Antony píše:
To už je na mě moc počítačové.ESP je spojeno s PCM a se senzorem natočení volantu spojeno s piny 15 a 16(18 a 19 podle množství pinů - 60 nebo 104) a zároveň s diag zásuvkou 2 a 10.Navíc má ještě ESP vývod samostatně na diag pin 7.
Ještě se mi podařilo sehnat info o ASR.To taky komunikuje s PCM a do dieslu se dávala varianta označená BTCS.Po montáži stačilo zapnout klíček, vydržet a spárovalo se to samo.
Asi do toho stejně půjdu.Buď budu spokojen nebo nasr... a o spoustu peněz lehčí.
Také by se mi tenhle systém líbil, ale vzdal jsem to už z principu. Tenhle systém se do FFI montoval jen na přání, takže sehnat díly z dobře bouraného auta bude mimořádně obtížné. O nových věcech bych ani neuvažoval, cena se bude blížit k zůstatkové ceně auta. Nemám přesně zmapované, co všechno se musí měnit, ale je toho dost. Jednotka ABS by se musela zaměnit za kompletní modul ESP včetně ŘJ (nemá nic společného s ŘJ motoru). Dále je tam snímač polohy natočení volantu, snímač zrychlení vozidla v příčném směru, snímač rychlosti otáčení vozidla kolem svislé osy (oba jsou umístěny někde u prahu pravých dveří). Zřejmě se musí vyměnit i hlavní brzdový válec z důvodu absence snímače tlaku v jednotlivých okruzích brzdového systému u běžné produkce. Zatím netuším jestli jsou stejné i snímače v kolech, nepátral jsem po tom. Myslím, že také nutné mít vzadu kotoučové brzdy (u vozů pro německý trh se kotoučové brzdy montovaly sériově, u ostatních jen na přání).
Problém u jednotek ABS+TCS u vznětových motorů je to, že pro ně jsou určené jednotky BTCS. Rozdíl proti benzínovým verzím je ten, že tento systém funguje pouze do rychlosti 80 km/h a řízení trakce je řešeno pouze přibržďováním prokluzujícího kola bez možnosti řízení poklesu přenášeného výkonu. Tuto možnost mají jen zážehové motory.
Teď důležitá informace nakonec - právě z tohoto důvodu je ESP možné namontovat pouze do vozů s zážehovým motorem.
Naopak
namontování, v tvém případě BTCS není až tak složité. U své 1.6 jsem to udělal a po vymazání chyb z paměti ŘJ, se celý systém spároval a funguje dobře. Měl jsem ale výhodu a tou byla příprava kabeláže z výroby.
_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback;
Red PeperGALERIE