fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kolísání teploty chladicí kapaliny
PříspěvekNapsal: 19 dub 2004 21:32 
Zdravím,
nedávno jsem koupil escorta a všimnul jsem si, že nějak kolísá teplota chladicí kapaliny. Po nastartování studeného motoru ručička přeleze z bílého pole do NORMALu, pak ale někdy klesne zpátky do bílého. To se stane když jedu mimo mesto, např. po dálnici. Ale když jedu po meste, kde jsou častější rozjezdy a akcelerace a motor je tím pádem vic zatížený, teplota se vcelku drží v NORMALu.
Je možné, že při jízdě mimo např. po dálnici při 100-120km/h je motor tak malo namáhaný, že teplota klesne pod normal? Nebo jde o poruchu termostatu? Nezvýší se tím spotřeba benzínu, když je motor studenější než by měl být?
Zatím nevím jak se to bude projevovat při větších venkovních teplotách, zatím je pořád ještě poměrně chladno.
Díky za radu

Escort 1.6 Zetec, r.v. 1998


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2004 07:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Vypadá to na vadný termostat. Jakmile jednou ručička vystoupá do pole normál, tak při jízdě ve městě se může dostat na konec nápisu a rozběhne se ventilátor. Chladič je ve městě malo ochlazován prouděním vzduchu proto teplota stoupá. Jakmile jedeš po rychlostní komunikaci, tak oproti městu teplota poklesne, ale měla by se držet zhruba v polovině nápisu NORMAL. Jestli ti klesá až do bíleho pole tak si myslím že termostat je stále pootevřený a motor máš tedy podchlazený. Novy termostat stoji okolo 200,- Kč.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Termostat
PříspěvekNapsal: 01 čer 2004 09:37 
Měl jsem podobný problém,taky mi dost kolísala teplota a motor se nechtěl zahřát.Problém byl v neoriginální termostatu ten byl nastaven na 85 a ten origoš na 92.Je sice drahý,ale je to bez problémů.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 čer 2004 20:40 
Zdravim
Tak já mam stejný problém.Mám 1,6i zetec,r.v.96,už jsem vyměnil termostat a dělá to stejně.V kolonách se motor zahřeje a pak při jízdě teplota spadne na minimum.Nevím,co dál. Předem díky za radu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 čer 2004 20:53 
je to na 100% termostatom.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2004 08:38 
pokud se motor v kolone ohreje na max a pri jizde spadne teplota na min, tak je to tim, ze termostat nezavira... staci vymena za neorig., od QH, behaj bezproblemu....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2004 13:00 
Zdravy motor se nikdy v kolone nemuze ohrat na MAX. Kdyz teplota preleze jistou hranici, musi se spustit vetrak. Naopak, pri stale otevrenem termostatu mu to musi trvat o dost dele, nez motoru s fungujicim termostatem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 čer 2004 21:57 
Mě teplotu ukazuje jak chce.Stojim v koloně,teplota je na nule a najednou se spustí větrák. Teplotu mi to neukazovalo vůbec,vyměnil jsem termostat a teplotu to ukáže málokdy,ale už se alespoň ručička trochu hejbá. Už fakt nevím,čím by to mohlo být,možná čidla.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 čer 2004 06:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Může to dělat teplotní čidlo, které je pro ukaztel umístěné zespodu na pouzdře termostatu, to horní čidlo umístěné na pouzdře snímá teplotu pro RJ. Samozřejmně to může být také vadný ukazatel na přístrojovce a v neposlední řadě, studený spoj, velký přechodový odpor na konektoru, nebo přerušený vodič k ukazateli.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2004 14:50 
Offline
Nováček

Registrován: 12 kvě 2004 11:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Uherské Hradiště
Je to určitě to čidlo, mam zetec 1,8 a dělalo mě to samé, když jsem byl v servisu, tak řikali, že je to čidlo, prý to je častá příčina této poruchy.
Po vyměně čidla šla ručička na normál a při jízdě furt drží!!! :lol:
Ať se daří.

Čus


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 črc 2004 15:11 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Asi mám taky v hájí čidlo,nebo termostat... když jedu po dálnici tak mám ručičku lehce před N - pří 10stupních vzduchu, a když je vedro 30stupňů tak mezi N a O.
Když jezdím po Praze tak je ručička uprostřed a když popojíždím tak vyleze na A a sepne se větrák... mám-li zapnutou klimu tak se teplota nedostane skoro nikdy přes R.

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2004 10:38 
Ahoj, nevíte někdo, kde se dá levněji sehnat nové čidlo teploty k budíku? Za originál chtějí něco kolem 600,-.

Dík

Tomáš


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srp 2004 10:13 
Koukam, ze bych mel asi taky vymenit termostat. Rucicka mi vyleze do normalu jen v zacpe, nebo ve meste a to i v takovem vedru, jako je ted. Jak jedu vic nez sedesat, lezi v pulce bileho policka :-( Je narocne termostat vymenit? Zvladnu to sam? Kde ho najdu? Kolik stoji origo novej?Diky moc za rady!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srp 2004 10:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Polda: termostat najdeš na hlavě motoru na pravém boku, vedle jednotky zapalování. Je zapouzdřený v pertinaxu. Shora je teplotní čidlo pro RJ a zespodu druhé pro přístrojovou desku. Před výměnou musíš spustit vodu z okruhu chlazení pod úroveň hlavy. Výpusný šroub je vpravo dole na chladiči (stojíš čelem proti chladiči) a směřuje pod auto. povolit jde třebe pětikorunou. Pak povolíš hadici na na víčku a 3 šroubky které víčko drží. Termostat je pod víčkem. Při zpětné montáži, je dobré vyměnit i těsnění a dát pozor na orientaci zpětného ventilu, který je na obvodu termostatu. V pouzdře ja ne něj vybrání a po utažení šroubů a hadice nalít kapalinu. Není špatné hned vyměnit za novou celou náplň. Ve Fordu zaplatíš za dvě 1,5 l náplně okolo 200,- Kč a ředí se 1:1 s destilovanou vodou. Termostat jsem kupoval ve druhovýrobě okolo 150,- kč nové těsnění ve Fordu asi 50,- Kč.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srp 2004 11:49 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
Jen tak pro info v mem motoru je na termostatu cidlo teploty pouze jedno, po odpojeni neukazuje rucicka na pristrojovce a pri chodu ventilatoru na chladici se zastavi i ten, tak bych rek ze tam mam asi pouze jedno cidlo pro celou soustavu.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srp 2004 12:35 
To Standa: Diky moc za odpoved a navod, o vikendu to udelam!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2004 06:25 
ad Ondrej:

To skoro vypadá na ŘJ z Mondea...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2004 15:48 
Tak jsem vymenil termostat (presne podla Standova perfektniho navodu - dik!)a zadna vyrazna zmena k lepsimu. Asi to bude tim cidlem. Nevite nekdo jestli se da nekde sehnat levneji, nez u forda? A jeste jsem se chtel zeptat, to je cidlo pouze pro ukazatel uvnitr, nebo ma za ukol jeste neco jineho? Kdyz ted budu jezdit s novym termostatem, znamena to, ze by teplota motoru mela byt ok, pouze v aute na budiku to nemuzu overit, je to tak? Protoze v takovem pripade bych asi vymenu cidla jeste na chvili odlozil.Dik za kazdou radu!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2004 20:42 
Já jsem na tom podobně a v termostatu chyba nebude (mám třetí). Mě se ručička běžně pohybuje mezi N a O, po dálnici lehce pod N, větrák spouští mezi O a R. Tahle chyba bude zřejmě v čidlu teploty. Možná ho někdy taky vyměním, ale zatím mě to tak netrápí, hlavně že alespoň něco ukazuje.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2004 21:07 
Ten příspěvek byl můj. Nebyl jsem přihlášenej.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz