fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 09:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Jaký máte termostat?
88°C 16%  16%  [ 5 ]
92°C 38%  38%  [ 12 ]
nevím 47%  47%  [ 15 ]
jiný 0%  0%  [ 0 ]
Celkem hlasů : 32
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 92
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2006 15:49 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2005 07:55
Příspěvky: 31
Bydliště: Frýdek-Místek
Měnil jsem termostat na podzim, původní byl na 88, nový je na 92 st. Rafika je po zahřádí někde u R-M, uvidíme, co to bude dělat v létě. Myslím ale, že ty 4 stupně rozdílu není třeba přeceňovat. Když to tak u Motorcraftu vyrábí, asi vědí proč. Jinak semi zlepšíl výkon (zahřátý motor) i spotřeba. Starý termoš otvíral moc brzy, ručička se nedostala ani k N.

_________________
Ford Mondeo combi, r.v. 9/2005, 1.8 92kW, LPG Lovato Easy fast Smart


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2006 15:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Mně se to chová podobně, jak píše Milan_H. V koloně každé 3-4 minuty spíná větrák na písmenku A. Zatím jsem s tím termostatem zažil maximálně 23°C.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2006 12:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 úno 2006 00:02
Příspěvky: 96
Bydliště: Dubňany
me spina vetrak mezi A-L,stoho usuzuji ze bych mohl mit 88°C termostat-mam dotaz,jak zjistim z VINu jaky mam termostat???? :roll: .v zime se mi teplota vysplhala max k M.ted jak zacala letni sezona tak mi teplota leze mezi M-L a docela casto mi spina ventilator,myslim si ze by to mohlo byt termostatem.premyslim o vymene!!!

_________________
Escort 1.6 16V zetec,r.v.10/97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2006 13:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
kordis: Spínání ventilátoru chlazení přímo nezávisí na tom, jaký máš termostat, ale na dosažené teplotě chladící kapaliny. Mezi A-L je to normální. Když ale píšeš, že se ti teplota po oteplení pohybuje mezi M-L, spíše to ukazuje na termostat s vyšší teplotou, tedy 92°C. Ale záleží samozřejmě kudy jezdíš, jestli se plazíš v kolonách či ne.
Jaký máš mít termostat Ti dle VIN kódu sdělí u Forda v náhradních dílech, ale jak jsi se v předchozích příspěvcích jistě dočetl, mají v tom chaos. Několika z nás se stalo, že dle VINu u Forda našli termostat na 92°C, avšak z fabriky byl v motoru na 88°C. Zkušenosti s provozem za letních pařáků teprve přijdou, ale i tak si myslím, že i s termostatem na 92°C snad nebude zásadní problém.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2006 22:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Na druhou stranu - vyšší teplota chladící kapaliny(kvůli "teplejšímu" termostatu) zase zlepší přestup tepla(sálání) z chladiče do okolí - díky většímu rozdílu teplot vzhledem k okolnímu vzduchu.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2006 11:37 
-petr- píše:
Co se týká provozu s tímto termostatem v zimě, mám tu také pár nejasností. Auto začne už během dvou minut po startu topit, takový vlažný vzduch, jinak po zahřátí topí jak ďas. Ovšem z jakého důvodu se mi v zimě drží teplota při jízdě mimo město pouze na N či O moc nechápu. Jediná teorie, co jsem vymyslel je, že jedu s tak lehkou nohou na plynu, že se motor vlivem proudění ledového vzduchu okolo nestačí ani pořádně ohřát při zavřeném termostatu. To je asi pěkná blbost, co? Ale když na to víc šlápnu a začnu motor vytáčet, leze teplota výše. Přece nemůže být vadnej, když je uplně novej. Nechce se mi ho vyndávat a vařit v hrnci vody...
Taky mě napadlo, že může "kecat" čidlo teploty a ukazuje o něco méně, když už to beru tak ze široka...Ale zase větrák sepne na hranici červeného pole, což tuto možnost dle mého vyvrací.


Ahoj,

měl jsem úplně stejný problém .... když bylo venku teplo tak to ještě šlo ale když se ochladilo, teplota se držela nízko .. dokonce někdy až moc nízko :D Přitom motor se ztdál bejt zahřátej dost. Nechal jsem prověřit termostat, teplotní čidla jak na motoru tak na kontrolku a kde nic tu nic. Tak jsem se s tím prostě smířil s tím že je asi teda zima, nicméně teď co se oteplilo teplota se drží pořád nízko .... zpravidla málokdy překročila polovinu ukazatele. Minulej tejden jsem jel a teplota začala kolísat a to doslova od minima do maxima dost znatelně. Zastavil jsem a vypnull motor a v tu ránu začala stříkat horká voda a pára kolem rozvodovýho řemene. Asi to vypadá na fouklý těsnění pod hlavou v lepším případě - v horším prasklá hlava. Auto asi někde dlouáho stálo než jsem si ho koupil :roll: Třeba má někdo podobnej problém a tohle mu může včas pomoct.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2006 11:38 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
A co vodní pumpa?

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2006 12:35 
MV píše:
A co vodní pumpa?


ahoj,

jo jo máš pravdu .. věcí to prý může být několik ...pro ně bude samozřejmě lepší dražší řešení :-D hlavně ať to neni všechno najednou. bojim se že ze mě u forda sedřou kůži.

v.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2006 17:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Viki: Řekl bych, že budeš mít problém spíše s vodní pumpou...ale těžko říct. Vzpomínám si, že se mi asi párkrát v zimě stalo, že mi teplota zničeho nic spadla dolů a za chvíli vylezla zase do normálu...ale to bylo asi jen s tím starým termostatem. Myslím, že byla chyba v něm, nebo možná taky teplotní čidlo si vybralo slabší chvilku...

Jinak v tomto počasí je u mě činnost chladící soustavy bezproblémová (honem si to zaklepu..), viz. jak jsem psal výše. Mimo město je po zahřátí ručička asi uprostřed, při popojíždění v kolonách se pohybuje v rozmezí lehce za středem až A (kde to ochladí větrák). Pokud to tak vydrží i za letních pařáků, můžeme říct, že Zetec funguje bez problémů i s termostatem nastaveným na 92°C ;-)

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2006 15:47 
čaues,
tak vodní pumpu mi u forda vyměnili, i s rozvoďákem ... celkem cca 7000. Projeli to a volali že v pohodě. Pak volali asi za hodinku že to projeli dál asi 15 km a do kopce a že po rovince v pohodě ale do kopce prej to začne tlakovat a teplota leze razantně nahoru, takže krom pumpy, která už prochcávala to vypadá na těsnění hlavy nebo prasklinka, takže přetěsnění a repas hlavy mě nemine, což bude ještě jednou 7000 :roll: přemejšlim jestli by se nevyplatil rovnou novej motor, nebo jiný auto :D
v.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 čer 2006 12:31 
Tak jsem se dneska taky rozhodl pro výměnu termostatu, protože mi to ani v těhle vedrech nevylezlo víc než na N-O. Zašel jsem k Fordovi, a tam mi bez diskuze dali rovnou termostat 92ºC. Povídali, že jinej nedávaj, tak jsem ho teda vzal a k tomu ještě 3 litry nemrznoucí směsi (celkem 710,- Kč). Po výměně je teplota uprostřed pole nebo velmi mírně nad půlkou, a při stání moc už nevyleze. Takže si myslím, že by to mohlo být OK i když tady třeba -petr- měl pochybnosti, jak se to bude chovat. Docely by mě zajímalo jak se mu to chová teď...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 čer 2006 13:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Pivik: Když je teď kolem těch třiceti, tak to mám většinou jak píšeš ty, tj. na půlce nebo mírně za. Stačí ale vjet do města, ani nemusí být nijak extra kolony a už to leze nahoru. Při popojíždění po semaforech tedy větrák spíná o poznání častěji než tomu bylo s tím původním termostatem, cca každé 3 minuty a teplota se udržuje mezi M a A. Neviděl bych v tom teda problém, pokud funguje větrák na chladiči...akorát to zřejmě mírně zvedá spotřebu, neb ten větrák má slušný odběr.
Jinak to vypadá, že Ford prostě ve výrobě nahradil původní 88°C termostat za 92°C...kdo ví proč.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 čer 2006 21:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
funguje mi to presne tak, ako -petr- -ovi.
Inak to zvysenie spotreby kvoli vetraku vobec neriesim, najma v porovnani s odbverom klimy, ktoru mam pri takomto pocasi furt zapnutu. Ten kombik mi fakt v lete pride ako sklenik, kde je na slnku hned je v nom horuco :)

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: konstatování
PříspěvekNapsal: 01 črc 2006 20:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2006 18:45
Příspěvky: 170
Bydliště: Svitavy
Ahoj fordíci.Když tak pročítám tohle téma tak musím smutně konstatovat,že kromně výmněny prasklé hadice odvětrávání klikovky mě čeká ještě výměna toho termostatu. :cry: Mám totiž rafiku max.mezi N a O-spíš na N.Co stojí novej?Nedá se nic dělat,když jsem koupil ojetinu tak musím platit.Nerad bych ale začal používat pro mého ZETECA přezdívku zmetec jak je tady dost zvykem. :lol: Dík všem kdo sem přispívá už začínám pomalu chápat kde co na tom motoru je. :oops: Zdarec všem fordíci

_________________
Ford Escort kombajn 1.6/16V ZETEC r.v.98,klima,2xairbag,central,el.př.okna,imob.,mlhovky,tm.modrá metalíza -prodáno
Ford Focus I kombajn 1,8TDCi 85kw r.v.2003,Ghia v kúži,digi klima,šedá metalíza na 15kách origo elektronech + SAVA Intensa 195/60.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: konstatování
PříspěvekNapsal: 01 črc 2006 20:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
onysx píše:
Ahoj fordíci.Když tak pročítám tohle téma tak musím smutně konstatovat,že kromně výmněny prasklé hadice odvětrávání klikovky mě čeká ještě výměna toho termostatu. :cry: Mám totiž rafiku max.mezi N a O-spíš na N.Co stojí novej?Nedá se nic dělat,když jsem koupil ojetinu tak musím platit.Nerad bych ale začal používat pro mého ZETECA přezdívku zmetec jak je tady dost zvykem. :lol: Dík všem kdo sem přispívá už začínám pomalu chápat kde co na tom motoru je. :oops: Zdarec všem fordíci

Doporucujem kupit original Motorcraft. Niektore druhovyroby robili problemy, ine fachali, ale s tymto to mas na istotu. Pravdepodobne Ti budu vediet ponuknut len 92C, nie je to problem. Cena 500-600 kc.

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 črc 2006 21:20 
Já ho kupoval za 450,- originál 92°C.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 črc 2006 22:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
Nahodou som zrovna z auta doniesol paragon...upratoval som v skrinke
:) Takze dal som 495kc aj s pryzovym kruzkom. (AUTO-IN PCE, 09-feb-06)

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 srp 2006 17:13 
Offline
Nováček

Registrován: 17 srp 2006 11:36
Příspěvky: 5
Bydliště: Štúrovo, SR
Dnes mi vymenili vo Forde v Ostrihome termostat 92 C, ručička sa drží v strede, predtým len na N, zvedavý som na spotrebu. Cena termostatu po prepočte 483,-Sk, tesniaci krúžok 62,-Sk, práca 292,-Sk.

_________________
Ford Escort Combi, 1,6 16V Zetec, 06/97, 2xairbag, el. predné okná, centrál, klíma


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz