mirek123 píše:
Ahoj,
riesim velmi podobny problem. Mam rok Focusa s Magic 2 (LPG nove
montovane v Prahe). Chytraci to nevedia (alebo sa im nechce?!) naladit,
tri-krat som to reklamoval. Nastavuju to len v automatickom rezime, bol
som toho svedkom pri revizii po 1000km.
Nevim co presne tim automatickym rezimem myslis, toto trosku prosim rozved. Jezdil jsi do tech 1.000km i na benzin anebo pouze na plyn?
mirek123 píše:
Diagnostika od Tomina (dobra praca
)) hlasi chybu P0171 chuda smes a
su uplne rozhodene adaptace - rozsvieti sa oranzova kontrolka motoru.
Auto jazdi, no od 2000 ot je trochu lenive oproti benzinu. Nechce sa mu
do kopca a neviem, ako sa tvaria ventily na tu zmes.
V jakem rezimu motoru (studeny motor, volnobeh, akcelerace, doslo LPG pri akceleraci, ....) se ti ta kontrolka rozsvitila? Priloz kdyztak i adaptace. Predpokladam, ze problem s chodem a vykonem motoru na benzin nebyl/neni (to je zaklad). S ventily ti moc neporadim, ja mam zatim na plynu nalitano jenom 6.000 km, takze nemohu soudit a ani nevim v jakem stavu jsou aktualne, resp. pred instalaci LPG. A ani nejsem automechanik.
mirek123 píše:
Chcel som LPG napichnut a skusit to poladit, no nedari sa mi spojit s
Magicom. Kupil som z Alzy prevodnik USB-RS232 (FTDI) a spravil si kabel-
redukciu DSUB9(RS232) - SRS 1.5/M04(Magic), prepojil dve datove linky +
GND. Soft od HL propan prevodnik vidi, no Magic sa nehlasi. Neviem kde
je problem, mozno Win Vista, skusim cez vikend XP.
No me se spojeni podarilo napoprve (maximalne prehodit RX a TX). Zjistil jsem na konektoru + a - (ty byly po krajich) a pak jsem jenom napichl datove vodice. Nevim jak moc jsi v elektronice zdatny, ale zkus si zmerit, ze na stabilizatoru mas 5V, overit spravnost zapojeni a to i na seriovem konektoru. Take po zapojeni na napajeni by mel prevodnik davat na TX 5V. Anebo si to seskladat kompletne znova, je to asi jednoduzsi nez hledat kde je chyba.
mirek123 píše:
K nastavenie LPG, ako funguje nacitanie benzinovych map do LPG? Riesil
si to uz? Myslim, ze by to malo byt najpresnejsie nastavenie.
Ano, momentalne jsem ve stavu, kdy jsem vyresil svuj problem s volnobehem a ladim si model. Toto resim nasledovne:
- V kalibraci v zalozce Mapa (F10) (viz obrazky vyse) mam nastavene 2.500 otacek pro sber bodu
- chvilku jsem jezdil na benzin at se mi upravi adaptace
- vymazal jsem mapu benzinu (nevim jestli tento a predchozi krok neni zbytecny, ja to proste tak udelal)
- zase pojezdil na benzin v ruznych zatezich - ja si vybral kopcovitou trasu a projel na ruzne stupne v danych otackach (v manualu se rovnou pise ze by jsi mel jet cca 2 minuty na kazdy prevodovy stupen v nastavnem rozsahu otacek) - timto se ti vytvori mapa benzinu
- smaznu mapu plynu a opakuju predchozi krok pro plyn
- kliknu na tlacitko adjust
- v zalozce Modelovani (F9) se kouknu jak se mi zmenil model a nastavim jej
- postup pro LPG by jsi mel parkrat zopakovat at mas dobre nastaveny model. Toto je dobre delat se stejnou nadrzi LPG at se ti nemixuji ruzne kvality LPG
Dale planuji nasledujici:
- po spravne nastavenem modelu zapnou adaptace pro LPG (melo by to fungovat jako adaptace v ECU)
- po vetsim najezdu overit dlouhodobe adaptace a v pripade nutnosti pouzit moznost korekci (at jiz v zavislosti na RPM ci podtlaku)
- dale soft pro Magic2 umoznuje provadet cisteni a test LPG vstrikovacu - toto vsak nechavam na dobu az fakt nebudu roupama vedet co delat
Dale jsem si taky aktualizoval firmware na verzi 3.0I, ktera je z ledna 2011 (mel jsem tam verzi 3.0H z ledna 2010). Bohuzel jsem ted mimo domov, takze jsem sve snazeni prerusil. Take nejsem zadny LPG guru, ale pouze aplikuji to co jsem vycetl a verim, ze jsem to pochopil spravne - proto me rady ber s reservou