fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22 dub 2012 18:02 
Offline
Nováček

Registrován: 10 dub 2012 16:55
Příspěvky: 48
Bydliště: Brno
Ahojte :)

Poslednich nekolik dni procitam forum, ale nepodarilo se mi najit reseni meho problemu.. predem se omlouvam za delku, ale chci nadhodit co nejvic informaci :) A zaroven ze jsem to hodil do sekce Focus/motory, protoze se to podle me tyka predevsim motoru a az v druhe rade modelu auta.

Podedil jsem Mondeo Mk2 do ktereho jsem vrazil nejake penize za opravy a zacal jsem pokukovat po sekvencnim LPG, kvuli uspore za provoz. Tachak ukazuje cca 160000 km, ale moc tomu neverim :D Kazdopadne celkovy dojem z auta je dobry, vsechno funguje, vrze jen primerene atd..

Pred par dny jsem v servise Fordu zjistil spatnou kompresi na 2. valci (12.5 / 10.5 / 12.0 / 11.5). Nerekli mi bohuzel cim to je, takze asi nedelali test se vstrikem oleje do valce(pist/krouzky, nebo hlava/ventily). Pro jezdeni ciste na bezin bych to dal neresil, ale protoze chci LPG, tak jsem se ptal nekolika servisu, kde delaji prestavby. Ti rikali, ze pro bezproblemovy chod a nastaveni plynu to neni dobre a je kompresi je potreba nejdriv vyresit.

Motor sam o sobe se tvari ok - volnobeh plynuly, nikde nechcipa, staruje behem par otoceni, olej asi taky nezere (ale na to ho nemam dost dlouho), teploty jsou ok i behem tvrdsi jizdy. Jen mozna plyn nereaguje tak rychle jak bych cekal (pedal ma zpocatku diru cca 1-2cm a pak zabere silneji), ale to bych videl asi na klapku, nez motor sam o sobe. MAF se tvari ciste i kdyz servisaci rikali, ze jeho vymena by tomu trochu pomohla (ale za ty prachy to nevidim :) ).

Napadaji me tyto alternativy (nemam technicke zazemi, takze opravy asi v servisech nebo po znamych s garazi :) ):
1) pokud bude problem ve ventilech, tak vybrus a nove (odhaduju kolem 7000,- s praci ?)

2) pokud v hlave, tak nova hlava/repas (odhad cca 15 tisic?)

3) pokud v krouzcich/pistu, tak je to asi jedno, protoze "novy" motor z vrakace vyjde cenove podobne, jako vybrus, krouzky, pisty a prace na stavajicim (proctenim fora jsem dospel k nazoru, ze ciste vymena krouzku pomuze jen na par tisic km a potom to bude stejny/horsi). Cenove tipuju do 15 tisic s montazi, ale jak zkontrolovat stav motoru z vrakace? :)

4) s ohledem na stari auta a predpokladane dalsi investice do oprav radsi tohle prodat tak, jak je a koupit neco novejsiho (napada me dovoz z DE, kde se da sehnat Mk3 kolem 60-70 tisic). Tady se ale bojim toho, ze muzu narazit na smejd a ani s mechanikem to nepozname a pak do toho vrazim jeste vic penez).


Potreboval bych poradit s tim, jestli ma cenu se snazit motor opravit/vymenit, nebo koupit radsi novejsi auto (asi bych sel do Mondea 1.8-2.0, nebo Focuse 1.8 v benzinu). S ohledem na sehnatelnost nahradnich dilu, ceny praci, atd..

Z kratkodobeho hlediska je asi lepsi to opravit za par tisic, nez vyplaznout nekolik desitek, ale z dlouhodobeho je pozitivni lepsi technicky stav a snad i mensi spotreba :) .


Diky za kazdou radu :)
Libor..

_________________
Mondeo Mk2 kombi, benzin/LPG, 1.8 Zetec RKJ (85kW)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 dub 2012 22:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2007 19:39
Příspěvky: 1572
Bydliště: Orlová-Poruba u Karviné
takhle myslím si že ty tlaky ještě nejsou úplně hrozné... jinak ta oprava pokud by to bylo hlavou tak komplet GO hlavy stojí cca 3000kč se vším. + k tomu musíš koupit rozvodový řemen(nejlépe i všechny kladky a taky vodní pumpu). takže by ses mohl vejít do těch 9000 MAX.

_________________
Ford Escort 2.0 turbo 20L/ 100km
Mondeo combi ghia mk III 2.0 benzín !!!
Nabízím opravy: brzdy, rozvody, výměny náplní apod. Více přes SZ.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 dub 2012 22:42 
Offline
Nováček

Registrován: 10 dub 2012 16:55
Příspěvky: 48
Bydliště: Brno
Rozvody na tom byly delane pred rokem.. tak mozna by sel remen nechat (nevim, jestli se kladky meni taky, ale to asi pujde poznat). Kazdopadne, je moznost nejak dopredu urcit, co je chybou? Krome toho striknuti oleje? Premyslim, ze bych objednal merak komprese a zkusil si to sam pred poslanim do servisu :)

Co jsem pochopil, tak pokud to nebude hlavou, tak bude levnejsi koupit jiny motor. Akorat u toho nemam predstavu, jak se da na vrakaci zjistit, ze je funkcni a v dobrem stavu. Pokud by se to vymontovavalo z jineho auta, tak snad jeste jo..

_________________
Mondeo Mk2 kombi, benzin/LPG, 1.8 Zetec RKJ (85kW)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 dub 2012 12:20 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No..asi bych začal tím, v jakým je auto i jinak stavu - koroze kastle a ostatní věci. Ať už je tam těch 160kkm nebo víc, dají se čekat i takový věci jako spojka, náboje, tlumiče, kineťák..spotřebák jako brzdy, výfuk, silentbloky atd.. jsou jasný..
Takže zhodnotit toto plus vzít si cenu opravy motoru, cenu montáže lpg, spočítat si pak roční úsporu na palivu a vynásobit počtem let, kdy tak budeš jezdit, aby se ti investice zaplatily a teprve pak začneš šetřit. Minus to, že s lpg musíš na prohlídky a kontroly, občas to nechat seřídit atd.
Máš výhodu, že pokud jsi to auto podědil, tak znáš jeho původ, jak se s ním zacházelo, co so na něm měnilo, co se mu přihodilo, atd..pak se dá usuzovat co tě od něj čeká.
Jinak ty tlaky nejsou ještě žádná hrůza, pokud si pořídíš nebo někde půjčíš manometr na měření, tak si test s olejem uděláš sám.
No a když si to všechno spočítáš, je docela možný, že sám zjistíš, že se ti to nevyplatí, že naopak ušetříš, když budeš jezdit na benzín. Pokud nedělá žádné pazvuky, nepravidelnosti, nemele sebou moc, atd, tak i kdyby byl problém ve válci a ne ve ventilech, tak když se k němu budeš chovat slušně, tak to auto ještě najezdí relativně dost.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 dub 2012 23:25 
Offline
Nováček

Registrován: 10 dub 2012 16:55
Příspěvky: 48
Bydliště: Brno
To je jasny no.. pocitam s tim, ze se bude dost veci postupne kazit, ale s timhle spoleham na vrakace. I ceny jsou docela lidove oproti novym autum. A pokud si vezmu, ze i novejsi auto bude potrebovat nejake ty opravy, tak je to podobny. Plus ta vyssi investice na zacatek.

Co si pamatuju, tak stav je takovyhle (neco jsem delal ja a neco jeste tata) :
- kastle dobra az na obcasne flicky
- predni tlumice i pera jsou nove(zadni pruziny vypadaly ok a tlumice taky)
- nove brzdove desticky vepredu, kotouce vydrzi jeste odhadem 20kkm
- vyfuk opraveny, KAT ok
- lambda vymenena za originalni, ale pouzitou (takze se uvidi :) )
- rozvody, filtry, kapaliny nedavno nove
- nova (nebo zanovni) vodni pumpa
- menene nektere cepy
- nove zapalovaci kabely, civka pry ok
- diagnostika nevyhazuje zadne chyby, adaptace jsem blbec smazal bez ulozeni, takze musim pockat na aktualizaci :)
- Co vim, tak je opotrebovane prave predni lozisko a asi i obe zadni (podle mechaniku, ja o nich nevim na rozdil od toho predniho). Ale zatim to nevidim na problem, az jak se to zhorsi. Ostatni veci na podvozku a motoru nevim, takze pocitam s opravama.

Zatim se priklanim k tomu, ze motoru jeste zkusim dat sanci a kdyz se to povede, tak ho hodim na plyn. Pri dnesnim rozdilu benzin vs. plyn 20Kc je navratnost kolem 13000km.. a mam blbe tuseni, ze se zlevnovat nebude :) Kdyz by mi vydrzelo jeste aspon 50 tisic, tak by to bylo super :D

Mate nekdo zkusenosti s kupovanim pouzitych motoru? Na co se zamerit a jak to zkontrolovat? Kdyz bych se k tomu nakonec dopracoval..

_________________
Mondeo Mk2 kombi, benzin/LPG, 1.8 Zetec RKJ (85kW)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2012 21:30 
Offline
Nováček

Registrován: 10 dub 2012 16:55
Příspěvky: 48
Bydliště: Brno
Jinak dneska jsem si sam meril tlaky novym kompresiometrem (rekl jsem si, ze do toho pujdu, at mam jistotu :) ) a tlaky jsou vsechny OK (vsechny mezi 12.5 - 13.0)..
Tak nevim, kde servisaci a ja udelali chybu. Kdybych nameril min, tak to pochopim a svedu na moji chybu mereni, nebo spatny postup.. ale ze jsem dostal vyssi tlak, nez oni, to me trochu zarazilo :D
Takze nakonec to vypada, ze motor bude v pohode..

PS: tlaky mi merili v ofiko servisu v Brne (Ford CARent) a dali mi zaznam.

_________________
Mondeo Mk2 kombi, benzin/LPG, 1.8 Zetec RKJ (85kW)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2012 12:11 
Offline
Nováček

Registrován: 10 kvě 2012 11:50
Příspěvky: 5
A budeš dávat lpg i s flashlube? Mám v podstatě stejný auto a taky uvažulu o lpg.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2012 08:48 
Offline
Nováček

Registrován: 10 dub 2012 16:55
Příspěvky: 48
Bydliště: Brno
Zrovna vcera jsem to nechal predelat a ptal jsem se. Rikali, ze mechanicky FL bude stacit a ze elektronicky je jen dalsi elektronika navic a ze jich namontovali par stovek, ale mechanickeho tisice. Cenovy rozdil 2kKc.
Jo a je dobre jim opravdu opravdu vyvsetlit, kam presne chces ukazatel nadrze. Me to namontovali na vedle radici paky a kdyz si posunu sedacku podle moji vysky, tak je to cele schovane a vubec na nej neni videt :D

Ale dalsi debaty o LPG bych presmeroval na jine vlakna, at to netahame vsude :o)

_________________
Mondeo Mk2 kombi, benzin/LPG, 1.8 Zetec RKJ (85kW)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 dub 2013 11:16 
Offline
Nováček

Registrován: 10 dub 2012 16:55
Příspěvky: 48
Bydliště: Brno
Update po roce jezdeni..
Diky souhre okolnosti jsem musel rozebrat motor (uvareny) a pri tom jsme zjistili, ze komprese byla nejspis podpalenyma ventilama - mezi vyfukovyma je vyzrany kus hliniku.

Ohledne provozu na LPG mam poznatek od opravaru motoru (podle pohledu vypadaji, ze maji hodne zkusenosti - Pavlicek v Brne), ze u starsich Zetecu 1.8 benzin na Mondeich Mk2 by nemel byt problem s ventilama, zaklepavanim, atd.., pokud se nebudou brousit sedla (at uz z jakehokoliv duvodu)
Pokud by se potom dal jezdilo na plyn, tak se potom pry rychle zaklepou (cca 10tkm).

Da se to polecit vyfrezovanim a vymenou sedel za lepsi, ale cenove rikal, ze to nema prakticky smysl (cca 11000,-).

_________________
Mondeo Mk2 kombi, benzin/LPG, 1.8 Zetec RKJ (85kW)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz