fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 13 říj 2024 16:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Co znamená označení motoru 16V?
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 19:15 
Mohl by mi někdo prosím vysvětlit, co znamená označení na motoru 16V? Jedná se o motor 1.6 16V. Já to chápu jako 4 válcový motor 1.6, který má 16 ventilů. Je tomu tak? A pokud tomu tak je, tak jak jsou tam ty ventily uspořádaný?

Díky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 19:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
16V opravdu znamena 16 ventilu a mas Zetec.

Konkretne jsou to 2 saci a 2 vyfukovy.

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 20:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
to byl for co

_________________
předešlá auta
escort 88 1,4 cvh 51 Kw
escort 92 1,6 cvh 81 Kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: 16V
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 21:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2004 18:21
Příspěvky: 239
Bydliště: Nové Sedlo (Sokolov)
Jak rekl Dawe,jednoduse sestnactiventilova 1.6.Nevim jestli to byl for nebo ne,ale nekdo to nemusi vedet.Ja kdyz jsem se ve svych prvopocatcich zacinal venovat autum tak se mi furt pletly valce a ventily a furt jsem rikal dvacetivalec,sestnactivalec,ctyrventil.To zni dobre,ne? :D

_________________
Hatchback 3 doors , CVH 1.4 EFI PTE , 01/1996 , Complectation CLX
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 21:54 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
16 V = 16 ventilů a 1.6 = obsah motoru 1.6.
Uspořádání je 4 ventily na válec - 2 sací a 2 výfukové, takže 4 válce x 4 ventily = 16 ventilů. Zajišťuje to motoru lepší vypláchnutí, větší použitelnost otáček a vyšší výkon, ten je ale ve vyšších otáčkách, než u klasické 8 ventilové koncepce. Úbytek v nižších otáčkách se řeší buď odpojení vačky v určitých otáčkách nebo jiným časováním ventilů -pootočení vačky - motory VVT-i například u Toyoty (dle mého to do dokonalosti dovedla Honda a momentálně i BMW). Variabilní časování ventilů má i Ford Puma s upraveným motorem Zetec. Pak je výkon a hlavně kroutící moment už od nižších otáček.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 11:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Tady jenom poznámka: Zmetec opravdu není v nízkých otáčkách (cca <2600) žádný borec, ale pořád je to "trhač asfaltu" oproti některým jiným, třeba i docela moderním 16V motorům. Typický příklad je VW 1,4 16V 74kW, který má maximum krouťáku ve 4400 ot/min. To už je proklatě vysoko na normální klidnou jízdu... (Zmetec má svoje maximum ve 3000 ot/min)
Takže borci ve Fobiích maj dvě možnosti: buď to moc netočí, maj rozumnou spotřebu, ale vůbec to nejede. Nebo to točí víc, má to pak slušný grády a žere to víc než ten prožranej Zmetec...
Tak si vyber...

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2005 12:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Když už je tu diskuse od 16V, co znamená u motorů označení DOHC ("dvojvačka" DOUBLE OVERHEAD CAMSHAFT) ? Kolik má tento motor ventilů a souvisí to s tím ? Já jsem měl FIAT TIPO 1.6 DOHC, dělaly se i normalní OHC, teď mám Esco 1.6 16V (oboje 90HP, ale Esco je znatelně živější).

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2005 14:28 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Dodo - DOHC jsou první dvouvačkové motory, prostě dva rozvody OHC, resp. písmenko D (Double) se přidalo k OHC a je z toho DOHC. Začalo se myslím u Sierry 2.0 DOHC a následně do dalších modelových řad. Konkrétně Escort poprvé ve verzi RS2000 od roku 1990, kdy byl tento motor vyladěn na 150 PS.
jako výsledek vývoje nad DOHC a CVH pak přišel od roku 1992 motor s označením Zetec 1.8 a následně v roce 1993 (výroba začala už 10/92) s motorem 1.6 atd.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Naposledy upravil mrazik dne 05 led 2005 18:25, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2005 16:47 
Online
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
mrazik píše:
Dodo - DOHC jsou první dvouvačkové motory, prostě dva rozvody OHC, resp. písmenko D (Double) se přidalo k OHC a je z toho DOHC. Začalo se myslím u Sierry 2.0 DOHC a následně do dalších modelových řad. Konkrétně Escort poprvé ve verzi RS2000 od roku 1990, kdy byl tento motor vyladěn na 150 PS. Jako vylepšení přišel od roku 1992 motor s označením Zetec 1.8 a následně v roce 1993 (výroba začala už 10/92) s motorem 1.6 atd.



Ehm, to vylepšeni 1,8 a 1,6 - to byl zetec - ale jako nastupce motoru CVH(osmiventilu) a ne RS2000(jen takova poznamecka) :D

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2005 17:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
DOHC jsou dve vacky, sranda je, ze existujoz motory, ktery maji dve vacky na 8ventilu a motory, ktery maji jednu vacku na 16 ventilu. Ale jsou to exoti, ani si ted nevzpominam na konkretni pripady, jen mi to utkvelo v hlave. Obecne dneska kazdej 16 ventil ma dve vacky, jednu na saci, druhou na vejfukovy ventily.
Jo, sierra 2L DOHC mela dve vacky a 8 ventilu, ten druhej pripad si mozna casem vzpomenu.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2005 18:32 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Marku napsal jsem to blbě a takto jsem to nemyslel. Přepsal jsem to.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2005 01:39 
mrazik píše:
16 V = 16 ventilů a 1.6 = obsah motoru 1.6.
Uspořádání je 4 ventily na válec - 2 sací a 2 výfukové, takže 4 válce x 4 ventily = 16 ventilů. Zajišťuje to motoru lepší vypláchnutí, větší použitelnost otáček a vyšší výkon, ten je ale ve vyšších otáčkách, než u klasické 8 ventilové koncepce. Úbytek v nižších otáčkách se řeší buď odpojení vačky v určitých otáčkách nebo jiným časováním ventilů -pootočení vačky - motory VVT-i například u Toyoty (dle mého to do dokonalosti dovedla Honda a momentálně i BMW). Variabilní časování ventilů má i Ford Puma s upraveným motorem Zetec. Pak je výkon a hlavně kroutící moment už od nižších otáček.

děkuji můžu potvrdit,mám je tam....
Ale řek bych to spíš jinak,variabilní časování má vliv na výkon v max otáčkách,kdy díky změně nastavení v určitých otáčkách(4500) motor dokáže táhnout výše oproti klasické 16V a proto má i vyšší výkon oproti klasice.Fordova puma má něco dočinění s licencí toyoty,alespoň to sem se dočet.Zatím co honda umí obě vačky,puma má jen sací,ale to sem se taky dočet a nemyslim si,že to tak je po zkoumání se dospěl k názoru,že umí taky obě.Pokud budu dál motor upravovat,tak dám vědět,jak to pokračuje....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2005 01:45 
jinak puma má max krouťák při 4500 a to 145Nm a výkon 92kW při šestiapůl ale to bych kecal,musim se kouknout.
Jinak je znát když se dostaneš s otáčkama nad 4500,změní se zvuk motoru a zátah a spotřeba.....
Serie nejlíp táhne mezi 4500 až 5500 a po úpravě sání a výfuku jde perfektně až do omezovače 6900.
Motr pumy je jedinej forďáckej motor co má rád votáčky a s chutí do nich de.....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2005 13:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Krosmen - variabilní časování má vliv v celém spektru otáček a zejména v nižších otáčkách, oproti klasické 16V.
Do otáček jde slušně i Zetec a myslím, že mu nedělá problém v nich delší dobu zůstat.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2005 13:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Je to jak píše mrazík. Nevýhodou 16 ventilových motorů je menší kroutící moment v nižších otáčkách oproti 8 ventilovým motorům. Variabilní časování ventilů tuto nevýhodu stírá a samozřejmě zajistí také lepší vyplachování motoru v otáčkách nad 5500. Jinak Zetec má určitě vysoké otáčky rád a pro svižnější svezení se není dobré dostat pod 3000, a naopak nad 5500, kde je už zrychlení pomalé.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2005 18:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
Standa píše:
Je to jak píše mrazík. Nevýhodou 16 ventilových motorů je menší kroutící moment v nižších otáčkách oproti 8 ventilovým motorům. Variabilní časování ventilů tuto nevýhodu stírá a samozřejmě zajistí také lepší vyplachování motoru v otáčkách nad 5500. Jinak Zetec má určitě vysoké otáčky rád a pro svižnější svezení se není dobré dostat pod 3000, a naopak nad 5500, kde je už zrychlení pomalé.
¨

no proto sem si koupil hondu ta má variabilní časování ventilu a je to znát :oops: :D

_________________
předešlá auta
escort 88 1,4 cvh 51 Kw
escort 92 1,6 cvh 81 Kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2005 19:31 
S tim vyriabilním časovanim s vama nesouhlasim,ale to je jedno....
Včera sem měl debatu o možnosti dodatečný montáže kompresoru na motor pumy a vipadá to dost slibně,tak možná budu mít první pumu s kompresorem....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2005 21:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
bibo píše:
Standa píše:
Je to jak píše mrazík. Nevýhodou 16 ventilových motorů je menší kroutící moment v nižších otáčkách oproti 8 ventilovým motorům. Variabilní časování ventilů tuto nevýhodu stírá a samozřejmě zajistí také lepší vyplachování motoru v otáčkách nad 5500. Jinak Zetec má určitě vysoké otáčky rád a pro svižnější svezení se není dobré dostat pod 3000, a naopak nad 5500, kde je už zrychlení pomalé.
¨

no proto sem si koupil hondu ta má variabilní časování ventilu a je to znát :oops: :D


no proto sem si koupil RS2000 ..... casovani ventilu nepotrebuje a vykonove je na tom jeste lip nez tvoje Honda :twisted:

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2005 21:37 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Krosmen jiný názor ? Na co ? Variabilní časování ventilů se projeví v celém rozmezí otáček, takže z toho plyne, že přidá výkon i ve vyšších otáčkách a tam se projeví více. Ale výkon přidá i v nižších otáčkách, kdy je vačka natočená do optimální polohy. Já jsem schémata a principy u Toyoty VVT-i a BMW prolezl a funguje na krásně jednoduchém principu a velice efektivne.
Co se týče otáček, tak na lehkost vytáčení jsou stavěny všechny 16V motory, zvláště Zetec, který je u Forda druhou generací 16V motorů a dle mého velice povedený. Lze to zlepšit ještě odlehčením setrváku, ale pak se velice lehce může motor přetočit.
A s tím kompresorem pomalu, písty, klikovka a její uložení, kroužky a další věci, to chce změnu - kovaníé písty, atd. Jinak můžeš udělat motoru papa papa papa papa

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2005 22:03 
mrazik píše:
Krosmen jiný názor ? Na co ? Variabilní časování ventilů se projeví v celém rozmezí otáček, takže z toho plyne, že přidá výkon i ve vyšších otáčkách a tam se projeví více. Ale výkon přidá i v nižších otáčkách, kdy je vačka natočená do optimální polohy. Já jsem schémata a principy u Toyoty VVT-i a BMW prolezl a funguje na krásně jednoduchém principu a velice efektivne.
Co se týče otáček, tak na lehkost vytáčení jsou stavěny všechny 16V motory, zvláště Zetec, který je u Forda druhou generací 16V motorů a dle mého velice povedený. Lze to zlepšit ještě odlehčením setrváku, ale pak se velice lehce může motor přetočit.
A s tím kompresorem pomalu, písty, klikovka a její uložení, kroužky a další věci, to chce změnu - kovaníé písty, atd. Jinak můžeš udělat motoru papa papa papa papa

Nehodlám tam cpát nějakej megatlak,ale max 0,4BAR což seriový motor vydrží,tyhle kity se běžně dělaj...
Tyhle systémy nahrazují do jisté míry necnosti ostrých vaček,kdy nestrácí motor spodek,ale má navíc výkon ve vyšších otáčkách jako ostrá vačka.Když si dáš do klasickýho 16V ostrý vačky,poznáš o čem to je,budeš mít výkon posunutej v otáčkovim spektru výše a bude vyšší na úkor využitelnosti otáček.nastudoval sem toho taky dost a vim i jak funguje praxe.Proč má puma větší výkon než všechny ostatní 16V podobný kubatůry????Puma má nej zátah právě při překonání 4500otáček kdy začne fungovat ostré nastavení vačky.
Je to jedno,je zbytečná debata každej máme jiný informace a jiný zdroje informací,pokud budeme moc porovnat stejný info,tak vo ničem a nebo si jenom úplně nerozumíme a voba máme na mysli to samí....... :wink:


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz