fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 587 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 30  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2005 07:39 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Toplemurka píše:
Taky mě ted začalo blbnout, velmi často se mě stává že když nastartuji tak otáčky se drží někde kolem 1500ot. pak to zachvilku spadne na 1100ot. tam se to drží docela dlouho a po pár minutách to klesne na 950ot. Nejvíc mě na tom zlobí to že jakmile přijedu na křižovatku tak to zas stoupne na 1100ot a drží se to tam dlouho než to zas spadne na normál. Dělá to jak při teplým motoru tak studeným, už jsem zkoušel měnit skoro všechno kromě teploty nasávaného vzduchu a čidla teploty vody, které jsou přišroubované na EFI saní.


Předem sorry za quoting, ale jinak bych to stejně musel celé přepisovat.

- skoro jako bys popisoval chování mého motoru, akorát já mám Zetec z '99. Nevím, jestli ten motor moc "neposlouchám", ale mám pocit, že volnoběh mu taky trochu kolísá.
Trochu mu taky dělá potíže udržet volnoběh, když zatáčím, např při otáčení a couvání, už jedu pomalu, dám plnej rejd a otáčky si sednou tak na 500 a pak se zase zvednou. Asi mu posilovač zvýší zátěž a než to řídící jednotka vyhodnotí, tak se takhle zhoupnou otáčky. Dělá to i někomu jinému?
Můj motor je jinak poměrně mladej, má cca 25 000, tak se mi nezdá, že by tam mělo už něco nárok se vysypat, asi to auto fakt moc poslouchám, ale jakou životnost má asi čidlo klapky, jak rychle se zasere volnoběžnej ventil a ostatní věci? Ventil odvětrávání skříně? A co je to MAF?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Zvlastni chovani volnobehu!
PříspěvekNapsal: 24 zář 2005 12:15 
Nejak sem tady na foru nenasel nejakou podobnou situaci s jakou se potkavam - jde o to ze kdyz rano nastartuju studeny motor tak sytic drzi ot v rozmezi 1500 - 2000ot (to je v poho..), ale problem je v tom ze to pod cca 1300-1400ot nechce spadnout ani po 50Km jizde (napr. kdyz vyradim) :evil: Prisel jsem ale na vec jak tomu predejit - staci treba po 1Km(!!!) zastavit napr. na semaforech (rucicka teplomeru se z bidou pohne!!!) a po cca 5 sekundach volnobech spadne na cca 600ot a v zapeti se vyhoupne na cca 900ot a pak uz to funguje dokud motor uplne nevychladne (pres noc). Pokud to zastaveni neprovedu tak se mi taky obcas stava ze mi pri vyrazeni otacky vyleti pri prerazeni nebo vyrazeni z 1500 na cca 2000ot a opet situce trva dokud na par chvil uplne nezastavim a je to zas OK :roll:
Mam uz vycististeny vlnobezny ventil, skrtici klapku, restartovanou RJ ale furt nic :evil: Ne ze by to byla nejaka zasadni vec ale rad bych se toho zbyvil...
Diky za info

Mirek


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 úno 2006 16:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Co se týče čištění boxu škrticí klapky, tak v servisním manuálu pro Mondeo jsem se dočetl, že se box má po odšroubování čtyř šroubů sejmout. Píšou, že se to nesmí čistit žádným škrábáním ani chemickými prostředky, pouze čistým hadrem. Tak to někdy zkusím.

Čistil jste někdo i ty plastové sací parohy pod škrticí klapkou? Jak nejlépe na to? Předpokládám, že sundat to nepůjde.

(Nejdřív chci ovšem zaslepit EGR.)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Volnoběh
PříspěvekNapsal: 22 bře 2006 11:29 
Ahoj všichni mam eskorta r.v.96 1.6 16V ZETEK.Mam problém, při zozjezdu mi otáčky vyletí na 3500 a spadnou až,když vypnu klíček.Poraďte prosím.Děkuji Martipl :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 bře 2006 12:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 09:38
Příspěvky: 446
Bydliště: Krupka - Soběchleby
Kokni do "Volnoběžné otážky na 3500" a dalších o něco níže. UŽ SE TO ZDE ŘEŠILO.

_________________
Escort 1,3 MkIII - Tuzex - koupím interier a chrom.lišty oken,r.v.83 "PEPEK"
Escort XR3i Cabrio MkIV - originál a tak i zůstane ,motor L4B KE-Jet ,vše v elektrice i střecha - komplet po GO - 2 roky práce "LUĎA"
Škoda Octavia 1963,Škoda 100
http://www.fordfans.cz/galerie/index.php?cat=10127


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Stále stejné
PříspěvekNapsal: 22 bře 2006 12:15 
Volnoběžný ventil jsem vyčistil a je to stále stejné.Taky jsem nechal vyčistit motor na CARBON-CLEAN a nic. :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 bře 2006 15:13 
A vyzkousel si ho na pripojenem zdroji 0-12 V, zda plynuje otevira/zavira, zkratka, jestli neni mrtvy?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 bře 2006 19:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Já myslím, že volnoběžným ventilem to nebude. Kdyby nechodil ovládací elektomagnet, tak je ventil zavřený a motor má spíše tendeci zhasínat. Buď tam jde falešný vzduch jinudy( možnosti kudy jsou popsány v tématu volnoběh 1,6 Zetec Tady ), nebo nechodí některé čidlo, třeba TPS, ale klidně i poloha vaček, nebo něco jiného. Jestli je to trvalý stav tak nejednodušší bude vyblikat ledkou chybové kódy diagnostiky.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 bře 2006 08:58 
Je možný,že by se přidíral a zůstával by otevřený.Ještě sem se chtěl zeptat jestli by na to neměl vliv tlaku v nádrži.Když otevřu víčko,docela dost to odfoukne.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 bře 2006 11:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Jelikož o kousek výše píšeš, že ventil je vyčistěný, tak předpokládám, že jsi prozkoušel funkčnost a ventilem nekolikrát zahýbal a vyzkoušel jak pružinka uzavírá kuželku do sedla. Vedení ma dost vůli a myslím, že zadření snad ani nehrozí. Přetlak v nádrži na to žádný vliv nemá. Zajímá mne ale, jaké chyby jsi vyblikal ledkou?

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Lambda sonda
PříspěvekNapsal: 27 bře 2006 16:52 
Tak mam v háji lambda sondu!!!Nevíte za kolik se dá tak sehnat? :!:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 bře 2006 17:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Stačí si prohlédnout forum a odpověď najdeš.
Shrnuto:
1. Někdo dával lambda sondu z Felicie, nutno upravit konektor, 1.000 CZK
2. Bosch přímo na míru motoru (tu mám já), 3.500 CZK
3. Originál Ford (údajně Bosch s logem Ford), 4.500 CZK
4. Existují i univerzální lambda sondy, ale raději bych volil dražší s předpokladem správného fungování (viz. bod 2.), cca 1.500 - 2.000 CZK
5. Vrakoviště, ale tam bych tento díl určitě nekupoval, cena různá
Uvedené ceny jsou orientační, mohou se u jednotlivých prodejců lišit.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 bře 2006 18:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
K těm lambda sondam, ja nevidim rozdil mezi univerzalni, primo urcenou na motor (coz neni spravna formulace, jde o univerzalni se spravnym propojovacim konektorem) a lambdo pro Felicii. Zkouseno na osciloskopu, na ruznych autech, vsude stejne data.
Lambda sonda musi byt 4 dratova, to je v podatate jedina podminka.
Tot muj nazor.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 bře 2006 18:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
mrazik píše:
...primo urcenou na motor (coz neni spravna formulace, jde o univerzalni se spravnym propojovacim konektorem)

Nevím, na kolik je má formulace daleko od pravdy, ale jde o lambda sondu Bosch určenou pro motor Zetec, údajně je to stejný kus jako originál, pouze bez nápisu Ford (to ale nemám ověřené).

Jinak Bosch dělá řadu dalších sond vhodných pro různé motory, včetně tzv. univerzálních.
Jestli je úplně jedno jakou tam dáš bych s jistotou netvrdil - viz. Nagant a jeho univerzální Boschka, či Cendler a lamdba z Feldy...těm to zrovna optimálně nefungovalo. Moje je Bosch funguje jak má.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 bře 2006 09:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Viz http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 5764#55764

Co se týká pojmu "univerzální", já ho chápu trošku úžeji, tedy jedna univerzální (bez konektoru) pro Felicii 1.2 a další motory, cena 1000-1500 Kč a další univerzální (zase bez konektoru) pro konkrétní skupinu vozů - Ford Escort 1.6i, 1,8i, jiná auta, cena cca 3000 - 3200 Kč a pak tato sonda pro konkrétní typ motoru, tedy s konektorem - cena od 3500 Kč výše.
Ceny berte orientačně.

Koukám, že to definuju přesně v souladu s Mrazíkem. :)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 dub 2006 18:27 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2006 20:55
Příspěvky: 19
Bydliště: Ústí n/L
Ahoj všichni,mám taky takovej problémek.Sice malej,ale o to víc mě zacíná sráti.Četl jsem tady všecko možný o chcípání motoru ale mě to dělá něco trochu jinýho.Chcípne mi to vždycky jen ráno asi 30 sec. po nastartování nebo když se hned rozjedu a vyřadim.Asi po 1KM co ujedu je to v pohodě.Dělá to jen ráno,když to celou noc stojí.Pak už ne.Přitom to necuká ani neškube.Prostě to jen chcípne.Jakoby se to nechytne,když jdou otáčky dolu.Nechce se mi vyměňovat všechny čidla než přijdu na to,že je to to poslední :o Jestli měl někdo podobnej problem,prosím poraďte.Je to 1.8 16V 115k Zetek.
Dík.

_________________
Escort 1.8 16V Zetec 115kobyl 1996 combi-Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 dub 2006 20:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
logset píše:
Ahoj všichni,mám taky takovej problémek.Sice malej,ale o to víc mě zacíná sráti.Četl jsem tady všecko možný o chcípání motoru ale mě to dělá něco trochu jinýho.Chcípne mi to vždycky jen ráno asi 30 sec. po nastartování nebo když se hned rozjedu a vyřadim.Asi po 1KM co ujedu je to v pohodě.Dělá to jen ráno,když to celou noc stojí.Pak už ne.Přitom to necuká ani neškube.Prostě to jen chcípne.Jakoby se to nechytne,když jdou otáčky dolu.Nechce se mi vyměňovat všechny čidla než přijdu na to,že je to to poslední :o Jestli měl někdo podobnej problem,prosím poraďte.Je to 1.8 16V 115k Zetek.
Dík.

Mně to dělá taky....
To se tu taky někde rozebíralo x-krát jako "chcípnutí na první křižovatce", ale řešení nevím, mám "vše" OK, ale nekotroloval jsem výfuk. ventily, zvihátko může být zadřený.... já na to kašlu, ráno počkám trochu déle na volnoběh, jinak auto šlape. Pomohla mi i trochu výměna oleje z pův. nepsrávného 5W40 na 5W30 - Texaco energy.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 dub 2006 22:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2006 20:55
Příspěvky: 19
Bydliště: Ústí n/L
for Dodo: Dik za odpověď.Zatim na to taky kaslu ale chtěl jsem to řešit dřív než se to uplně podělá.Asi to bude nějaká kravina.Uvidim.Tak zatim.Kdyby byl nějakej nápad budu rád.Mějte se.

_________________
Escort 1.8 16V Zetec 115kobyl 1996 combi-Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 dub 2006 06:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
No nejspíš výfuková zdvihátka, na fóru je to popsáno x-krát. Výměněné je to vcelku rychle, jsou přístupné po sundání ventilového víka a výfukové vačky. Jen že je jich tam 8 ks a jedno stojí okolo 600,- Kč.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 dub 2006 09:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Standa píše:
No nejspíš výfuková zdvihátka, na fóru je to popsáno x-krát. Výměněné je to vcelku rychle, jsou přístupné po sundání ventilového víka a výfukové vačky. Jen že je jich tam 8 ks a jedno stojí okolo 600,- Kč.

To asi nejde poznat ktere je to spatne a vymenit jen to konkretni ze ?

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 587 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 30  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz