-petr- píše:
jan79: Já měl na mysli právě ty situace, kdy brzdíš na křižovatce a do toho ještě zatáčíš a podřazuješ nižší rychlostní stupeň. Nejednou se mi za této situace stalo, že se volnoběžné otáčky krátce prohouply pod 900rpm. Když jsem měl problémy s volnoběhem a motor nedržel zvýšené otáčky, za těchto situací to málem chcíplo.
Jinak tvůj problém pomalého padání otáček je běžný, nechci tě zneklidňovat, ale asi to není úplně v pořádku. Mně to dělalo to stejné co píšeš, ale po vyčištění volnoběžného ventilu padají otáčky poměrně rychle. Ovšem ten ty máš nový, tak nevím.
Jediná zvláštnost co jsem pozoroval je, že když v zimě studené auto na chvíli (1-2min.) nastartuju, pak vypnu motor a zachvíli opět start - vše se chová divně - zvýšený volnoběh, jede líně a pomale padají otáčky. Stačí znovu nastartovat a je to OK. Stalo se mi to asi třikrát za zimu, neřeším to.
@ -petr- : Viem si to predstavit s tou krizovatkou, kazdopadne v takom pripade je to plus.
Ja neviem proste co s tym pomalym padanim otacok,
obycajne to tak, ze to chvilku akoby zostane na tych samych otackach a potom nasleduje pad otacok.
Tak to je +/- aj na inych autach.
Lenze ja mam to"PADANIE" otacok take spomale.
(trojka na 110 km/h, a rovno das do patky, potom je to akoby fajn, ale kebyze som presne vtedy daval 4-ku, ta by to dorovnavalo otacky znizenim okamzitych otacok motoru...)
A mam navyse pocit, ze pri plne zohriatom motore je to horsie ako pri takom ktory je niekde okolo O na teplomeri.
Ak je niekto z Prahy a okolia, a ma taketo auto s 1.6 16V, pridem za nim, chcel by som len vidiet ako to funguje na jeho aute, a kludne mu dam skusit moje.
EDIT: snad dodam len, ze diagnostika mi prejde bez chyb, a meral som aj TPS + jeho pripojenie k EEC. ( to napatie tam sedi, ma byt od 0.9 po 5V, nameral som 0.91V az 4.9V, plynule podla stlacenia plynu, bez skokov, reakcia bola okamzita, jazdil som s pripojenym voltmetrom)
Proste som nenasiel chybu. A sacie potrubie je normalne utesnene, ziaden problem som nenasiel.