fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 24 říj 2012 09:58 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Díky :) , rozumím tomu, až budu mít chvíli a něco najeto na plyn, zkusím to nastavit v osciloskopu a udělám tentýž printscreen.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 říj 2012 10:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Nemusis cekat, staci to nechat aspon tech deset minut bublat na plyn a je to ;) Dokonce to je zadouci, protoze budes mit jistotu, ze adaptace reflektuje stav na LPG.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 říj 2012 12:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
vojbarz píše:
Ahoj, toto mi sedi na spatne nastavenou bohatost smesi na volnobeh.
Prostudoval jsem a rekl bych: perfektne popsane a perfektni nazorny obrazek cestovani lambse. :smt006

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2012 07:53 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Dost jsem o tom přemýšlel, kluci a chtěl bych s Vámi probrat ještě dvě věci. Jinak samozřejmě to, že po přepnutí z benzínu u teplého motoru na volnoběhu na plyn začne Lambse vyklánět a hlásit obohacuj, jsem si na hrubo již obhlédl na budíkách, na osciloskopu to bude daleko přesnější a až bude auto zpátky doma (má ho manželka), tak na to vlítnu.

První věc je, jak už tady kdysi Tomin psal (snad budu správně interpretovat) - Tmap zjistí, jaký je aktuální tlak (a teplota) v sání, předá tuto informaci ř.j., která podle toho namíchá směs, resp. vypočte dávku benzínu. Pokud se do sání dostane nějaký vzduch navíc (teď mi jde o lehce pootevřenou netěsnící vzduchovou klapku), Tmap se o tom dozví a ř.j. směs poupraví. Jenže! Pokud toto vztáhnu na plyn, tak sice Tmap může hlásit co chce, nicméně ř.j. plynu bude samozřejmě svéhlavě pouštět tolik plynu, kolik má nastaveno ve své mapě a směs je najednou chudá...rozumím tomu správně? Tzn. pokud ano, tak pokud byla při montáži klapka v pořádku, byly i korekce blíže u sebe? Nebylo by teda dobré zařadit ještě do osciloskopu volnoventil, jestli u plynu už neotvírá jen málo a stejně díky malé dávce paliva plynu a vzduchu kolem klapky je směs chudší než na benzín? Podotýkám, že spodek benzínu je taky chudý, ne sice tolik ale je. Z klapky jsem si nevědomky stáhnul při čištění tu těsnící vrstvu a je přes ní na několika místech pěkně vidět.

Druhá věc je stav samotné lambdasondy. Když jsem se pokoušel uvolnit pístní kroužky petrolejem, tak zřejmě jakési množství ve válcích zůstalo a při prvním startu vylétl z výfuku dým. Další dny na dovolené začaly problémy se starty gradovat. Lehké náznaky byly už po výměně reduktoru v rámci garance, nicméně to byl tak každý desátý start. Těžko říct, kdy přesně to nastalo, je to už půl roku, každopádně když si toho všimne ženská, tak už na tom něco bude a pokud mi řekla, že "to blbě startuje od té doby, co jsi se v tom vrtal na chatě" (měla na mysli to uvolňování pístních kroužků :lol: ), tak to před tím asi nebylo tak zlé. Stačilo podržet chvíli déle klíček při startování a start byl bez problémů. Já startuju tak "na půl zubu", tudíž jsem si toho všimnul. Od té doby je signál Lambdy velmi líný, překmit z jedné krajní hodnoty do druhé je na volnoběhu otázka 1-2 vteřiny. Došlo k posunutí rozsahu lambda sondy směrem k nule, aktuálně ukazuje na volnoběhu od cca 2mV do 800mv. To znamená, že pásmo "směs je bohatá" versus "směs je chudá" nemá nyní poměr jako u nové 4:4(bráno stovky mV) ale 5:3. Čímž většinu času setrvává v bohaté a tedy hlásí "ochuzuj". Ve vysokých otáčkách se pak rozsah posune na hodnoty cca 60mV - 840mV, zatím jen podle budíků. Ani po resetu ECU odpojením baterie a následné kalibraci (kdesi jsem tu četl, že si ř. j . při stárnutí lambdy dokáže hranice rozsahu virtuálně posunout - přepočíst na stav nové lambdy) tento rozsah zůstává.
Dává toto smysl?

Na závěr se omlouvám za dlouhý příspěvek, přemýšlel jsem o tom dlouho do noci. Chtěl bych díky diskusi tady s Vámi dát nejdříve auto do přijatelného stavu po motorové staránce, než začnu "osočovat" plynaře (samozřejmě v nadneseném slova smyslu). Vždy mi vyšli vstříc, zejména pak pan Vodička, který dle mého soudu znalosti má a pokud jsem ho poprosil, aby přitáhl korekce plynu co nejblíže benzínovým, tak vyhověl, vzali s kolegou dva notebooky a jeli se projet. Naposledy však říkal, že už plyn dotahovat více nemůže, že množství plynu má taky svou hranici a že to někde bere falešný vzduch. A sehnat dneska ochotného plynaře, dokud není člověk donucen se v tom pošťourat sám (což občas ale jinak nejde, Vojbarzovi plně rozumím), není sranda...uffff, díky kucí :D

Jo a jako bonus - po druhém resetu ECU odpojením baterie mi to nechtělo hned chytnout. Omylem jsem teda nechal zaplý plyn, nicméně start vzhledem k studenému motoru byl provedený na benzín a na plyn to přepnulo až po delší době. Tlak benzínu bych vyloučil, protože motor nemá žádný problém udržet jízdu na vysoké otáčky při velkém zatížení velkou dobu, před startem čerpadlo bzikne tak na dvě vteřiny a je natlakováno. Je možné, že po startu jela ř.j. podle dávky korekce "0" a bylo to moc chudé?

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2012 09:44 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Yeshterr píše:
Tmap zjistí, jaký je aktuální tlak (a teplota) v sání, ... vypočte dávku benzínu. Pokud se do sání dostane nějaký vzduch navíc (teď mi jde o lehce pootevřenou netěsnící vzduchovou klapku), Tmap se o tom dozví a ř.j. směs poupraví. Jenže! Pokud toto vztáhnu na plyn, tak sice Tmap může hlásit co chce, nicméně ř.j. plynu bude samozřejmě svéhlavě pouštět tolik plynu, kolik má nastaveno ve své mapě

Pokud mas sekvenci, tak plyn je odvozeny od sirky vstriku, ne? Sirka vstriku je vypocitana uplne stejne pri behu na benzin jako na plyn. Pri prepnuti na plyn se preci nic na motoru nezmeni.
Pokud je v tu dobu plynu malo a musi se kvuli tomu zacit vyklanet LAMBSE, tak je ten plyn spatne nastaveny.

Neresil bych ale nic kolem plynu, pokud mas i na benzin adaptace +20%. Nejdriv poresit benzin a pak si to teprve dal pripadne komplikovat plynem.

Jak je to u Duratecu s PCV ventilem ? (Je ? jake ma provedeni ? jak casto odchazi ? byl meneny ?)

Yeshterr píše:
Druhá věc je stav samotné lambdasondy...na volnoběhu otázka 1-2 vteřiny.
2 sekundy uz je dost. 1 sec. je na volnobeh ok. Koukam spis na strmost hran, protoze rychlost cyklovani na volnobeh ovlivni vsechno. Napr. i zapnuti vetraku na sahare apod. Tim nerikam ze to neni jedna z uzitecnych indicii, jen pro uvedomeni ...

Yeshterr píše:
Naposledy však říkal, .... a že to někde bere falešný vzduch.
Najit prisavani neni tak velky problem. Vzit kontaktol a obstrikat vsechny spoje pri volnobehu. Nejdriv si to zkus nekde u schvalne povolene hadice abys vedel jaky to ma projev. A pro kazdy pripad hasicak za zady, ale nebal bych se to....(jen pro kazdy pripad).

Yeshterr píše:
Tlak benzínu bych vyloučil, protože motor nemá žádný problém udržet jízdu na vysoké otáčky při velkém zatížení velkou dobu, před startem čerpadlo bzikne tak na dvě vteřiny a je natlakováno.
Jak vis ze je po 2 sec. natlakovano ? To nemuzes vedet. To, ze se cerpadlo zastavi po 2 sec. u netociciho motoru je normalni, ale je to pevne dany cas, ... ecu nevi jestli je uz natlakovano. Duratec ma udajne nejaky problem se studenym startem a tlakem paliva, ale detaily bohuzel neznam. Vubec to nemusi byt problem "slabeho" cerpadla ktere by se projevilo ve velkem vykonu. Muze to byt neco tepelne zavisleho apod. Ale zase - neresil bych to dokud nebudou adapt. nekde dole.
Yeshterr píše:
Je možné, že po startu jela ř.j. podle dávky korekce "0" a bylo to moc chudé?
Jiste. To ze mas normalne adapt. +20% jiste zajisti to, ze pokud je smazes, tak pozdeji pri startovani studeneho motoru se vstrikuje o 20% mene paliva nez potrebujes. A u studeneho motoru se to projevi neochotou nastartovat.

Jen pro dokresleni: startovaci proces je jedna z ne uplne jednoduchych veci.
- musi se zabezpecit hooodne velka davka (pro ledovy motor)
- zaroven se musi zajistit ze pri dele trvajicim startovani se davka zacne rychle snizovat aby se motor neuchlastal
a pri opakovanem startovani se uz taky nedava takova davka jako v prvnim sekvenci (ecu to resi pomoci zapisu do KAM)
- obrovsky vliv na obohaceni davky ma presna teplota motoru (trochu teply motor uz nesmi dostat tu velkou davku benzinu co dostane ledovy motor v prvni sekunde toceni, ...)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2012 10:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
EDIT: vidim, ze nez jsem svuj prispevek sesmolil,tak ti uz Tomin opovedel na vsechno :D

Jedine k cemu se muzu kompetentne vyjadrit je cast prvni otazky ;-)

Plynova ridici jednotka funguje (u meho systemu Magic2) tak, ze na zaklade delky otevreni benzinoveho vstiku a podtlaku vypocita cas otevreni pro plynovy vstrikovac. Koeficient pro prepocet se bere z tzv. modelu, viz obrazek. Na obrazku jsou vpravo uprostred videt body zvlast pro volnobeh bez zateze (P1) a se zatezi (P2). Dale lze tento model ovlivnit ruznymi korekcemi v RJ plynu, ale to neni podstatne.

Obrázek

Z vyse uvedeneho tedy vyplyva, ze plynova RJ je pouze hloupy honza co vezme informaci z benzinove RJ a na zaklade nastaveni prepocte pro plyn. Predpokladam, ze tento sytem pouzivaji i ostatni systemy. Takze to jestli ti nefunguje tmap ci se ti nekde prisava vzduch, ci cokoliv jineho nema na funkci rostlinare zadny vliv :-)

No a zaver trocha meho moudra:) Podle meho nazoru je dulezite mit prave co nejlepe nastaveny volnobeh (kvuli startum) a model mit tak aspon nejak +/- v cajku aby to auto rozume jelo nez se zahreje lambda a benzinova RJ zacne na jejim zaklade regulovat. To jestli je nastaveni +/- v cajku zjistuji tak, ze si v osciloskopu dam LOAD, RPM, VEGO11, LAMBSE1 a projedu auto v ruznych rezimech (blizkych benzinovym adaptacim, napr. 50% load, 2.500 ot) na benzin. Snazim se udrzet stejny load a RPM a pozoruji co dela VEGO11 a LAMBSE1. Je to vlastne uplne stejne jako u volnobehu jak jsem popisoval vyse, akorat slozitejsi s tim udrzet otacky a load na stejnych hodnotach a neprovadim prepinani mezi palivem. Resim to tak, ze si vyberu idealni rovinku a load upravuji pres rucni brzdu (ale opatrne abych ji nespalil). Zatim jsem nedospel k tomu, ze bych to musel delat, ale kdyby to nesedelo, tak bych mohl puzit budto linearni korekce anebo korekce na zaklade podtlaku a RPM. Model asi nema smysl upravovat, ten je podle me lepsi nastavit podle bodu benzinu z mapy. Pokud existuje nejaky sofistikovanejsi zpusob vystelovani plynu v domacich podminkach, tak se jej rad dozvim.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2012 12:17 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Díky za příspěvky, budu se snažit odpovědět postupně:
1) To převzetí vypočítané šířky vstřiku plynovou jednotkou od benzínové mě nenapadlo. Vím, že to tu omílám, ale měsíc po výměně netěsného reduktoru za jiný v rámci garance jsem si všiml, že už se nejedná o jeden špatný start za měsíc, ale cca každý desátý. Nemohl by mít nastavený malý tlak a tudíž na danou šířku pulzu vstřik pustí méně plynu? Před výměnou reduktoru byly ranní studené starty v cajku...
2)PCV ventil - když jsem hledal prasklou hadici odvětrání klikovky, tak jsem sejmul u běžícího motoru konektor z volnoventilu a volnoběžné otáčky jen lehce klesly. Hadici jsem tedy vyměnil. Dnes, když sejmu u běžícího motoru konektor volnoventilu, motor se během cca 2 vteřin udusí. Tudíž propouštění přes PCV ventil by nemělo hrozit.
3) Lambda - s náběžnou a sestupnou hranou pulzu lambdy to nebude tak horké, není to tak, že by se přemrskla z jedné polohy do druhé, tam setrvala a zase se přemrskla zpět a to samé, ručička budíku jede víceméně kontinuálně jako třeba stěrače.
4) Netěsnosti - kontaktolem jsem se již z jednoho Tvého příspěvku inspiroval a našel tím přisávající místo u jednoho ze vstřiků, když jsem je společně vracel s lištou zpět do motoru po vyčištění a jedna gumička si nesedla. Funguje to spolehlivě! Z toho důvodu jsem obstříkal všechny možné a mě známé spoje na sání a nikde nic...též přisávání vylučuje i to odpojení volnoventilu a chcípnutí.
4)Benzínové čerpadlo...i po několikanásobném otočení klíčku a tedy několikanásobném natlakování to jednou chytne jednou ne. Adaptace při jízdě na plyn i benzín jsou ve vysokém zatížení a vysokých otáčkách do zelena, tudíž jsem se domníval, že by se to nemělo prát s nedostatkem paliva?
Co jsem ale vypozoroval, že pokud nechám otočený klíček na kontrolky třeba minutu, dvě, tři (třeba když sednu do studeného auta, připojuji diagnostiku a než naběhne notebook, než se to spojí s ECU) tak to vždycky chytne nadrc!
Ten pevně daný čas mi nějak nesedí, (neber to jako hádání se, nejspíš to budeš asi znát lépe) ale fakt mi přijde, že občas tlakovalo déle. Třeba když jsem vracel lištu se vstřiky a byla prázdná, tak mám pocit, že běželo déle než se to stačilo naplnit benzínem, zmačkat vzduch do bublin a natlakovat..
5)
vojbarz píše:
Plynova ridici jednotka funguje (u meho systemu Magic2) tak, ze na zaklade delky otevreni benzinoveho vstiku a podtlaku vypocita cas otevreni pro plynovy vstrikovac....

...Takze to jestli ti nefunguje tmap ci se ti nekde prisava vzduch, ci cokoliv jineho nema na funkci rostlinare zadny vliv :-)

Tohle si ale trochu odporuje - pokud někudy poběží do sání falešný vzduch, tak ale nebudu mít správný podtlak pro map plynové ř.j.? Může na to mít vliv nějaké malé přisávání, které sice neudrží motor po odpojení volnoventilu v chodu ale dokáže zmást plynový MAP?
Díky oběma za trpělivost a vysvětlování :smt006

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2012 13:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Yeshterr píše:
Nemohl by mít nastavený malý tlak a tudíž na danou šířku pulzu vstřik pustí méně plynu? Před výměnou reduktoru byly ranní studené starty v cajku...

Ty startujes studeny na plyn ?
Yeshterr píše:
2)PCV ventil - ...Tudíž propouštění přes PCV ventil by nemělo hrozit.

Ze by se spatnym PCV ventilem "uzivil" motor na volnobeh ? O tom hodne pochybuji. Ten vzduch z karteru v sobe moc kysliku nema.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2012 13:22 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Na plyn nestartuju, to ne, ale adaptace se přeci tvoří až za tepla a když bude mít plyn malý tlak :arrow: chudá směs :arrow: adaptace budou přikazovat "obohacuj" :arrow: pak to podle nich bude druhý den starovat... :|
Jináč když z karteru ten "vzduch" v sobě nemá moc kyslíku, tak by to nemělo dělat chudou směs, ne?

