Toplemurka píše:
Taky mě ted začalo blbnout, velmi často se mě stává že když nastartuji tak otáčky se drží někde kolem 1500ot. pak to zachvilku spadne na 1100ot. tam se to drží docela dlouho a po pár minutách to klesne na 950ot. Nejvíc mě na tom zlobí to že jakmile přijedu na křižovatku tak to zas stoupne na 1100ot a drží se to tam dlouho než to zas spadne na normál. Dělá to jak při teplým motoru tak studeným, už jsem zkoušel měnit skoro všechno kromě teploty nasávaného vzduchu a čidla teploty vody, které jsou přišroubované na EFI saní.
Předem sorry za quoting, ale jinak bych to stejně musel celé přepisovat.
- skoro jako bys popisoval chování mého motoru, akorát já mám Zetec z '99. Nevím, jestli ten motor moc "neposlouchám", ale mám pocit, že volnoběh mu taky trochu kolísá.
Trochu mu taky dělá potíže udržet volnoběh, když zatáčím, např při otáčení a couvání, už jedu pomalu, dám plnej rejd a otáčky si sednou tak na 500 a pak se zase zvednou. Asi mu posilovač zvýší zátěž a než to řídící jednotka vyhodnotí, tak se takhle zhoupnou otáčky. Dělá to i někomu jinému?
Můj motor je jinak poměrně mladej, má cca 25 000, tak se mi nezdá, že by tam mělo už něco nárok se vysypat, asi to auto fakt moc poslouchám, ale jakou životnost má asi čidlo klapky, jak rychle se zasere volnoběžnej ventil a ostatní věci? Ventil odvětrávání skříně? A co je to MAF?