fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 13:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Charlie všechny 1.6 16V jsou DOHC a Zetec je jen název od Forda. Prostě DOHC je každý motor s dvěma vačkama nahoře a rozvody OHC.
Rumcajse neber vážně, ten zamrznul v roce 85 :smt082

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: DOHC
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 13:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Pánové, skvěle se bavím, díky za přínosné téma do fóra, až zas budu mít depku, zas se se kouknu. A propo, víte co znamená SV či SOHC, nebo OHV? Sem zvědav co se z toho vyvine :o)

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 14:57 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
SOHC je tusim "Single OHC" tj. jeden vackovy hridel nad hlavou, tedy proste OHC.
DOHC nemusi byt nutne 16 ventil, muze byt klidne i 8 ventil, DOHC znaci pouze pocet vackovych hridelu.
OHV znamena vackove hridele ulozene v urovni klikoveho hridele (cili dole v motoru), nahoru do hlavy vede od kazde vacky tycka ktera macka vahadlo a tim otevira ventil napr. skodovky 105-135


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 15:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
OHV - jediny spravny puristicky rozvod ! Obrázek :D

American Muscle


Na SV nikdy nezapomenu, dostali jsme na strojarne za trest dokumentaci kompletniho vyrobniho postupu. :evil: :)


BTW: On se ma brat Rumcajs vazne ? Ja myslel ze to nakej script generovanej phpbb s taskem roznaset analfabeti OTcka vsude po foru....


Jinak pro Ty co nemaj prilis predstavivosti - http://library.thinkquest.org/C006011/e ... r.php3?v=2

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 15:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Sakra chlapi tady to je samá vačka a hřídel :smt081 no ale aspoň budu chytřejší.Myslíte že se na to dá zbalit nějaká pěkná slečna?

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 15:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
Charlie píše:
Sakra chlapi tady to je samá vačka a hřídel :smt081 no ale aspoň budu chytřejší.Myslíte že se na to dá zbalit nějaká pěkná slečna?


Pokud Ti nebude vadit, ze se bude jmenovat Fiesta........ :D

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: :o)))
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 15:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Babu na to nesbalíte, jedině že byste jí to vysvětlovali nad motorem vozu, jehož cenovka by byla od milionu výš :o)a stejně by to nevnímala :o)
Jo, SV, to je parádička....

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 15:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
:smt081 no mě by to nevadilo ale co by řekli na mou nevěstu rodiče?Možná tak na jednu noc :P

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 17:20 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Ale taky jsem čet, že jsou motory, kde jeden ventil ovládají dvě vačky(jedna ho otevírá, druhá zavírá, takže prakticky nepotřebuje vratnou pružinu). Myslím že to používala Bugatti u závodních motorů, mělo to dosahovat skvělých parametrů díky přesnému časování a rychlému otevírání i zavírání ventilů i při vysokých otáčkách, ale asi už se to nepoužívá(u sériových aut určitě ne) kvůli velký složitosti a náročnosti na nastavení.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: DOHC
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 17:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Mám takový pocit že to je desmodromický rozvod s jakoby "pevným" spojením vačka/ ventil, svého času to používala Ducati....NA PEVNO TO SAMOZŘEJMĚ NENÍ, ABY MNE NĚKDO NEVZAL DOSLOVNĚ.

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 18:03 
to Mrazik : přesně tak , za 5 let zamrzl i Ford :-D
to Dawe : radši zaveďte kontrolu češtiny , protože po někom číst to je hrůůůůza ( a aspoň se nebudete nudit ) :-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 20:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
Rumcajs píše:
to Dawe : radši zaveďte kontrolu češtiny , protože po někom číst to je hrůůůůza


Hat hier Jemand fest gestellt dass Ich soll nur Tsechichish schreiben, ha ?

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 21:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
desmodromicky rozvod pouziva pokud vim ducati desmosedici (urcite se to pise trochu jinak) desmodromický 16ventil... (je to motorka :D )

jde tam hodně o rychlost zavreni ventilu, je to rychlejsi nez pruzina a muzou jit bezpecne do vyssich otacek, ten ventil proste vacka zavre

ale podle me to musi bejt hrozne dobre serizeny, aby ho to fakt zavrelo a nemlatilo to s nim jak prase...


jinak tu jeste nepadla konkretni odpoved na SV. nechce se mi to hledat, je to v prekladu side valve? nebo jak to presne zni? a nejakej konkretni priklad od fordu? ja to videl snad akorat na modelu...

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 21:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
milos.l píše:
jinak tu jeste nepadla konkretni odpoved na SV. nechce se mi to hledat, je to v prekladu side valve? nebo jak to presne zni? a nejakej konkretni priklad od fordu? ja to videl snad akorat na modelu...


Ale padla - v mem odkazu. Ano, je to side valve, cesky se preklada nejcasteji jako mimobezny pist.

Citace:
The sv-engine

In the sv-engine the camshaft is stored laterally, the valves likewise. sv stands for side valve. This type of engine is considered as outdated and is practically not used any more. The combustion chamber is not compact since the valves are attached laterally, and therefore it is quite difficult to manage a regular burn. Of course the second valve is not missing, but it can't to be seen behind the other one.


Mas tam i nakres - http://library.thinkquest.org/C006011/e ... r.php3?v=2

A jinak v praxi ? Ford T samozrejme mel SV 8)

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Naposledy upravil Dawe dne 19 led 2006 15:01, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: SV
PříspěvekNapsal: 19 led 2006 14:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
SV - side valve, poslední SV od Forda se montovalo do Fordu Anglia 100E někdy v roce 1959
http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/1266/

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 led 2006 15:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
Tak a jeste by mohl nekdo vysvetlit, co je to CVH...

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: CVH
PříspěvekNapsal: 19 led 2006 16:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_CVH_engine

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 led 2006 20:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
PH píše:
Tak a jeste by mohl nekdo vysvetlit, co je to CVH...


http://www.escortfocus.com/html/cvh.html

Ma to co docineni s oznacenim pripravy smesi v pulkulovym spalovacim prostoru. Co mi kdysi vykladal muj servisak. :D

Anebo ze by to melo co delat s znacenim toho jak vacka prochazi hlavou ? Uz fakt nevim.

Nahodou jsem nasel tenhle myslim celkem solidni navudek - http://www.pumaracing.co.uk/cvh.htm :wink:

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz