fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 07:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1526 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 77  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2005 12:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Já teda cítím i rozdíl mezi 14" a 15" na spotřebu to vliv nemá to máš pravdu. Nic proti tvymu otci ale rozdíl 14" a 17" musí poznat každej.
Jinak jsem chtěl taky velký(17-18") kola ale už od toho nějak upouštím spíš dám na 15" větší profil.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2005 12:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2005 22:13
Příspěvky: 483
Bydliště: Kostelec nad Orlicí
Víš, mě šlo nejdřív o hezkej vzhled za pro mě dost směšnou cenu a pak sem řešil následky.
že to je tvrdý je sice jedna věc ale vem si, že na 15" máš 195 a když dáš 205 tak to není až tak velkej rozdíl

_________________
Prodáno: Escort MKVII 1,6 16V r.v.98, nový majitel z něho bohužel udělal vrak, vidím ho každý týden, ach jo :-(

Chci se vrátit k Escortu, ale už ke kabriu MKIV nebo MKVII v super stavu s Cosworth kolama

Seat Leon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2005 12:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2005 22:13
Příspěvky: 483
Bydliště: Kostelec nad Orlicí
Dlouho sem přemýšlel taky o 15" ale pak sem se svezl s kámošem v Escu cabrio na 17" a HR podvozku a musel sem to mít taky.

_________________
Prodáno: Escort MKVII 1,6 16V r.v.98, nový majitel z něho bohužel udělal vrak, vidím ho každý týden, ach jo :-(

Chci se vrátit k Escortu, ale už ke kabriu MKIV nebo MKVII v super stavu s Cosworth kolama

Seat Leon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2005 13:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Jo 17" maj něco do sebe, ale strašně moc záleží po jakejch silnicích najezdíš nejvíc. Já to mám nejvíc na silnicích 2.-3. třídy a tam je nízký profil pro zlost auto uskakuje když brzdíš tak to tahá ze strany na stranu.
Po pěkný silnici to je jiný kafe svižně projíždíš zatáčky a máš ohromnou rezervu k znejistění auta takže seš daleko od průseru. Co si víc přát snad jen ty lepší silnice.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2005 13:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2005 22:13
Příspěvky: 483
Bydliště: Kostelec nad Orlicí
To je pravda, já si většinou vybírám dopředu kudy pojedu a tak sem naučenej od tý doby co mám řidičák.
Když jedu na chalupu tak přidám raději 2 km navíc a jedu po pěkným koberci

_________________
Prodáno: Escort MKVII 1,6 16V r.v.98, nový majitel z něho bohužel udělal vrak, vidím ho každý týden, ach jo :-(

Chci se vrátit k Escortu, ale už ke kabriu MKIV nebo MKVII v super stavu s Cosworth kolama

Seat Leon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2005 13:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
U nás nejsou pěkný koberce ani ty first class...... snad jen helikoptéra

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2005 13:36 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2005 18:36
Příspěvky: 36
Bydliště: Nemecko
mrazik píše:
Jestli kamarád dostal pokutu, tak je s prominutím blbej. I kdybych měl na autě R17, tak na místě mi nedokáže vůbec nic. Jednak nemůže vědět, co je na mé auto schválené a druhak bych se s ním o tom vůbec nebavil. Na místě to je tvrzení proti tvrzení a může vyhrožovat správním řízením, ale tam už mohu mít úplně jiná kola. Za kola bych žádnému policistovi pokutu nezaplatil.
Jediné co uznávám je, pokud kola koukají z blatníků, tam se to ukecat dá špatně.


No faktom je, ze uz sa nevydavaju velke a male technicaky (teda aspon u nas na Slovensku). Toto plati nie len pri novych autach, ale aj napriklad pri dovezenych autach zo zahranicia. Ja som doniesol teraz Forda z Nemecka a mam len "velky" technicak, kde je vsetko aj ohladom kolies. Teda pri kontrole policajti vedia, co je schvalene a co nie. Mozno je to pripad aj toho kamarata.

_________________
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2005 16:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
no tak mezi 185/60 (standart u Esca) a 205/40 je rozdil v obvodu kola zhruba 6 cm a celkem jsou sirsi o 8cm (cele auto). To uz nejsou tak zanedbatelne hodnoty. Obecne plati ze cim vetsi obvod kola, tim mensi akcelerace a vyssi maximalka. Navic je dost podstatny rozdil ve vaze 6J 14 a min. 7J 17 A rozhybat takovou vahu uz chce nejaky vykon navic. Dalsi nevyhoda sirsich pneumatik je vetsi nachylnost k aquaplaningu.
Takze vesti kola jsou zhruba tak mensi akcelerace, vetsi spotreba, vetsi namahani naprav, horsi brzdne ucinky a prilnavost na mokru versus vyssi maximalka (teoreticky) a lepsi vzhled.

A dostatecny vykon motoru je otazka bezpecnosti. kdyz potrebujes predjet nebo z nejakeho duvodu rychle akcelerovat, mas dostatecnou rezervu. Jako prase muzes jet i v Trabantu, nema to s vykonem nic spolecneho.

Stejnym zpusobem ubira vykon (a ne zanedbatelne) vykonna audiosoustava, neony, pripadne praseciny typu 100W zarovek, permanentne zaplych mlhovek atd.

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 pro 2005 01:34 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
PH moc paušalizuješ a postupuješ jen podle teorie, ale praxe mluví trochu jinak. Takto paušalizovat skutečně nejde, protože záleží ana mnoha okolnostech kvalita vzorku a pneu - v dnešní době nelze říci, že 175 je na vodě lepší než 195, váha kol - klidně 16'' mohou být lehčí než 15''.
Širší pneumatiky a větší kola samozřejmě znamenají větší hmotu na roztočení a auto s málo křečkama pod kapotou může mít pomalejší akceleraci, ale otázka je o kolik a zda to řidič pocítí. Ono strašně záleží na nastavení podvozku a na čem se většina majitelů escortů shoduje, tak nejlépe vychází 195/50 R15. Nabízejí větší adhezi, tím pádem bezpečnost jízdy v mezních situacích je také lepší, riziko aquaplanningu je spíše spojeno s kvalitou vzorku, než se šířkou.
horsi brzdne ucinky - naopak, lepší brzdné účinky, protože auto sedí na větší ploše a tím pádem brzdí větší plochou pneumatiky. Vyžaduje to kvalitnější brzdy pro větší kola, to už jsem jednou zmiňoval.
vetsi namahani naprav - tohle je také sporné, protože pokud šlověk nejde do extrémů, není to nějak tragické a záleží kde se pohybuje a hlavně na naladění celého podvozku jako celku.
Z tvého vyplývá, že užší pneu má lepší jízdní vlastnosti,ale to jak všichní vime je nesmysl, stačí se jen projet ve 175/70 R13 a 195/50 R15 a je vidět podtstaný rozdíl v rychlostech v zatáčkách.
Já na kolech 15'' nezaznamenal horší vlastnosti při předjíždění.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 pro 2005 11:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
šíře pneu pomuže při brzdění, auto lépe sedí a nesveze se to tak snadno, ale musi to zvladnout brzdy....

co se týče průměru a lenosti, urcitě to bude línější dáno poměrem síly na páce to je asi jasny, a to samé se taky týče brždění. Jak píše Mrazík lepší brzdy by neuškodily.

Na rychlost to vliv taky má, ale relativne nepatrnou a po změně rozměrů doporučuji vyzkoušet si kolik to ukazuje na tacho v poměru s realnou rychlosti, nejlepší na to jsou takové ty informativní radary v obcích (v Praze nad Šárkou na Evropské)

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 12:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
mrazik píše:
užší pneu má lepší jízdní vlastnosti,ale to jak všichní vime je nesmysl

Tohle opravdu záleží na tom, co máš momentálně pod kolama za silnici
na pěkné jasně 195, ale na rozbité by ses divil co svede 175/14 oproti 205/15.
Každopádně RS2000 má origo 195/50 R15 a pevnost podvozku je naprosto stejná jako u obyč. A s jejich použitím bych neviděl žádný problém.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 17:34 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Lukas1 jistě, vyjeté koleje tahají volant, to velice dobře znám, ale člověk nejezdí stále jen ve vyjetých kolejích. Na dobrých silnicích ta šíře 195 a profil 50 je prostě lepší než 175/70.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 19:04 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Spiš to ale nebude šíří pneu, ale rozchodem kol.... V místě kde Esco tahalo jak zběsilé Mondeo nezatáhne ani krapek :P

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 21:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2005 22:13
Příspěvky: 483
Bydliště: Kostelec nad Orlicí
Bendy&Macíček: jenže Mondieu je o nějaký ten krapet širší.
Kámoš taky s Mondeem si na koleje nestěžuje a já mám plný ruce práce

_________________
Prodáno: Escort MKVII 1,6 16V r.v.98, nový majitel z něho bohužel udělal vrak, vidím ho každý týden, ach jo :-(

Chci se vrátit k Escortu, ale už ke kabriu MKIV nebo MKVII v super stavu s Cosworth kolama

Seat Leon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 pro 2005 18:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Já jsem nemyslel koleje. Jen tvrdím, že 175/14 jsou na některých površích lepší. Já mám na autě 15" 205/50 a zvažuju přejít na 195/65 nebo 185/70, protože ty 205 prostě nevyužiju.
Tahání v kolejích má nasvědomí profil pneu. Kolo není schopné se přizpůsobit v celé své šíři vozovce a tak jedno kolo sedí například vnitřní stranou a druhé vnější =>brilantní geometrie vzhledem k vozovce

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 pro 2005 19:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Už jsem se o tom několikrát zmiňoval, ale také můžu potvrdit že 175/65 R14 je mnohdy na silnici lepší než 195/50 R15.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 pro 2005 14:09 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Stando to slovíčko ,,mnohdy" bych možná nahradil někdy nebo spíše ojediněle. Ale je to na dlouhou debatu, to přiznávám. Mé pocity jsou takové, že s profilem 65 se necítím tak bezpečně, jako s profilem 50. Ten vyšší profil se mnohem více láme, auto se nakloní a předek uteče, zatímco s profilem 50 je ta hranice posunutá. Míst, kde jsou užší lepší je fakt hodně málo - aspoň v té oblasti, kde se pohybuju.¨
Částečná odpověď je v použitých pneu pro model RS2000.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 pro 2005 14:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Mrazi na silnicích Hlučínska kde se nejčastěji pohybuju platí spíše skoro vždy. Ale určitě je rozdíl mezi 175/70 R13 a 175/65 R14

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 pro 2005 17:27 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Lukas1 píše:
Jen tvrdím, že 175/14 jsou na některých površích lepší. Já mám na autě 15" 205/50 a zvažuju přejít na 195/65 nebo 185/70, protože ty 205 prostě nevyužiju.


205 je už opravdu hodně (zejména na Esco), já je mám na Mondeu a i když perfektně sedí, taky zvazuju potom koupit, Ted mám 195/60 na zimu a sedi taky velmi dobře i když je znát, že jsou vyšší a cejtím jak se oproti 205/50 ta guma v zatáčce láme.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 13:09 
Offline
Nováček

Registrován: 27 říj 2004 09:14
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Nyní mám na Escortu r.v. 90 kola 175/70 R13. s mírným zpožděním na ně dám nové zimní gumy a na letní bych chtěl jiné disky - podle stavu love litá nebo ocelová.
Jaké jsou přípustné alternativy? Ale nechci, aby mě gumy pak stály dardy.
V techničáku mám napsáno tohle: 155 R13 78S, 175/70R13 80S.
Druhý údaj chápu, ale ten první?

Ráfky 5JX13.

Co by obnášelo nechat do techničáku napsat jiné rozměry?

Díky za radu

_________________
Ford Escort 1.4 CL 52kW 1990


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1526 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 77  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz