-petr- píše:
Co se týká provozu s tímto termostatem v zimě, mám tu také pár nejasností. Auto začne už během dvou minut po startu topit, takový vlažný vzduch, jinak po zahřátí topí jak ďas. Ovšem z jakého důvodu se mi v zimě drží teplota při jízdě mimo město pouze na N či O moc nechápu. Jediná teorie, co jsem vymyslel je, že jedu s tak lehkou nohou na plynu, že se motor vlivem proudění ledového vzduchu okolo nestačí ani pořádně ohřát při zavřeném termostatu. To je asi pěkná blbost, co? Ale když na to víc šlápnu a začnu motor vytáčet, leze teplota výše. Přece nemůže být vadnej, když je uplně novej. Nechce se mi ho vyndávat a vařit v hrnci vody...
Taky mě napadlo, že může "kecat" čidlo teploty a ukazuje o něco méně, když už to beru tak ze široka...Ale zase větrák sepne na hranici červeného pole, což tuto možnost dle mého vyvrací.
Ahoj,
měl jsem úplně stejný problém .... když bylo venku teplo tak to ještě šlo ale když se ochladilo, teplota se držela nízko .. dokonce někdy až moc nízko
Přitom motor se ztdál bejt zahřátej dost. Nechal jsem prověřit termostat, teplotní čidla jak na motoru tak na kontrolku a kde nic tu nic. Tak jsem se s tím prostě smířil s tím že je asi teda zima, nicméně teď co se oteplilo teplota se drží pořád nízko .... zpravidla málokdy překročila polovinu ukazatele. Minulej tejden jsem jel a teplota začala kolísat a to doslova od minima do maxima dost znatelně. Zastavil jsem a vypnull motor a v tu ránu začala stříkat horká voda a pára kolem rozvodovýho řemene. Asi to vypadá na fouklý těsnění pod hlavou v lepším případě - v horším prasklá hlava. Auto asi někde dlouáho stálo než jsem si ho koupil
Třeba má někdo podobnej problém a tohle mu může včas pomoct.