tak skusím zodpovědit.
Tak na čerpadle (u mě- Lucas) je zmíněné TPS,dál solenoid na ovládání předvstřiku,který řídí ŘJ . Dál start-stop snímač( ten je jasnej k čemu je). K ničemu jinýmu nevede kabeláž, krom jiné čerpadla BOSCH,které měli seřizování volnoběhu elektronicky řízeno také ŘJ nebo něčím jiným(to na autě nemám). Dále je na motoru (na vstřiku 3.válce ) snímač počátečního vstřiku paliva... to dává RJ signál,kdy začalo reálné vstříknutí... podle toho to RJ vyhodnotí a hejbe ze solenoidem na čerpadle, kde ten solenoid mění podle RJ PŘEDVSTŘIK.

Michal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 22:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Což oto, udělat seznam toho co obsahuje TCI u TD s EEC-V by nebyl takovej problém, popsat co s čím funguje bych asi taky nějak dal, ale problém je, že já mám diesel motor "okoukanej", čili ho řeším smyslově a dokážu snímače vyzkoušet změřením na stavy jestli je danej kus dobrej nebo mrtvej, ale už moc nejsem kovanej v možnostech diagnostiky a zobrazení stavů za chodu (já se prostě vždycky dokázal obejít bez služeb tý kalkulačky :D ) ....ale myslel jsem, když jsem zahlídnul co jde dělat se zetecem, že by šlo udělat nějaký OBD udělátko, který by usnadnilo nastavení toho TPS (přecijen připojit notes a hodit si ho tak abych na něj viděl od motoru, zapnout si zapalování a seřídit TPS tak aby hrála poloha páky plynu s tím, jak jí "vidí" řj je jednodušší a přesnější než se napichovat někam na vedení s multimetrem)...pak mě zajímal ten "úhel" nastavení předvstřiku v závislosti na otáčkách (řj umí předvstřik korigovat +a- nějakou hodnotu, která závisí na zatížení motoru (polohaTPS, otáčky motoru a snímač rychlosti určující jak jde motor do tahu), pak podle stavu vzduchu (MAF,MAP kde se zpracuje objem a tlak vzduchu (z toho je vypočítanej obsah kyslíku v závislosti na momentálním tlaku vzduchu či nadmořský výšce))...ten "úhel" předvstřiku by byla nějaká hodnota vypočítaná z čidla polohy klikovky a snímače otevření vstřiku, z něhož pak řj vypočítává impuls pro ventil nastavení předvstřiku, a tím vlastně časuje a dávkuje kdy se nafta dostane do vysokotlaku a rozdělovače, dřívějším nebo pozdějším plněním vysokotlaký části lze jedině u pevně nastavený mechaniky rotačního čerpadla měnit fyzicky počátek vstřiku....počítám, že to bude mít něco jako adaptační mapu, z níž by vyšlo, jak je vlastně nastavený staticky čerpadlo vůči rozvodům, a dalo by se to použít k jeho jemnýmu nastavení...každej nemá mikrometr na nastavení čerpadla podle zdvihu plunžru...EGR funguje tak, že do docílení provozní teploty je blokovanej (studenej motor by se spalinama ještě víc dusil) a spíná se pokud motor není ve vyšším zatížení (při prudším sešlápnutí plynu se zavře, při jakým procentu zátěže to je netuším, jen vím že to dělá) a v určitým rozsahu teploty motoru (kdy je předpoklad tvorby oxidů dusíku a použití EGR neomezuje výkon motoru)...servopohon co řídí pomocný táhlo volnoběhu funguje tak, že se při zvýšení otáček plynem kolem 1500 (bajvoko) zruší řízení volnoběhu (servomotor nejvíc uvolní lanko a táhlo se vrátí do parkovací polohy, jelikož není co regulovat na volnoběhu) a při poklesu otáček pod 1500 se táhlo vysouvá podle stavupředpokládaný zátěže (klima jde přes řj, tudíž se s ní počítá) do polohy lehce zvýšenýho volnoběhu, kterej podle reálných otáček postupným ubíráním (povolováním táhla) klesá na nominál, když se dostane pod něj, zase si kousek přidá...takže jak vidno, je tu spousta vzájemnejch závislostí ,který řj nějak řeší, jediný co asi neřeší je mixování obohacení směsi v závislosti na turbu, což se řeší čistě mechanicky a je otázkou jestli umí podle stavu snímání množství vzduchu a nějaký mapy nastavení mechanický turbokorekce měnit nastavení předvstřiku(bohatší směs bude potřebovat optimalizovat načasování vstřiku aby stihla efektivně prohořet)...takže tohle je tak nástřel jak to funguje a co bych od toho chtěl "diagnostikovat", aby vzniknul nástroj umožňující optimálně nastavit mechanickou část vstřikování, případně podle nějakejch softwarovejch osciloskopickejch průběhů nebo grafů detekovat vadný snímače nebo výkonový akční prvky.....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 23:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Boschem se tu zabývat nemusíte, není mi známa kombinace Bosch čerpadla s EEC-V na Kent I motoru...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 23:22 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Jo, Bosch omakanej nemám, jen vím,že řízení volnoběhu je dvojí formou:

1. Manuálně od nějákýho pseudo bimetalovýho hejblátka co je přimontovanej zespod termostatu(na obalu) a tahá přes lanko za páku volnoběhu - to je tak u mě, ale já tam mám páčku z přehazovačky,pač tohle je hin.

2.Elektronicky servomotorem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 23:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ono nejni TD jako TD...jestli tam máš Bosche a termostatický ovládání volnoběhu, tak asi nemáš na třetím vstřiku snímač a něco jako MAF tam asi taky budeš hledat zbytečně...stejně jako snímač polohy klikovky ....otáčkoměr jede z altíku a EEC-V to taky nemá anóbrž tam bude EDC....a ventil načasování vstřikování to taky nemá, ale jen ventil nastavení studenýho předvstřiku...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2011 00:04 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Jojo není TD jako TD, ale nerozumíme si, mám Lucas. Bosch NEMÁM omakaný, ale to je jedno.
Spíš by mě zajímalo co to nastavení TPS, viz téma. Co v knížce JAK NA TO? Tam by se o tom mohli zmiňovat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2011 00:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
No když tě zajímá co na to a jak na to praví Dr.Oetker alias Etzold, tak proč nenahlídneš do jeho bible...je krásná a občas plná blábolů....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz