fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 25 pro 2024 06:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 91  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 črc 2010 11:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
"Test probiha" je zavadejici. Jde jen o to, ze mas moznost zapnout vystupy jednotky a pak vzit merak a jit hledat problem v dratech. Kdyz zapnes vystupy, jednotka nic jineho neudela nez ze ti sepne vystupni tranzistory pro volnobeh. ventil, pro vytapeni lambda sondy, atd.
Zadny vysledek z toho nevypadne. Je to ciste nastroj na hledani chyb - ale hledani tebou. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 črc 2010 11:35 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Díky za rychlou reakci a vysvětlení. Hláška test probíhá mě zmátla.:wink:

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 črc 2010 15:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 18:55
Příspěvky: 259
Bydliště: Brno
Povězte mi svoje názory na tohle.
Obrázek

_________________
minulost: Escort 1,6 16V Zetec CLX, 98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 črc 2010 15:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
To mas furt stejny, ne ? :-)
Zacinal si na ciste tabulce ? Myslim aby to nebylo poskozene od toho Ethanolu.
Jinak logicky (myslim ze vahu si vyloucil), tak bych podeziral pumpu (mozna jen prechodak na dratech->zmerit napeti primo na ni), filtr, regulator tlaku.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 črc 2010 16:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 18:55
Příspěvky: 259
Bydliště: Brno
Dík, stejné to není, už to bylo lepší.
Adaptace po E85 (i chyby) sem vymazal, toto je stav od nuly - na čistý benzín cce 600km.
Váha - dle kontroly napětí (sešlápnout plyn - skoro 5V) je OK.
Na dráty k pumpě se podívat můžu.

_________________
minulost: Escort 1,6 16V Zetec CLX, 98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 črc 2010 17:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 18:55
Příspěvky: 259
Bydliště: Brno
Takže konektor od benz. čerpadla neodpojím ani náhodou. Není tam místo.

_________________
minulost: Escort 1,6 16V Zetec CLX, 98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 črc 2010 21:17 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tak zmer napeti na tech dratech co nejbliz k pumpe. Pokud tam bude napr. 9V, byl by nekde na ceste ubytek. Pumpa pak pojede treba jen na 50% vykonu.
A nechytej si kostru nekde bokem na kastli, ale mer napeti na obou koncich napajeni pumpy. Muze byt problem i na kostricim vodici.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 črc 2010 21:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2007 18:55
Příspěvky: 259
Bydliště: Brno
OK, diky, zkusim

_________________
minulost: Escort 1,6 16V Zetec CLX, 98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 črc 2010 21:51 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Jak jsem slíbil, mám tu nějaké dotazy k jednotlivým PIDům.

1126 - ATMR1 - Time since Engine Start
1126 - ATMR1 - čas od startu motoru

Na osciloskopu není vyšší hodnota než 250 sec.

1127 - BP - Barometric pressure
1127 - BP - atmosférický tlak

Zobrazuje se mi hodnota cca 29,36. V jakých jednotkách? Pa; mm/Hg?

1153 - ISCDTY - Idle speed valve duty cycle (current)
1153 - ISCDTY - regulace proudu při řízení volnoběžného ventilu (aktuální)

Zobrazují se mi hodnotycca 0,38 - 0,4. jaké jednotky? %; A?
Pokud je to možné, přimlouvám se za změnu rozlišení, nepatrné změny.

1624 - CHT - Cylinder Head Temperature
1624 - CHT - teplota hlavy válců

Zobrazuje se mi hodnota cca 25,7. Jaké jsou jednotky?

1638 - IACPRES_SEN - A/C Pressure, counts, from analogue input.
1638 - IACPRES_SEN – tlak v klimatizaci (A/C), analogový vstup

Hodnoty mezi cca 793 - 795. Netuším jaké jsou jednotky. Na tlak mi to nepřipadá, při různých otáčkách (při zapnutém A/C) se hodnoty nemění. Chvilkový pokles pouze při zapnutí A/C. Nemohly by to být volnoběžné otáčky při zapnuté A/C?

1672 - FPUMP_DC - Fuel Pump output duty cycle (%)
1672 - FPUMP_DC - regulace proudu při řízení výkonu palivového čerpadla (%)

Zobrazená hodnota buď 0 (čerpadlo neběží) nebo 0,999 (99,9%?)

1679 - HTRCM11 - Current monitor heater of HEGO sensor
1679 - HTRCM11 – elektrický proud protékající topným tělískem LAMBDA sondy

Zobrazena hodnota 0,806. Jsou to A?.

1685 - CHT_CNTS - Cylinder Head Temperature - A/D counts
1685 - CHT_CNTS - teplota hlavy válců - A/D převodník

Zpočátku hodnota 102, pak skok na 670. Jaké jsou jednotky? 102°C by mohlo odpovídat, ale 670?

1698 - INJ1MX - Fuel injektor x commanded mode
1698 - INJ1MX – vstřik paliva x příkazový režim

Objevuje se hřebenový graf. Max. hodnota 7,76, min. hodnota 0. Malé rozlišení grafu. Netuším funkci.

16C3 - OCTANE - octane flashed into vehicle at final assembly during spark test
16C3 - OCTANE – přizpůsobení zážehu paliva oktanovému číslu (jiskrový test)

Zobrazena hodnota 94,78 (oktanové číslo?) Jednotky jsou programovány pro jednotlivé druhy paliv. Při přechodu na jiný druh se musí přeprogramovat ŘJ.

16E8 - GENFIEL - Generator/Alternator Control Field Output Duty Cycle in percent%
16E8 - GENFIEL - kontrolní pole generátoru/alternátoru na výstupu regulace proudu v %

Co přesně zobrazený graf znázorňuje?

16F0 - TIREREV - Tire revolution, Tire size
16F0 - TIREREV – Otáčky pneumatiky, velikost pneumatiky

Zobrazena hodnota 825,74. Jaká je to hodnota? V ŘJ je uložena informace o poměru stálého převodu a velikosti pneumatik. Při změně větší než 5%, musí být nová informace sdělena PCM z důvodu zajištění přesnosti měření ujeté vzdálenosti a rychlosti.

Je toho docela dost. Prosím až budeš mít chvilku, jestli bys mi mohl alespoň něco z toho vysvětlit. Děkuji předem. :wink:

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 03 srp 2010 19:28 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Skoro Matesův Focus :-)

Obrázek

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 04 srp 2010 07:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2009 22:47
Příspěvky: 534
Bydliště: Praha
To je ten tátův? Večer sem hodím svoje hodnoty pro srovnání

_________________
Ford Focus 2.0 16V 96kW, rok výroby 1999, 4x airbag, ABS, ASR, vyhřívané okna, klima, 17 tky kola, Eibach -30/-30mm
Ford Escort 1,6 16V 1995, klimatizace, el. přední okna, ALU 15" Rial, 195/50 Toyo Proxes T1-R, Ulter Sport ovál - PRODÁNO!
Ford Fiesta XR2i 1.8 16V 1992. Taková větší a silnější motokára bez veškeré elektriky, serva a klimy :D Zatím bez zásahu - PRODÁNO!

Ferrari, nebo Ford??? Vždyť je to jedno...obojí začíná na "F" :-D

http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnails.php?album=320


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 04 srp 2010 09:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Mám jeden takový akademický problém.. u EEC4 nevím, jestli to umí, ale EEC5 umí detekovat chybu v zapalování na konkrétním válci... (Missfire detected on cylinder 1-4) Stalo se mi to, odešla cívka a jedna svíčka prostě nepálila. Nechápu proč, u Duratecu je stejné "dvoučinné" zapalování jako u Zetecu pálí první s čtvrtým a druhý s třetím současně. Až ji podrobím analýze (dremmel nebo majzlík s příslušně velkým přesvědčovadlem), tak zjistím...
Nicméně při tom skákání na tři válce jednotka poznala o který válec jde. A mě by zajímalo jak. Na svíčkách čidla nejsou a podle průběhu napětí na primáru to nepozná, mě nepálil pouze čtvrtý válec, první jo, takže primáry jsou jednak OK a druhak ty napěťové špičky stihla obstarat svíčka na prvním válci, takže ani podle tohoto by to nešlo (a to už uvažuju o teoriích fakt přitažených fest za vlasy)...
Jedna možnost je z lambdy...prostě jí tam v jednu chvilku přijde nespálená směs, čili moc kyslíku a podle polohy kliky a vačky pozná, ze kterého je to válce... To se mi ale zdá dost nepřesná metoda. Nebo by to taky šlo z klepacího čidla a současně polohy kliky a vačky...
Tomine, co ty na to? ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 04 srp 2010 10:01 
Offline
Nováček

Registrován: 03 srp 2010 22:58
Příspěvky: 1
Zdravím všechny Forďáky.
Chtěl jsem se zeptat jestli mi půjde diagnostika ForDiag také na Ford Focus r.v.2002 1.8 TDCi?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 06 srp 2010 12:23 
Offline
Nováček

Registrován: 29 dub 2010 12:46
Příspěvky: 3
Proč by nešel. určitě půjde


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 06 srp 2010 15:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Wizzy: meri zrychleni nebo nezrychleni otacek po kazdem zapalu a z toho to pozna. Asi to dela jen pri volnobehu, ale to jen hadam. Tam to bude nejmarkantnejsi.
Tohle rozpoznavani nezapalu delaji az nejake mladsi EEC Vky. Uplne nejstarsi (95-xx) to udajne neumely.
Uz Fordi EEC IV (v dobe kdy Bosch stavel jednotky mnohem hloupejsi, jeste s osmibitem Intel '51 ;-) ) mela pred procesorem specialni cip (tusim ze se jmenoval DARC), ktery mel na starost mimo jine pocitani zubu na klice a procesor si od nej zjistoval polohu kliky velmi snadno a "bez prace".
V mladsich EEC V je tenhle cip vykonejsi a tak schovava i informaci o vykyvu v rychlosti jednotlivych valcu.
Viz. http://tagteamcontent.mathworks.com/tt/ ... =6444&ft=1
http://www.google.cz/search?hl=cs&clien ... =&gs_rfai=


Mara.32: ano, i TDCI do roku 2005 lze pripojit

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 09 srp 2010 09:09 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Aha, tak to je vlastně asi nejspolehlivější způsob... Mě nedošlo, že čidlo kliky snímá pohyb věnce tak nějak kontinuálně, tak nějak jsem pořád kalkuloval s tím, že detekuje jen horní úvrať na prvním (a současně na čtvrtém) válci.. Dík ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 srp 2010 19:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2361
Bydliště: Praha 5
Wizzy píše:
Mouse píše:
vždyť, já jsem s nima spokojenej a neřeším to, ale asi zejtra udělám reset ŘJ a pak za nějakou dobu zase načtu, ale jedna věc mě zaráží a je to, že i když jsem jel několikrát přes 4500ot. a na adaptacích to není

Víš jak, ono nejde o to jen se za tu hranici občas podívat, ale chíli to tam i přidržet, ať má EEC šanci ty adaptace vůbec stvořit ;-)

tak nová tabulka adaptací a jsem spokojenej
Obrázek

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 srp 2010 19:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Mohu poprosit o vysvětlení!!!

Je to tabulka z Focuse 1.6

Obrázek

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 srp 2010 20:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
To bude nějakej error. Asi nesmyslný načtený hodnoty.

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 srp 2010 21:49 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Jj, to mám taky. Je to špatně vyčtená tabulka, protože její adresa je v ŘJ jinde než je obvyklé. Je zřejmé, že existuje více variant softwaru řídících jednotek.

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 91  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz