Menil som sviečky za nové motorcraft v nádeji,že my zmiznú moje doterajšie problémi z volnobehom.No nepravidelný chod na volnobeh,kolísanie otáčok medzi 900a 500,časté samovolné zastavenie motora,dlhé,nepravidelné klesanie otáčok a dost silný zápach benzinu stále pretrvali.Aj som resetol RJ,znova nastavil dla postupu servisnej knižky,ale zmena k lepšiemu skoro žiadna.Dal som si vyblikat stav pamate RJ a ukázalo mi chyby 157-snímač MAF nízka hodnota,172-lamda sonda chudobná zmes a 183-palivo pri volnobehu(bohatá zmes).Skontroloval som všetky hadičky,vyčistil volnobežný ventil,všetko po starom.Nakoniec som demontoval filter odvetrania ventilov a klukoveho priestoru,spodnu tenšie hadičku,čo ide do sanie zaslepil skrutkou a tie dve spojit trubkovou vložkou.Motor zmenil chod na nepoznanie.Ziadne kolísanie volnobehu,žiaden chod akoby na tri valce,zmizol zápach benzinu pri volnobehu a po prudkom pridaní klesali otáčky uplne plynulo do volnobehu.
Dal som znova vymazat RJ,nabehal nejakých 100km a uz pamat hlasila všetko OK.Takže zajtra kúpim u Forda nový filter a konečne po dlhom čase budem mat zas radost z jazdy.Na obrázkoch je ten filter,čo mi narobil kopec starostí a stresu.Som sa tu na fore dočítal,ze ho výrobca káže vymenit po 40 000km,tak už budem mudrejší a pri podobných problémoch doporučujem ostatným najprv skontrolovat túto sučiastku a potom hladat inde.To sedé,čo je vidno na spodnom obrazku na spodu filtra su už moje včerajsie zásahy,ked som zistil,že je zlý.Som musel do neho nazriet
Dal sa prefuknut z kazdej strany naplno a cez tu spodnu tenku hadičku musel motor nasavat dost vela falošného vzduchu mimo snímač MAF a volnobežný ventil rovno do sania.