Jaký by měla mít nová lambda sonda rozsah vygenerovaného napětí? Koukal jsem, že na některých videích ForDiagu je to od cca 100mV až do 1V. Mě to generuje na volnoběhu od pár mV (možná od nuly, opět moje blbost, že jsem na to nepoužil oscik) do 800mV a v cca 2000ot/min. od těch desítek mV do cca 860mV. Rychlostí ve zvýšených otáčkách bych jí přirovnal k jiným na volnoběh.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2012 14:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ano, ventil odsavani (PCV) dela chudou smes a tak jednotka obohacuje - adaptace "dole" jsou cervene.
Stejne jako u tebe tady
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?p=450416#p450416

Napeti cca od 100mv do 1Voltu. Ale jestli spodek nejde az na 0V, tak bych to moc neresil.
Kdyz se podivas na nektere prubehy tak to nekdy kmitne na 100mV a nekdy skoro k 0V.
Bral bych az zaporne napeti jako jasny priznak starnuti.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2012 14:40 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Aha, já myslel, že když v klikové skříni převládají výpary nad kyslíkem, že to nebude brát lambda jako chudou směs, když se nedoměří kyslíku. Ten ventil už může být v háji a teda nejspíš asi je.
Lambdu budu muset hodit do osciloskopu, abych veděl, jestli nemá snahu zakmitávat až do opačné polarity, na tom budíku to zas až tak nepoznám. Dík!

EDIT: co zkusit tu hadičku od PCV na zkoušku zaškrtit? U Duratecu byl porod už jen vyměnit tu hadici bez sundavání sání, ale třeba bych se tam nějak mezi parohama dostal...

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2012 15:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Yeshterr píše:
Tohle si ale trochu odporuje - pokud někudy poběží do sání falešný vzduch, tak ale nebudu mít správný podtlak pro map plynové ř.j.? Může na to mít vliv nějaké malé přisávání, které sice neudrží motor po odpojení volnoventilu v chodu ale dokáže zmást plynový MAP?


Nejsem zadny odbornik, ale z logiky veci, pokud se ti nekde prisava vzduch, tak to musi vzit obe cidla. Pokud by ti benzinove cidlo nefungovalo, tak to stale na situaci nic nemeni, protoze RJ benzinu vypocte nejakou hodnotu pro vstrik (pravdepodobne ne idealni) a ta plynova to jenom prepocte. Jinymi slovy, pokud to mas dobre nastavene, tak ti plyn bude vzdy kopirovat chovani benzinu. Samozrejme diky nepresnym prepoctum a jinemu palivu se nektere zavady mohou projevovat vice nez na benzin.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 říj 2012 09:05 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Máš pravdu, plynová jenotka dostane vlastně jakousi zpětnou vazbu od benzínové v podobě přepočtu hodnoty pro vstřik. A na netěsnost by reagovaly oba mapy stejně. Pomalu to začínám chápat, tohle je pro mě nejlepší forma "autokoučingu" :oops: :)
Jen bych se ještě chtěl vrátit k té klapce. Myslíte si, že má velký vliv na finální směs nějaké pronikání vzduchu přes netěsnící klapku? S takovým množstvím by se měla ř.j. poprat, notabene když přes PCV ventil to může být mnohonásobně víc...připadá mi to jako moc veliký detail, každopádně pořád nevím, jestli ta těsnící vrstva, kterou je v originále klapka po svém obvodu opatřená je opravdu brána jako těsnící (pro vyzmizíkování tolerancí obou dílů ve výrobě) a nebo je to jen vrstva, na kterou si má klapka v uzavřeném stavu dosednout a zamezit váznutí klapky při otevírání klapky? Kdosi mi psal, že tuto vrstvu při čištění neodborně sundal (jako já :roll: ) a měl pak problémy s vysokým volnoběhem...to by si měla pak přeci jednotka zkrotit volnoventilem? Alespoň u mě si to pak sedlo, problémy s vysokým volnoběhem jsem měl jen chvíli po čištění klapky, než si to zřejmě jednotka upravila k obrazu svému...

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 říj 2012 12:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ja jsem sice potkal klapky ktere mely na tele napsane neco jako "specialni povrch, asi se toho nedotykej ... bububu",
ale to bylo asi nejake pokoveni, nebo pod., protoze na klapkach nic zasadniho nikdy videt nebylo.
Co si tam mel ty a o kolik je ted vetsi mezera mezi klapkou vis jen ty :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 říj 2012 12:57 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Právě, že tam údajně má být jakýsi silikon a mě to připadalo jako karbon (rozhodně se to s mechanickými vlastnostmi silikonu nepodobalo) a teď jsou tam tenké škvírky, leč dobře znatelné. Každopádně si myslím, že to musí propouštět 0,00prd, tak jsem jen chtěl vědět, jestli to má nebo nemá nějaký podstatný vliv.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 říj 2012 13:38 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Ano, na klapce i na šachtě klapky (v místě kde klapka uzavírá) je těsnící hmota, která zabraňuje vstupu vzduchu do motoru přes zavřenou klapku. Podle mě by neměla mít nepatrná netěsnost žádný vliv na volnoběh jen v případě, když bude perfektně fungovat volnoběžný ventil a dokáže tuto netěsnost eliminovat změnou polohy plunžru.
Viz pár obrázků

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 říj 2012 14:16 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Tak tady jsem to četl! ;-)
Tak u mě to bude asi fakt tím PCV, jestli je zadělaná pružina a podtlak ho na volnoběhu nezavře, tak tam bude díra jako do řiti... :|
Volnoventil mi funguje výborně, zkoušeno na zdroji a v autě, běhá lehce, krásně těsní.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 říj 2012 21:05 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Tak dnes jsem provedl následující - odvětrání klikovky jsem vyvedl delší hadicí pod motor, rovnou do atmosféry. Vstup od původního přívodu odvětrání klikovky jsem natvrdo zaslepil, tudíž to už tudy přisávat nemůže. Nyní u sebe nemám Fordiag, tudíž se chci zeptat, když nemám možnost smazat adaptace, tak jestli stačí nechat cca 10 min. běžet teplý motor na volnoběh a nebo resetnout ecu odpojením baterky?
EDIT: tak jsem to našel :wink: viewtopic.php?f=22&t=25294&p=452645#p452619

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 říj 2012 08:38 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2012 06:27
Příspěvky: 39
Bydliště: Turnov
Zdravim všechny, čtu zdejší příspěvky ohledně LPG a koukám že každý tady má nějaký specifický problém. Já mám taky jeden a budu rád když mi někdo s LPG Magic 2 alespoň trošku pomůže. Plyn jsem si komplet najel a seřídil, tím myslím najetí benzínové a plynové jednotky. Volnoběh a startování je taky v pořádku. Jediný problém a už ani plynaři mi nic neporadí je to že bank2 mi při deceleraci dost výrazně ochuzuje. Ale jen a pouze při deceleraci, jinak není problém. Problém nastává v tom že při tomto úkazu mám zatížení 25% v adaptační tabulce přes -20% zelené. Myslel jsem že za to může vyčištěný volnoběžný ventil, ale na benzín je vše v naprostém pořádku. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Jak to třeba přes SW dostat do nějakých mezí? Děkuji za všechny rady

_________________
Ford Mondeo MK3 2.5 V6 125kW GHIA r.v. 2002 sekvence LPG Magic 2. Na zimu plechy, na léto 18tky hliník :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 říj 2012 14:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Hoffmanns píše:
Jediný problém a už ani plynaři mi nic neporadí je to že bank2 mi při deceleraci dost výrazně ochuzuje. Ale jen a pouze při deceleraci, jinak není problém. Problém nastává v tom že při tomto úkazu mám zatížení 25% v adaptační tabulce přes -20% zelené. Myslel jsem že za to může vyčištěný volnoběžný ventil, ale na benzín je vše v naprostém pořádku.


Tak presne tento problem mam. Dam nohu z plynu a je to chude. Na benzin se tento projev nepotvrdil (resp. je neznatelny). Takze reseni by me taky zajimalo. Ja mam ale 4 valec. Zatim jsem to vyresil tim, ze to neresim :)

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz