fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 02:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 09 srp 2011 23:13 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
chlapi díky za rady, hlavně Walkerovi,
všechno jsem zrekapituloval s chladnou hlavou, vzduch nebyl- mám průhlednou hadici, nikde nic nevzlíná- po výměně O-roužků je to všechno suché jako Sahara:o)
jak Walker říkal, množství nafty řídí ten solenoid a když mám plyn na podlaze a někdy to jede a někdy ne, tak jsem si říkal, že je tam už jen ten potenciometr nebo jak říkáš TPS .
a jak ho tedy vidí řj ? vyrazil jsem k mému stříbrňáku a vzal jsem multimetr a vrhnul se na ten potenciometr a změřil to tedy pod napětím.
0V teda mínus tam šel na hnědý drát
na žlutý 5V
a na bílý by mělo lézt napětí z toho jezdce, aby řj viděla v jaké poloze je páka...jenže tam nic...
takže jsem ten poťák vyndal ven odstřihl dráty a znovu změřil ohmicky v dílně a opravdu proti středu na jednu stranu na těch 5voltů to nešlo...ani Mohm...
tak jsem z něj opatrně sundal to víčko a vyndal jezdce ....no a opravdu v místě kde jezdí kartáčky je mechanicky prodřená vodivá vrstva...
takže řj vůbec neví, kde je je a asi je v nějakém tom defaultním stavu... a když náhodou se jezdec toho poťáku natočil do místa prodření, tak se to chytlo a řj dostala informaci a proto pak to jelo chvíli jak o život :o)
to je nádhera -tahle mechatronika... ale, že to dovede fakt potrápit...
zítra seženu jiný potenciometr a dám vědět jak to dopadlo...
chci se ještě zeptat Walkere - pak stačí zase odpojit řj a ona si to nastaví, nebo je ještě potřeba něco jiného ?
díky. D.

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2011 23:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
pokud ho vyměníš a seřídíš s pákou plynu, tak ano, stačí odpojit baterku a mělo by to být ok...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 srp 2011 00:37 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Týbrďo tak potenciometr v pejru. Tak ať se podaří a všechno maká.

:smt006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 srp 2011 22:41 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
ahoj,tak TPS vyměněný a stejně to nejede.
mám ale pár dalších zkušeností. TPS se podařilo až na druhý pokus. u toho prvního z vrakáče uprostřed dráhy vysazovalo.
jinak odpor se pohybuje od1,6 Kohmů do 7 Kohmů.
to vadné uprostřed najednou vyskočilo z 3kohmů na 6,5Kohmů
to druhé z vrakáče, už jde plynule od 1,6 do 7Kohmů.
I když je páčka plynu úplně uvolněná a TPS nadoraz, tak tam bude 1,6 K, protože to mají chytrolíni dobře vymyšlené, v tom potenciometru uvnitř je na té keramické destičce napařený předřadný odpor 1,6Kohmů. tudíž to nikdy nepůjde od nuly. až bude čas hodím sem ještě foto toho mýho rozebranýho TPS.
nastavil jsem to tedy podle rad, napěťově při zapnutém klíčku, od 0,7V do 3,7V větší rozsah než 3V tam dle možnosti vytočení páky plynu nejde.
odpojil jsem baterku a jel to projet. zvláštní je, že na neutrál se to chová normálně, jde to za plynem, ale jakmile zařadím, tak to nemá sílu. dokonce ve 2000ot to jakoby vynechá a pak už to zase jede, ale nic moc, musím to vytáčet a vůbec to nejde za plynem.noha na podlaze aaa...neežžž se to rozjede doba....

akorát se mi moc nezdá, že by proběhla nějaká změna s novým TPS

:arrow: ještě Walkere ,prosím tě, dá se ještě nějak přesně ověřit, jestli řídící jednotka vidí signál z TPS správně ? a jak ho vidí ?

takže mi zbývá asi ten solenoid...
čidlo na klice bude tedy asi ok, když jde otáčkoměr
a čidlo na vstřiku je asi taky ok, když ho odpojím tak se to zhorší ..

solenoid zkusím sehnat originál..
mám na tom původním 967C07 P22aF
nemáte někdo spolehlivý kontakt na nákup nového solenoidu na nějakém eshopu? nebo někde za rozumnou cenu?
projížděl jsem odkazy na foru a ty už bohužel nefungují... :?
děkuji za pomocc

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 srp 2011 17:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Dost mne prekvapuje ,ze davas tak velkou vahu tomu potenciometru.Ja, pokud jsem ho mel rozstelovanej,tak jediny problem s motorem byl ten,ze nedrzel volnobeh a nezpomaloval prechod na volnobeh pri uvolneni plynu.Tahlo to porad stejne i vykon byl stejny od volnobehu k vysokym otackam.Po tvem dostelovani,funguje ti tizeni volnobehu?Hybe se ta paka co ridi volnobeh?Osobne si myslim ,ze maz v haji solenoid predvstriku.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 srp 2011 23:09 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
paka volnobehu se mi hybe, servomotor to drží na 800ot.
včera jsem to vytoči na Hradubický silnici a jel jsem kilák na trojku 80 a držel to, vzpoměl jsem si jak doporučují protáhnou výfuk a představte si , že to pak jelo asi deset kilometrů jak o život, zátah od spodu... pak to zase pomalu začalo ztrácet výkon.
tak si říkám, jestli se mi fakt neucpal katalyzátor... budu to muset zvednout a podívat se na to...je to fakt divný..

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 srp 2011 22:07 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
S tim oxidačním katalyzátorem teda nevim. Já mám na svodech chytlou bandasku,která vypadá jak katalyzátor a když kouknu dovnitř, tak je to jenom bandaska- žádný dutinky...Nevím,jestli to je tak správně,nebo je to už vypraskaný,ale v tomhle případě nevím,co by se ucpalo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 srp 2011 23:05 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
taky nevím,tonoucí se stébla chytá... musím to zvednout a uvidím, dneska jsem byl u klempíře , že by jsme to zítra zvedli a ten když to slyšel, tak mi říkal, že mu spíš připadá , že je děravej, než ucpanej. taky říkal , že mu oktávka netáhla a měl nakonec děravej vlnovec..
tak uvidím. fakt nevím čím by to mohlo být..

říkal jsem si ten solenoid, protože to začalo dělat zhruba po jeho výměně, ale že by se to projevovalo takhle a chytnul se ve vysokých otáčkách, nevím.. prostě jako když tam ta nafta neteče a neteče...

dneska jsem jezdil a nechtělo se to přehoupnout a boha přes2000ot.prostě ne a ne. nemohl jsem ani na jedničku vyjet nadjezd....až pak na neutrál to pomalu s plynem na podlaze vyjelo do 3500ot, tak to potom jakž takž jelo.

jeden mechanik mi říkal, že je možný jak už je vyběhaný čerpadlo, tak že už prostě v malejch točkách nedává...
je to možný ?? já si zase říkám, když to chytá hned studený a ani obláček, tak by to ještě mělo být OK, ne?
dokonce teď ten motor jede tak , že ať to přišlápnu, tak z výfuku ani čmoudík, vůbec nic, vzduch ale fouká..úplně jako super eco vozidlo..
díky za rady

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 srp 2011 23:19 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Ten vlnovec je s odpuštěním hovadina :)
Tak skus kouknout na turbo kolektor, nemáš ho třeba blbě seřízenej. Když říkáš,že nejde nafta.
Co EGR nezůstává viset?
Jenom se tak zeptám,od jaký doby ti to dělá,respektive, co se na tom autě dělalo?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2011 22:22 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
tak jsem zpět , celej od šmíru, ale už to tahá odspodu!!!
zvedli jsme to , uřízli šrouby z příruby a vymlátil jsem tu keramiku z katalyzátoru. pak jsem to jestě nastartoval a prošlápl, aby to vylítalo.
odvrtal jsem ty štefty, dal tam šrouby a namontoval zpět výfuk.
a jel to projet. už to táhne od spodu, pršelo, tak jsem to vyháhl jen na stovku, ale jelo to!!
sice to ještě není ono, asi ten solenoid/je trochu jinačí než originál) ale už vyjedu kopec:o)
nikdy bych nevěřil co ten kaťák udělá, přitom ty komůrky v tý keramice nebyly nějak extra ucpané.. ale asi po těch letech...

ještě mi to dělá , že co jsem tam dal to jiný TPS, tak při 2200ot je trochu výkonová díra, tam to najednou se jako zastaví a pak 2400 to už zase táhne a zrychluje...

EGR mám odpojený a zaslepený.

nevíte někdo jak se dá poznat vadná váha vzduchu?
jel jsem to projet s odpojenou a připojenou a nějak jsem neviděl rozdíl..

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2011 22:47 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Ahoj, katalyzátorem myslíš tu bandasku na svodech, já sem nikdy neviděl žádný dutinky- nic,jen prázdno :).
Tak říkáš,že ti to už lítá?
Michal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 srp 2011 16:49 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
přesně tak, ta bandaska je normálně plná keramických dutinek..
tahá od spodu:o) zatím nelítá.. sháním solenoid..

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 77 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz