mrazik píše:
Krosmen jiný názor ? Na co ? Variabilní časování ventilů se projeví v celém rozmezí otáček, takže z toho plyne, že přidá výkon i ve vyšších otáčkách a tam se projeví více. Ale výkon přidá i v nižších otáčkách, kdy je vačka natočená do optimální polohy. Já jsem schémata a principy u Toyoty VVT-i a BMW prolezl a funguje na krásně jednoduchém principu a velice efektivne.
Co se týče otáček, tak na lehkost vytáčení jsou stavěny všechny 16V motory, zvláště Zetec, který je u Forda druhou generací 16V motorů a dle mého velice povedený. Lze to zlepšit ještě odlehčením setrváku, ale pak se velice lehce může motor přetočit.
A s tím kompresorem pomalu, písty, klikovka a její uložení, kroužky a další věci, to chce změnu - kovaníé písty, atd. Jinak můžeš udělat motoru papa papa papa papa
Nehodlám tam cpát nějakej megatlak,ale max 0,4BAR což seriový motor vydrží,tyhle kity se běžně dělaj...
Tyhle systémy nahrazují do jisté míry necnosti ostrých vaček,kdy nestrácí motor spodek,ale má navíc výkon ve vyšších otáčkách jako ostrá vačka.Když si dáš do klasickýho 16V ostrý vačky,poznáš o čem to je,budeš mít výkon posunutej v otáčkovim spektru výše a bude vyšší na úkor využitelnosti otáček.nastudoval sem toho taky dost a vim i jak funguje praxe.Proč má puma větší výkon než všechny ostatní 16V podobný kubatůry????Puma má nej zátah právě při překonání 4500otáček kdy začne fungovat ostré nastavení vačky.
Je to jedno,je zbytečná debata každej máme jiný informace a jiný zdroje informací,pokud budeme moc porovnat stejný info,tak vo ničem a nebo si jenom úplně nerozumíme a voba máme na mysli to samí.......