Ahojte
Poslednich nekolik dni procitam forum, ale nepodarilo se mi najit reseni meho problemu.. predem se omlouvam za delku, ale chci nadhodit co nejvic informaci
A zaroven ze jsem to hodil do sekce Focus/motory, protoze se to podle me tyka predevsim motoru a az v druhe rade modelu auta.
Podedil jsem Mondeo Mk2 do ktereho jsem vrazil nejake penize za opravy a zacal jsem pokukovat po sekvencnim LPG, kvuli uspore za provoz. Tachak ukazuje cca 160000 km, ale moc tomu neverim
Kazdopadne celkovy dojem z auta je dobry, vsechno funguje, vrze jen primerene atd..
Pred par dny jsem v servise Fordu zjistil spatnou kompresi na 2. valci (12.5 /
10.5 / 12.0 / 11.5). Nerekli mi bohuzel cim to je, takze asi nedelali test se vstrikem oleje do valce(pist/krouzky, nebo hlava/ventily). Pro jezdeni ciste na bezin bych to dal neresil, ale protoze chci LPG, tak jsem se ptal nekolika servisu, kde delaji prestavby. Ti rikali, ze pro bezproblemovy chod a nastaveni plynu to neni dobre a je kompresi je potreba nejdriv vyresit.
Motor sam o sobe se tvari ok - volnobeh plynuly, nikde nechcipa, staruje behem par otoceni, olej asi taky nezere (ale na to ho nemam dost dlouho), teploty jsou ok i behem tvrdsi jizdy. Jen mozna plyn nereaguje tak rychle jak bych cekal (pedal ma zpocatku diru cca 1-2cm a pak zabere silneji), ale to bych videl asi na klapku, nez motor sam o sobe. MAF se tvari ciste i kdyz servisaci rikali, ze jeho vymena by tomu trochu pomohla (ale za ty prachy to nevidim
).
Napadaji me tyto alternativy (nemam technicke zazemi, takze opravy asi v servisech nebo po znamych s garazi
):
1) pokud bude
problem ve ventilech, tak vybrus a nove (odhaduju kolem 7000,- s praci ?)
2) pokud
v hlave, tak nova hlava/repas (odhad cca 15 tisic?)
3) pokud
v krouzcich/pistu, tak je to asi jedno, protoze "novy" motor z vrakace vyjde cenove podobne, jako vybrus, krouzky, pisty a prace na stavajicim (proctenim fora jsem dospel k nazoru, ze ciste vymena krouzku pomuze jen na par tisic km a potom to bude stejny/horsi). Cenove tipuju do 15 tisic s montazi, ale jak zkontrolovat stav motoru z vrakace?
4) s ohledem na stari auta a predpokladane dalsi investice do oprav radsi tohle prodat tak, jak je a
koupit neco novejsiho (napada me dovoz z DE, kde se da sehnat Mk3 kolem 60-70 tisic). Tady se ale bojim toho, ze muzu narazit na smejd a ani s mechanikem to nepozname a pak do toho vrazim jeste vic penez).
Potreboval bych poradit s tim, jestli ma cenu se snazit motor opravit/vymenit, nebo koupit radsi novejsi auto (asi bych sel do Mondea 1.8-2.0, nebo Focuse 1.8 v benzinu). S ohledem na sehnatelnost nahradnich dilu, ceny praci, atd..
Z kratkodobeho hlediska je asi lepsi to opravit za par tisic, nez vyplaznout nekolik desitek, ale z dlouhodobeho je pozitivni lepsi technicky stav a snad i mensi spotreba
.
Diky za kazdou radu
Libor..