catrr píše:
to že teče neb propouští vstřik a to hodně poznáte tak že Vám z vejfuku jde modrý kouř a to značí netěsný vstřik který je totála i chod motoru neni tak vyrovnaný je to poznat pak Vám to propálý píst kdo má přímé vstřikování.A když jde bílej kouř tak zase Vám se do válců dostává voda.Ale pozor i když to ráno nastartujete a jde namodralej kouř může to být i tím že je nějaká žhav. cv. vadná.a také při modrym kouř.když je cejtit olej tak jsou pístní kroužky neb gufera na ventilech kaput ale total.
No to jsou zase kusy...
takhle se prostě poznat nedá, modrej kouř neznamená nic víc než blbě spálenou naftu, ato buďto špatným vstřikem nebo špatným předvstřikem či předžhavením...a esca žádný přímej vstřik nemaj, takže to spíš vypálí komůrku, neboť maj komůrkový spalování...bílej štiplavej kouř zase neznamená nutně vodu, leda když to páří jak sentinel...opět nesprávné spalování... když je vstřik vážně špatnej, tak motor buďto "kope na tři válce" a ozývá se detonační spalování v tom špatném válci, motor moc netáhne a volnoběh je neklidný...a pokud je vstřik přidřenej, tak vydává takový kovový rány připomínající klepání, a co se týče vody, tak na tu je dízl háklivej, takže pokud by netěsnilo těsnění pod hlavou nebo hlava samotná tak se to pěkně rychle přehřeje, a hlavně jdou tlaky do nádobky s vodou, takže to je cítít z nádržky po "výfuku"a po nastartování to začne z nádržky probublávat....je to dáno vysokým kompresním tlakem, a těch 25-29 barů se tam prostě netěsností protlačí....žhavicí svíčky doporučuju změřit nejen na vodivost (zda není spálená) ale taky na dobu a rozsah nažhavení kolíčku...starší žhaviče jsou "vyhřáté" a pomalé, a při nižších teplotách již nestačí...nejlepší je je pro kontrolu vyšroubovat...pro případnou výměnu stačí v pohodě tuzemské Brisk, jenž jsou stejné kvality jako zahraniční značky, ale cena je o dost nižší....a ještě co se oleje týče, tak je daleko snazší a viditelnější úbytek oleje v průběhu provozu, takže pokud je třeba od výměny k výměně dolévat abnormální množství oleje než které je v toleranci dané výrobcem, a olej nevytéká jinudy, tak je jasné že se odporoučel "výfukem" a není třeba strkat nos do výfuku...on když je cítit olej z toho výfuku, tak mizí dost horentně a pokud jsou tlaky u olejového víčka tak to jsou ty kroužky na pístech...toliko k předchozí veselé výfukové diagnostice...