fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 říj 2006 17:18 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2006 17:14
Příspěvky: 28
Bydliště: Zlín
Ja jsem koupil ten DIVINOL - 5l za 725,- s DPH V pátek ho tam dám.

_________________
Beruška - FORD Escort 1,6 ZETEC, rv 97, výbava CLX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 říj 2006 19:32 
Divinol tam mám druhý týden a můj subjektviní pocit, je ten, že po přechodu z Q8 10W40 na Divinol 5W30 se motor sklidnil na volnoběh, hlavně za studena a je celkově tišší. Lepší jsou i rozjezdy, ale to může souviset s tím, že jsem zároveň měnil palivovej filtr, nevím... ale pocitově zatím fajn ;-) Akorát u mě panuje obava, že bude motor olej trochu papat narozdíl od 10W40, uvidím.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 říj 2006 06:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Jestliže nemáš motor v dezolátním stavu, tak Ti olej papat nebude, a obzvláště ne Divinol.

Já jsem dříve jezdil na Texaco Energy 5W30 a měl jsem pořád mokrý od oleje blok motoru zespodu na přírubě převodovky. Asi už teklo gufero klikovky. Teď jezdím na Divinol 5W30 a mám tam SUCHO. A i zdvihátka jsou trochu tišší. Ten Divinol bude asi trochu hustější, nebo obsahuje lepší přísady.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 říj 2006 13:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
George V. píše:
to pepa:

Jestli Ti dobře funguje chlazení, tak budeš mít motor plus minus stejně teplej jak v létě (při jakýchkoli teplotách), tak v zimě. Ten index 40 znamená viskozitu oleje při 100°C, tj. s letníma teplotama to nemá NIC společného. Jestliže je motor dělanej na olej s indexem viskozity 30, tak je tam třeba lít olej s indexem 30. Howgh.


S tímhle se plně ztotožňuji. A taktéž HOWGH.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 říj 2006 18:03 
George V. píše:
Jestliže nemáš motor v dezolátním stavu, tak Ti olej papat nebude, a obzvláště ne Divinol.

Já jsem dříve jezdil na Texaco Energy 5W30 a měl jsem pořád mokrý od oleje blok motoru zespodu na přírubě převodovky. Asi už teklo gufero klikovky. Teď jezdím na Divinol 5W30 a mám tam SUCHO. A i zdvihátka jsou trochu tišší. Ten Divinol bude asi trochu hustější, nebo obsahuje lepší přísady.


Motor mám ok, chová se tak jak má. Tak doufám, že to bude opravdu v pohodě.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006 05:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
mrkněte na AGIP FORMULA LL FO 5W-30 myslím, že to by mohlo být to pravé pro naše Esca, škoda, že tady není cena
http://www.agip-distributor.com/Oleje_p ... mobily.htm

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006 07:56 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Cena toho Agipu 220 kč/l např. zde: http://www.autolanger.nakupujeme.cz/ind ... _pol&idktg[0]=0&idktg[1]=6696&idktg[2]=6697

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006 19:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
220,- za litr je docela dobrá cena, až přijde čas výměny, budu o něm vážně uvažovat, do teď jsem jezdil na OMV 5W-40 litr taky kolem dvouset

neví někdo co znamená ,, olej se sníženým HTHS"?

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006 20:25 
Offline
Nováček

Registrován: 05 zář 2005 16:22
Příspěvky: 23
Na 99% LL (LongLife) olej se specifikací pro VW motory se sníženou viskozitou (síla filmu oleje při dané teplotě) pro nejnovější motory. V některých případech jsou to i oleje se specifikací pro Zetec - chce to ale znát celé označení toho určitého oleje.

_________________
Ford Fiesta 1.1 CFi, 3-dveře, 1994,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006 22:59 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
pepa píše:
220,- za litr je docela dobrá cena, až přijde čas výměny, budu o něm vážně uvažovat, do teď jsem jezdil na OMV 5W-40 litr taky kolem dvouset

neví někdo co znamená ,, olej se sníženým HTHS"?


Snížená HTHS znamená že je to olej lehkoběžný a šetřící palivo se sníženou viskozitou. Bývají to oleje ve třídě A1/B1 nebo A5/B5. Longlife oleje mívají sníženou HTHS, ale ne všechny oleje se sníženou HTHS jsou longlife. Právě oleje 5W30 A1/B1 pro Ford mají sníženou HTHS, ale nejsou longlife.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006 23:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
aha, dík za osvětlení, právě ten OMV, na který jezdím teď je ve třídě A5,B5. Doufám, že v dnešní době jsou oleje již na takové úrovni, že by měla být kvalita u takových firem jako AGIP, OMV apod. zajištěna. Jelikož však Ford v manuálu k mému typu motoru předepisuje 5W-30 chci na něj při další výměně přejít z 5W-40, já vím je to asi malichernost. O olejích tady bylo napsáno již hodně, je to holt věda

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006 06:22 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
to pepa:

Měl by sis to ujasnit; jezdíš na olej ve třídě A5/B5, nebo 5W40? Obojí jaksi nejde dohromady. 5W40 s A1/B1 nebo A5/B5 jsem ještě neviděl, vždy jen 5W30, nebo 0W30. Ono totiž "snížené HTHS" s tím "letním" indexem viskozity poněkud souvisí. Ten 5W40 bude nejspíše jen A3/B3 (v long life verzi A4/B4).

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006 08:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
pepa píše:
aha, dík za osvětlení, právě ten OMV, na který jezdím teď je ve třídě A5,B5. Doufám, že v dnešní době jsou oleje již na takové úrovni, že by měla být kvalita u takových firem jako AGIP, OMV apod. zajištěna. Jelikož však Ford v manuálu k mému typu motoru předepisuje 5W-30 chci na něj při další výměně přejít z 5W-40, já vím je to asi malichernost. O olejích tady bylo napsáno již hodně, je to holt věda


Tak olej 5W40 jak píše George V nemůže být A5/B5. Takový olej jsem v životě neviděl. Ale to že chceš přejít na 5W30 A1/B1 je dle mne správný krok.

A doplnění George V: 5W40 může být opravdu A3/B3 nebo A3/B3/B4 ale pozor ne už A4. Třída A4 neexistuje. A to že má olej navíc B4 ještě neznamená, že je longlife.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006 09:15 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
A4 je rezervováno pro benzínové motory s přímým vstřikováním, B4 je pro diesely s přímým vstřikováním (PD?), nicméně žádný olej A4/B4 ještě neexistuje. Jinak sorry za mistifikaci, že A4/B4 je longlife, bral jsem to analogicky k A1/B1 -> A5/B5, kde to platí...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 říj 2006 08:52 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Doufám že ustanou věčné diskuze o tom jeký olej do motoru nalít na tuto otázku odpověděl nový článek, http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2 zvláště si všimněte grafu který obecně zobrazuje hodnoty viskozity v závislosti na kilometrovém průběhu a jasně ukazuje jak se viskozita mění během životnosti oleje následkem změny vlastností modifitátorů viskozity.
Zjednodušeně čím je nižší viskozní rozsah tím je nutno přidat méně modifikátorů vislozity a tím je vyšší viskozitní stabilita oleje.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 říj 2006 14:39 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
...neboli 5W30 a basta

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 říj 2006 19:04 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
George V. píše:
...neboli 5W30 a basta


Přesně tak, ale jedině do aut kde to výrobce auta umožňuje. Což benzínové zetecy a diesly od cca 07/98 v Escortech jsou. I když v některých autorizovaných servisech Ford to lijou do skoro všeho.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2006 09:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Kdys jste u tech oleju tak tady je zajimava tabulka http://www.hazmioil.cz/tabulka_ekvivalentu_osobny.htm

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2006 12:59 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Karel: Moooc šikovná tabulka. Máš velkou pochvalu. Jinak díval jsi se na ten Bishop?

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2006 16:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Dival,ale jsem konzervativni a zustanu asi u lety provereneho Vifu.Jinak o ty tabulce jsem se docet u konkurence. :-D

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz