fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 05 zář 2012 18:05 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2012 15:07
Příspěvky: 5
Bydliště: Zvolen
Abberon píše:
Pán Jozef,
tušil jsem, že to někdo sežere i s navijákem... :-D Znal jsem jednoho od Šíravy, také Jozef... A také minimální smysl pro humor... Co se měničů týká, nemyslím, že potřebuji cokoliv studovat, zabývám se jimi profesionálně, byť na jiné výkonové úrovni... Zato Vám by neuškodilo zjistit si co je parametr Vf v parametrech usměrňovací diody... Ať už Schottky, křemík nebo Selen :-D , než začnete tvrdit, že ztráty nejsou...

Dá se říci, že základy k novému typu baterie jsou položeny...

Za a: víme co chceme, což je baterie se střídavým napětím...
b: nikdo Vám nemůže upřít, že jste to byl právě Vy, kdo navrhl 50Hz jako kmitočet této baterie... Gratuluji... :-D :-D :-D
c: detaily, jako fyzická velikost a napětí nejsou v tomto okamžiku důležité...
d: problém s paralerním zapojením střídavých článků je identifikován a bude řešen později... (Nutnost sfázování, aby se nám tam sínusovky netloukly, že?)

K Vašemu druhému příspěvku v této diskuzi...
Pane!
Nechápu Váš posun v myšlení... Nejdřív ten vynikající nápad s 50Hz a teď páru... Století páry je dávno za námi!!!! Navíc, máte představu co by to stálo? Podívejte se co stojí benzín... A Vy by jste chtěl uran :shock:

Abbe, glidernet.com



Pán abberon,

pri čítaní vašich príspevkov sa zamýšľam nad tým, či ste mäsiar alebo predavač. Stále tu spomínate straty pri usmernení a popisujete, že sa meničmi zaoberáte profesionálne. V tom prípade mi, prosím, zrátajte, koľko % energie sa "vykúri" cez mosfety a cez diódy... A vezmite do úvahy menič so sínusovkou, tam mosfety "kúria viac, ako pri obdĺžniku.

S tou batériou na striedavý prúd to snáď nemyslíte vážne, rovnako ako autorka so zásuvkami. Lebo ak hej, potom Vám musím prezradiť, že pracujem na ponožkách s peltiérovým článkom, aby mi v lete chladili chodidlo, Vám by sa zišla taká peltiérová šatka, aby ste tiež "nepotili" takéto blbosti.
S tým zvýšením palubného napätia - uvažovalo sa o tom, ale zrejme to nikam nepovedie.

Odkaz pre všetkych fanúšikov 230V rozvodu v aute: je to nezmysel a neekonomický. Dnes sa na trhu dá kúpiť pomerne všetko vybavenie na napájanie 12VDC, popr. 24VDC a meniče sú vlastne na nič.
Pre tých, ktorí mi budú oponovať - vyzývam vás, aby ste uviedli jeden príklad, aké zariadenie sa nedá napájať v aute, ale zároveň je potrebné! Choré nápady ako holiaci strojček, depilátor, fén a pod. nepríjmam, pretože auto je auto, kúpeľňa je kúpeľňa.

Otázka na andreu: ***SMAZÁNO*** Uvažovali ste nad 3F rozvodom? Predsa len, ak budete chcieť zriadiť strojovňu výťahu vo forde, alebo pripojiť sústruh, budete zbytočne prerábať celú inštaláciu. A navrhujem EPS a auto riadne prizemniť :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 05 zář 2012 20:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Myslim, že urážky Andrey jste si mohli odpustit. Proto "EDIT"

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 06 zář 2012 02:24 
Offline
Nováček

Registrován: 02 zář 2012 16:30
Příspěvky: 4
Pán Goufrej...
nemám čas na plané řeči, ale toto vám povím... Jste "opravdový" odborník, když identifikujete funkci mosfetu podle typu invertoru... Bude pro Vás asi novinkou, že přesný sinusový výstup je generován pulsní modulací, jinak než v modifikovaném sinusu, přesto je to puls... Asi nevíte co je nosná, asi máte mlhavou představu co se skrývá za slovem modulace... Tudíž se domnívám, že je zbytečné abych dalším vysvětlováním ztrácel čas...

K Vašemu Peltierovi... Chlazení ponožek... Výborný nápad, jenom dávejte pozor na správnou orientaci článku... Mohlo by se Vám stát, že místo ochlazených chodidel, budete mít grilovaná...

Zvýšené palubní napětí někam povede, spotřebičů v autech sice moc nepřibývá, ale jejich výkony rostou... A 12V začíná být na hranici...

Zařízení/přístroje, která nemůžu napájet z 12V mám hned dvě... Pájku s regulací teploty, čtyřkanálový Tektronix 100MHz... Jasně, extrém, ale vzhledem k tomu, že celá tahle diskuze je svým spůsobem absurdní... ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 06 zář 2012 15:44 
Offline
Nováček

Registrován: 04 úno 2012 18:21
Příspěvky: 16
Chlapi nezdá se Vám že tady úplně zbytečně machrujete? Slečna je evidentně velice šikovná že si řešila své potřeby napájení 220V a celkem relativně dobře to zvládla. Já bych jí jen poradil když už chce mít zásuvky ve dveřích, tak bych je tam dal ve venkovním provedení s víčkem, pak by jí nehrozil úraz když otevře dveře a bude pršet nějak moc nešikovně do zásuvky. Jinak je taky důležité použít kvalitně izolované kabely a v místě kde prochází přes nějaké přepážky kde by se mohly prodřít, tak tam dát gumové průchodky. To jsou podle mne praktické rady které slečna potřebuje. Pak snad jak už zde bylo řečeno tak dát měnič na 200V co nejblíže k baterce a hlevně + dát přes odpovídající pojistku a případně dostatečně proudově dimenzovaný odpojovač (vypínač), nebo relé které pak může ovládat odkudkoliv z auta.

_________________
Ford Scorpio 95' sedan 2,9 24V cos. v plné výbavě, snížený + sekv. LPG OMEGAS
Ford Scorpio kombi 95' 2.0 LPG podtlak


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 07 zář 2012 00:51 
Offline
Nováček

Registrován: 02 zář 2012 16:30
Příspěvky: 4
Zdravím Pavle... 131.. :D
Určitě nechci aby moje příspěvky vypadaly jako jak říkáš, machrování... Ne, jenom jsem podotkl, že se mě líbí, jak slečna zmákla instalaci... Přece jenom od ženy by to jeden nečekal... Pak ale také psala v jednom příspěvku, že vše odstrojila, takže vše negativní co poté následovalo, byly už jen neopodstatněné výlevy... Docela jsem se bavil...
Teď vážně... Zásuvky na dveřích jsou, řekněme, ne dobrý nápad... a) odkryté, b) ať už ženeš kabel průchodkami nebo ne, stejně se po určitém počtu otevření dveří zlomí v místě ohybu... Jinými slovy, je to asi nejslabší místo instalace... Existují servo kabely, které jsou navržené na X ohybů, výrobce negarantuje víc a ceny jsou šílené... Takže, na dveře ne, ale kdekoliv v interiéru, proč ne.. Invertor bych asi k akumulátoru nedával, pokud není alespoň IP65, lehce předimenzovat přívody, nějaké jištění, všechny šrouby, i ty v zásuvkách fixovat modrým Loctitem... Definitivně bych použil krimpovací kabelové očka, nejlépe se smrštovací bužírkou... Přece jenom je to 220V a auto je na benzín... Jinak nevidím problém...
přeji hezký weekend...

Abbe, Glidernet.com

1988 Datsun 210 Kombi
1993 Jeep Grand Cherokee
2003 Mazda323 4WD
2005 Subaru Outback
2005 Nissan Pathfinder


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 07 zář 2012 20:15 
Offline
Nováček

Registrován: 04 úno 2012 18:21
Příspěvky: 16
Taky zdravím Abberone :-).
Chtěl jsem jen zabrzdit zbytečnou diskuzi a spíše se zaměřit na praktické rady pro Andreu, to co píšeš je přeně ono, tudy se měla diskuze ubírat :-). Ještě si myslím že slušný kabel by měl vydržet i v těch dveřích ty ohyby a zase tak nebezpečné to není, když se ukýve tak holt bude třeba vyměnit ale nějakej ten rok to vydrží. Fakt je že na těch dveřích to není ani moc praktické. Je třeba vše odpojit než lezu ven :-) takže i z toho důvodu by stálo za to popřemýšlet jestli by nebylo vhodnější místo někde vevnitř.

_________________
Ford Scorpio 95' sedan 2,9 24V cos. v plné výbavě, snížený + sekv. LPG OMEGAS
Ford Scorpio kombi 95' 2.0 LPG podtlak


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 08 říj 2012 22:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2012 11:44
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha 10 - Vinohrady/Vršovice
Ahojky, děkuji všem jak chválí že jsem to zmákla ale stejně to tam nemám,už :-D Chystám něco jinýho:-) Jelikož má můj fordík, úplně nové brzdy a motor má najeto jen 103 tis. kilometrů takže má nádherný zvuk :-),chystám koupit litá kola , mám Autoalarm Keetec TS13 s DO ale nemám ho ještě zapojenýho, na to si fakt netroufnu. Je to taky elektrický ale tam se to nějak propojuje s centrálem a palubním pc a to si fakt troufat nebudu. Nevíte někdo o někom z Prahy kdo by mi byl ochotný to zalevno nainstalovat? Nechci žádnou fušeřinu, chctěla bych to mít dobře provedený aby mi světla zablikala,siréna řvala hodně a fungovali další funkce co to má.. Má to i zvlášť otevírání kufru ale já ho nemám v elektrice,leda dodělat když už se mi bude ten někdo vrtat v elektrice.. Info,rady,prosím, děkuji:-)

_________________
Ford Escort 1.4
09.04.1996,Escort 1995-2001,5 Dveřový Sedan,CLX,CVH 1.4 EFI, 5rychl. manuální - B5/IB5, LHD FWD, 4.27, EEC 96 Car (EEC 1),Bez Klimatizace +)"D",Červená Radiant,Interiér Raven,Triangles (B-C)
Mám změněné jméno, i křestní , Provdala jsem se ale už se opět rozvádim :-D Nedá se to tu změnit proto píši sem... Jmenuji se Šárka Jakšlová :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 08:02 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Já bych si rýpnul do toho nádherného zvuku jednačtyřky, ale spolknu to ;-)

Alarm zapojit a podobně není až takový problém, nejhorší je natahat kabely a najít ty správné, do kterých vše zapojit. Není to nic těžkého, jen taková nimračka. Z Prahy o nikom nevím, ale poblíž, v Mníšku, bydlí dieslový, alarmový a bůvíjaký guru Walker a pro něj je to brnkačka.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 09:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2012 11:44
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha 10 - Vinohrady/Vršovice
Mno ohledně toho motoru...vím jak to myslíš ale vem to takhle - Lepší než dnešní nová punta co mají kolikrát i 1.2, vím to, má ho můj otec. Nebo mít třeba esco 1.8 ale s totálně vyježděným motorem,třeba že bude mít 400 tis. km a do kopce bude cukat... To měla otcova Sierra 2.0i ještě před tím než si koupil to punto :-D Ale zpět k věci...

Super :-D A nevíš jesli bude mít cestu do prahy? :) Měla bych pro něj kšeft :-D

_________________
Ford Escort 1.4
09.04.1996,Escort 1995-2001,5 Dveřový Sedan,CLX,CVH 1.4 EFI, 5rychl. manuální - B5/IB5, LHD FWD, 4.27, EEC 96 Car (EEC 1),Bez Klimatizace +)"D",Červená Radiant,Interiér Raven,Triangles (B-C)
Mám změněné jméno, i křestní , Provdala jsem se ale už se opět rozvádim :-D Nedá se to tu změnit proto píši sem... Jmenuji se Šárka Jakšlová :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 11:15 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Tak jasně že jde i o stav, pokud máš motor v dezolátním stavu a ten dvouklitr má půlku koní zdechlejch a váží dvakrát tolik co ta jednačtyřka, tak je to jasný..ale to je mimo debatu.
Walkerovi napiš a domluv se s ním přímo, je tu na fóru myslím vcelku často. Možná ti sem taky přispíval, jestli ne, nejčastější příspěvky má v naftové sekci.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 12:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Nejlíp mu napsat SZ:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=2139

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 16:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2012 11:44
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha 10 - Vinohrady/Vršovice
Díky všem :-)

_________________
Ford Escort 1.4
09.04.1996,Escort 1995-2001,5 Dveřový Sedan,CLX,CVH 1.4 EFI, 5rychl. manuální - B5/IB5, LHD FWD, 4.27, EEC 96 Car (EEC 1),Bez Klimatizace +)"D",Červená Radiant,Interiér Raven,Triangles (B-C)
Mám změněné jméno, i křestní , Provdala jsem se ale už se opět rozvádim :-D Nedá se to tu změnit proto píši sem... Jmenuji se Šárka Jakšlová :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 12 říj 2012 12:50 
Offline
Nováček

Registrován: 12 říj 2012 12:36
Příspěvky: 1
pani, tak toto je konecna..a dalej uz nebudem pisat, lebo by to bolo same slovo na P...

kludne ma zmazte, uz sem nepachnem...
Einstein ma fakt pravdu o nekonecnej ludskej hluposti..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 22 říj 2012 22:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2012 11:44
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha 10 - Vinohrady/Vršovice
Vše ok. Alarm namontován. Vše funguje jak má :-) Díky všem co jste mi radily:-) Admini můžete téma uzavřít,děkuji..

_________________
Ford Escort 1.4
09.04.1996,Escort 1995-2001,5 Dveřový Sedan,CLX,CVH 1.4 EFI, 5rychl. manuální - B5/IB5, LHD FWD, 4.27, EEC 96 Car (EEC 1),Bez Klimatizace +)"D",Červená Radiant,Interiér Raven,Triangles (B-C)
Mám změněné jméno, i křestní , Provdala jsem se ale už se opět rozvádim :-D Nedá se to tu změnit proto píši sem... Jmenuji se Šárka Jakšlová :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz